Vad ska ni äta idag?
Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!
Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!
Nu ska vi strax sätta igång och laga spaghetti bolognese. :)
Jag och han, du skulle kunna göra fyllda amerikanska pankakor.. lite t som varma mackor och väldigt gott.
Jag gick just och hämtade det!
2 dl mjöl
1 tsk bakpulver
½ tsk salt
2½ dl mjölk
1 stort ägg
2 msk olja.
Blanda salt , mjöl och bakpulver och vispa i mjölk, ägg,olja. Vispa kraftigt.
Hetta upp en stekpanna på medium värme , ha i lite olja, häll i 1 dl smet. När bubblor syns lägg på ena halvan fyllning, vik över andra halvan, lägg ett lock på och stek 1½ minute, vänd och stek 1½ min under lock igen. Klart.
Detta räcker för oss två här hemma med rivna morröter till.
Vad jag har som fyllning överbliven köttfärsås, svampstuvning, räkstuvning, riven ost blandat med strimlad bacon, stek bacon med äpple och lök, banan med choklad och jordnötsmör.
Jag provat lite olika saker, det gott och enkelt.
Skulle du inte orka fylla och vika dem kan du blanda i 1-2 dl riven ost och 1 dl strimlad skinka i smeten och steka pannkakorna som vanilgt.
Blir tacos ikväll! Har längtat såå länge!
Ugnsstekt laxfilé och rårismix samt skivad avocado! Blir enkelt när sambon är bortrest.. Men supergott ändå!
Här blir det en thaicurry med kyckling, spontant - men lucky me så hade vi allt hemma till det och sambo ställde upp på matlagning (vilket gör att jag hamnade på disktjänst >.<). Ja, nu är det dags att diska!
Ikväll vart det pepparbiff, färskpotatis, beasås och en god sallad här hemma :)
Nyskördade kokta rödbetor och morötter, sallad på sallat och persika, fetaost. Potatis och örtgrillad lax med hollandaise. Det var mums!