• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • Chicita
    izredam skrev 2011-08-02 00:38:42 följande:
    Fast Gordon är Gordon! Ska jag välja en favorit kock så är det nog han eller Heston Blumenthal. För övrigt är Gordon ett av mina hypotetiska frikort...
    Åh... Vi har alltid önskat att åka till The Fat Duck och prova Hestons avsmakningsmeny...
    Men det är ju många månaders kö på att få bord där. Funderar på att boka bord och boende till nästa sommar dock Skrattande
    Vilken kock alltså...
    Jag är lite intresserad av gastronomisk kemi (som han ju är experten nr 1 på) och att få prova hans varma/ kalla te eller bacon & ägg-glass mm i hans egen restaurang skulle vara en riktig dröm...
  • izredam
    Chicita skrev 2011-08-02 07:10:41 följande:
    Åh... Vi har alltid önskat att åka till The Fat Duck och prova Hestons avsmakningsmeny...
    Men det är ju många månaders kö på att få bord där. Funderar på att boka bord och boende till nästa sommar dock Skrattande
    Vilken kock alltså...
    Jag är lite intresserad av gastronomisk kemi (som han ju är experten nr 1 på) och att få prova hans varma/ kalla te eller bacon & ägg-glass mm i hans egen restaurang skulle vara en riktig dröm...
    ELLER HUR! Jag tittade på när han var med i Masterchef Australia i förra veckan och vanlgitvis brukar man ju kunna laga deras recept hemma. Men han använder så knäppa grejer i sina recept att jag kände att det är ju stenkört redan i förväg.. Men hans "sound of the sea" kan vara det vackraste jag någonsin sett i matväg.
  • Kattpoet

Visst Gordon är  Gordon och  han är rätt så trevlig människa privat .

Många av  de engelska  kockarna som folk älskar idag växte upp med Delia på tv eftersom hon började på 1970 med matlagnings program.  Hon är liksom ur modern för   Engelska tv kockar idag.   Hennes program var mat man kunde göra och  man  behövde inte en halv farm  och en expidition till Yttre  mongoliet  för att lyckas.

Hon är den enda tv kocken jag vet, som får en att sitta klistrad  vid  tv rutan och allt hon pratar om är ägg, ja, inget annat. Hur man vet att ägget är färskt, vilket  stadium  av ålder på ägg passar till vad och så vidare.

Jag gillar dock inte Nigella, visst är hennes böcker vackert skrivna MEN hon stängde ner sitt forum med mindre äön 24 timmars varning, vi medlemmar hade fått veta att de ville veta vilka  förändringar vi ville att de skulle göra med  forumet, torsdagen efter fick vi veta att de skulle läggas ner  nästa dag...  ehum tack..

• Chicita
    izredam skrev 2011-08-02 10:18:05 följande:
    ELLER HUR! Jag tittade på när han var med i Masterchef Australia i förra veckan och vanlgitvis brukar man ju kunna laga deras recept hemma. Men han använder så knäppa grejer i sina recept att jag kände att det är ju stenkört redan i förväg.. Men hans "sound of the sea" kan vara det vackraste jag någonsin sett i matväg.
    Jag missade det avsnittet. Gråter Föredrar annars Masterchef Australia framför dom andra varianterna. Tycker deras koncept och programledarna där är bättre.
    Han förkroppsligar ju verkligen det där med att alla sinnen ska överraskas och att det ska vara lager i smakerna, så att dom utvecklas på tungan när man tar en tugga...
    Åååh vad gärna jag vill äta på hans restaurang Drömmer
  • izredam
    Chicita skrev 2011-08-02 11:36:34 följande:
    Jag missade det avsnittet. Gråter Föredrar annars Masterchef Australia framför dom andra varianterna. Tycker deras koncept och programledarna där är bättre.
    Han förkroppsligar ju verkligen det där med att alla sinnen ska överraskas och att det ska vara lager i smakerna, så att dom utvecklas på tungan när man tar en tugga...
    Åååh vad gärna jag vill äta på hans restaurang Drömmer
    Det avsnittet har inte gått på tv än (jag ligger lite före tv just nu - men det borde komma i veckan tror jag, såg att de hade åkt till london nu :)) Masterchef Australia är stört mycket bättre än de andra varianterna :D
  • Chicita
    izredam skrev 2011-08-02 11:40:19 följande:
    Det avsnittet har inte gått på tv än (jag ligger lite före tv just nu - men det borde komma i veckan tror jag, såg att de hade åkt till london nu :)) Masterchef Australia är stört mycket bättre än de andra varianterna :D
    Aha... jag såg i går på TV att dom skulle till England, så jag trodde att jag missat det avsnittet nu på morgonen alltså...
  • izredam

Nej, tror att det är det avsnittet som går i eftermiddag/imorgon förmiddag som Heston är med i :)

• SloveP

Miniköttbullar med smak av soltorkad tomat ch makaroner ;)

• Chicita
    izredam skrev 2011-08-02 11:57:15 följande:
    Nej, tror att det är det avsnittet som går i eftermiddag/imorgon förmiddag som Heston är med i :)
    Åh... Då hoppas jag att det går i repris sen. Jag jobbar i morgon förmiddag... Eventuellt hinner jag se det i eftermiddag om jag hinner hem
  • Chicita

Förresten - för att återgå till topic så blir det nog inte så mycket i dag.
    Fick hoppa in och jobba akut och vi hann inte handla något innan. Så matlåda till i dag kan jag glömma bara.
    Det blir en Allevo shake istället så jag överlever till i eftermiddag

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?