Vad ska ni äta idag?
Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!
Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!
I kväll blir det bara te och smörgås, men till lunch i morgon ska jag laga vår nya favorit...
Auberginegratäng med lövbiff och tzatziki
Håller på att bli lite snuvig, så det är nog inte helt fel med vitlök
fortsätter med avancerad mat ;) Korv med bröd till lunch. Middag till de övriga i familjen blir nog spagetti o kötträrssås.
Själv ska jag bara gotta mig serranoskinka med ruccola och balsamvinäger. Yammie!!
Ikväll blir det lax igen! Man tager vad man haver..
Idag blir den accompanierad med pressad potatis och romsås, otroligt gott för att vara så enkelt!
Ska koka majskolv också, yum yum!
Emilie, Jag gör en enklare form av Wellington med fläskfile, det är också väldigt gott.
Oki.. idag blev det go fika innan maten, det är för varmt idag att laga mat, mitt kök är som en bastu.
Gordon Ramsey går hem alla dagar!
Här blev det tacos idag och imorgon bestämde vi oss för kalops för att bli av med grytbitarna ur frysen (det blev fullt efter storhandlingen idag - men nu har vi mat till ett par veckor framöver hemma) :)
Jag föredrar Delia Smith recept, hon var ju liksom med när Wellington var det bästa man kunde bjuda sina gäster . Hennes recept är lätta och enkla att följa .