• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • Kattpoet

Föredrar MasterChef den Engelska, mindre hets mer mat kärlek, men det är ju jag det.

Lunch idag blir  Beans on toast till maken.. *suck* och köttebulle sallad till mig.  

Idag skulle vi haft ett recept från Hairy Bikers  men magen sa stop så det blir  kokt kyckling i  dill sås. 

• Chicita
    Kattpoet skrev 2011-08-02 12:16:35 följande:
    Föredrar MasterChef den Engelska, mindre hets mer mat kärlek, men det är ju jag det.

Lunch idag blir  Beans on toast till maken.. *suck* och köttebulle sallad till mig.  

Idag skulle vi haft ett recept från Hairy Bikers  men magen sa stop så det blir  kokt kyckling i  dill sås. 
    Jag tycker nästan tvärt om jag...
    Upplever den Engelska som mer hetsig där man hela tiden spelar ut ett antal personer mot varandra i varje program istället för att ha hela klasser som minskas med 1 person i veckan...
  • Kattpoet

Jag finner det mindre hetsigt men det  kan ju vara så att jag mer van vid den engelsk stilen av tv än det Amerikansk eller det Australienska, jag tycker att deras bara blir för stort och  flådigt och  dokusåpa av det hela.

• Emelie 87

Dagens lunch: Champinjonstuvning med långkornigt ris.

Dagens middag: Fyllda paprikor.

En man, två barn, oändligt med kärlek
  • marimekko86

Middagen är redan äten. Blev rostbiff och potatissallad och körsbärstomater.! För varmt för att jag skall orka laga mat idag :-P

• izredam
    Kattpoet skrev 2011-08-02 12:29:52 följande:
    Jag finner det mindre hetsigt men det  kan ju vara så att jag mer van vid den engelsk stilen av tv än det Amerikansk eller det Australienska, jag tycker att deras bara blir för stort och  flådigt och  dokusåpa av det hela.
    Jag är med Chicita på den - men jag är å andra sidan uppvuxen med amerikansk TV (så går det - det blev många fel på oss 90-talister...)... Säger som en kompis sa "Masterchef Australia är så trevligt. Det är en dockusåpa där alla bara är vänner och lagar mat tillsammans" och lite så känner jag också - det är inte alla intrigierna som det är i vanliga dokusåpor :D
  • Lysdioda

Här blir det omelett bestående av ägg, en hackad röd lök och en klick creme fraiche i smeten. På omeletten har vi stenbitsrom och creme fraiche. Supergott, enkelt och somrigt. (Och GI).

• lundabrud

har noll inspiration idag. då brukar det bli pasta med tomatsås (med massor av chili). Får se hur jag känner efter träningen..

• Kattpoet

Jag är ju en sån där gammal 70talist med Brittiska grannar och vänner och jag har aldrig gillat dokusåpa.

Meh.. mat är inte gott idag.. dumma mage. 

• Hoffsennanen Tottoplex

Vad hände med vad vi äter idag?

(här blir det hemmagjorda hamburgare) 

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?