• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • Chicita

I kväll blir det bara te och smörgås, men till lunch i morgon ska jag laga vår nya favorit...
    Auberginegratäng med lövbiff och tzatziki  Glad

Håller på att bli lite snuvig, så det är nog inte helt fel med vitlök 

• izredam
    Emelie 87 skrev 2011-08-01 12:07:28 följande:
    Biff Wellington ska jag prova att laga till middag. Men nu till lunch ska jag nog bara laga blodpudding, för det är ju så populärt i det här huset. :)
    En man, två barn, oändligt med kärlek
    Åh, jag älskar att laga biff wellington (har en bok av Gordon Ramsey med Wellingtonreceptet från Hell's Kitchen - känns alltid roligt att laga mat när det är Ramseys recept)! Supergott!

Vad vi ska äta till middag har vi inte bestämt än. Det är snart dags att storhandla igen så alternativen börjar tryta. Funderar på att göra den där kalopsen jag inte gjorde i helgen.. Kalops är ju alltid gott :)
  • Emelie 87
    izredam skrev 2011-08-01 14:31:28 följande:
    Åh, jag älskar att laga biff wellington (har en bok av Gordon Ramsey med Wellingtonreceptet från Hell's Kitchen - känns alltid roligt att laga mat när det är Ramseys recept)! Supergott!
    Jag såg precis på ett youtubeklipp där Gordon Ramsay själv tillagar en Wellington. Han får det verkligen att se gott ut. :) Fast jag måste sticka och inhandla ingredienser snart. :)
  • Jag han

fortsätter med avancerad mat ;) Korv med bröd till lunch. Middag till de övriga i familjen blir nog spagetti o kötträrssås.

Själv ska jag bara gotta mig serranoskinka med ruccola och balsamvinäger. Yammie!!

• marielleangelina

Ikväll blir det lax igen! Man tager vad man haver..

Idag blir den accompanierad med pressad potatis och romsås, otroligt gott för att vara så enkelt!
    Ska koka majskolv också, yum yum!

• Kattpoet

Emilie, Jag gör en enklare form av  Wellington med  fläskfile, det är också väldigt gott.

Oki..   idag blev det go fika innan maten, det är för varmt idag att laga mat,  mitt kök är som en bastu. 

• Emelie 87
    Kattpoet skrev 2011-08-01 16:15:31 följande:
    Emilie, Jag gör en enklare form av  Wellington med  fläskfile, det är också väldigt gott.
    Det låter faktiskt inte alls dumt med fläskfilé. :) Men för min del vart det att följa Ramsays recept och det gick hem hur bra som helst. :)
  • izredam

Gordon Ramsey går hem alla dagar!

Här blev det tacos idag och imorgon bestämde vi oss för kalops för att bli av med grytbitarna ur frysen (det blev fullt efter storhandlingen idag - men nu har vi mat till ett par veckor framöver hemma) :)

• Kattpoet

Jag föredrar Delia Smith  recept, hon var ju liksom med när  Wellington var det bästa man kunde bjuda sina gäster .  Hennes recept är lätta och enkla att följa .

• izredam
    Kattpoet skrev 2011-08-02 00:32:02 följande:
    Jag föredrar Delia Smith  recept, hon var ju liksom med när  Wellington var det bästa man kunde bjuda sina gäster .  Hennes recept är lätta och enkla att följa .
    Fast Gordon är Gordon! Ska jag välja en favorit kock så är det nog han eller Heston Blumenthal. För övrigt är Gordon ett av mina hypotetiska frikort...
Svar på tråden Vad ska ni äta idag?