• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • Chicita

Jahapp... sitter på jobbet så här blir det ingen mat alls i dag (till lunch alltså).
    Får klara mig på nån macka eller nåt då jag inte vill beställa från pizzerian och det inte blev rester över i går.

Men det tar vi väl igen senare i kväll. Funderar på att göra kycklingfilé med smörstekta kantareller och en gräddig paprikasås till

• SannaoAndreas

Yoghurt till frukost,
    vegokorvstroganoff m. ris till lunch,
    vitlöksbaguett med dippade morötter, blomkål och sockerärter till!

• Kattpoet

Vi ska ha mat-..... jag vet ej vad dock men jag tror det blir något med bacon och broccoli, vi har grädde, mjölk men inga ägg.

• izredam

Igår åts det en jättegod tacopaj till middag på möhippan.

Idag har vi ätit ugnsbakad lenkkimakkara till lunch och nu blir det ev. pizza till middag (vet inte riktigt - det pratades om det, men det är m2bs farmor som står för middagen) :P

• Kattpoet

Grannen gav oss ägg så det blev Prästpankaka idag, hrm kanske skulle ha broccoli till det.

• augusti2012

dagens mat blir grillad fläskytterfile, klyftpotatis och en god sallad till. 

• cuteanniis

Måste tipsa om "Biffarna" jag gjorde idag!

500g nötfärs
    1 feta ost
    2 ägg
    3 vitlöks klyftor
    Färsk basilika
    ca 10 körsbärstomater ( hackade)
    salt och peppar

Blanda ihop allt och gör biffar, låt dom få stekyta och sen in i ugnen en stund för att bli klara!

Serveras med god sallad, hemmagjorda klyftpotatis och en kall sås!

Tips på kall sås till grillat (dock inte till biffarna)

3 dl turkisk yoghurt
    3 msk majonäs
    3 msk sweet cili sås
    1 vitlöks klyfta!

Kanon gott!!

• augusti2012

Dagens middag blir laxfile som läggs i en ungsäker form. Sen blandar jag paprika/chili creme freiche och feta ost och brer på. In i ugnen. Kokar ris och gör en god sallad till. 

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?