Vad ska ni äta idag?
Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!
Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!
Jahapp... sitter på jobbet så här blir det ingen mat alls i dag (till lunch alltså).
Får klara mig på nån macka eller nåt då jag inte vill beställa från pizzerian och det inte blev rester över i går.
Men det tar vi väl igen senare i kväll. Funderar på att göra kycklingfilé med smörstekta kantareller och en gräddig paprikasås till
Yoghurt till frukost,
vegokorvstroganoff m. ris till lunch,
vitlöksbaguett med dippade morötter, blomkål och sockerärter till!
Vi ska ha mat-..... jag vet ej vad dock men jag tror det blir något med bacon och broccoli, vi har grädde, mjölk men inga ägg.
Igår åts det en jättegod tacopaj till middag på möhippan.
Idag har vi ätit ugnsbakad lenkkimakkara till lunch och nu blir det ev. pizza till middag (vet inte riktigt - det pratades om det, men det är m2bs farmor som står för middagen) :P
Grannen gav oss ägg så det blev Prästpankaka idag, hrm kanske skulle ha broccoli till det.
dagens mat blir grillad fläskytterfile, klyftpotatis och en god sallad till.
Grillad kyckling i öl med ris och sallad. Gott som attan!
Måste tipsa om "Biffarna" jag gjorde idag!
500g nötfärs
1 feta ost
2 ägg
3 vitlöks klyftor
Färsk basilika
ca 10 körsbärstomater ( hackade)
salt och peppar
Blanda ihop allt och gör biffar, låt dom få stekyta och sen in i ugnen en stund för att bli klara!
Serveras med god sallad, hemmagjorda klyftpotatis och en kall sås!
Tips på kall sås till grillat (dock inte till biffarna)
3 dl turkisk yoghurt
3 msk majonäs
3 msk sweet cili sås
1 vitlöks klyfta!
Kanon gott!!
Kycklingfilé med soltorkadetomater och bladspenat (i en gräddig sås) med bandspagetti.
Mums!
Dagens middag blir laxfile som läggs i en ungsäker form. Sen blandar jag paprika/chili creme freiche och feta ost och brer på. In i ugnen. Kokar ris och gör en god sallad till.