• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • emzerus83
    ClaraH skrev 2011-07-31 20:10:43 följande:
    Nyskördade kokta rödbetor och morötter, sallad på sallat och persika, fetaost. Potatis och örtgrillad lax med hollandaise. Det var mums!
    Åhh va gott det lät! älskar lax och färska rödbetor :)
  • förlovadflicka

Åh vilken bra tråd!

Ikväll blev det våfflor med sylt och grädde, inte mycket till middag, men gott var det iaf! :D

• marimekko86

Min blivande kom nyss hem så ikväll blev det sent middagfika typ :-P. Han kör tåg varav den sena middagstiden idag. Jag har i alla fall gjort en smörgåstårta med ost och skinkröra. Yummie.! Vi åt en rejäl lunch så middagen blir mer som ett rejält kvällsfika idag.!

• Zelmah

I denna värme fick det bli något lätt: honungsmelon, parmaskinka, chiabatta, hummous, cremefraiche smaksatt m getost, mynta och honung, tapasoliver m färskost i, tapaschampinjoner m färskost i, fetaost, babyspenat m balsamicocreme över och lite körsbär till efteråt. Detta intogs på balkongen i solskenet ackompanjerat med ett glas kall rosé. Mumma! Min favvotyp av mat, kall och lätt. Efter middagen i solen var vi tvugna att gå och ta ett kvällsdopp på skäret för att kyla av oss lite.

Nu har älsklingen slut på semestern och har tatt tåget mot Götet och sen Skövde, så i veckan är jag själv med maten. Slutar sent flera dagar så det få bli snabba grejer då jag inte är hemma förrän 21-22 tiden men lik förbannat hungrig som en varg så mat måste jag ju ha ändå.

Imorrn blir det matjessill m dillkokt färskpotatis, rödlök, hackat kokt ägg och gräddfil m gräslök. Enkelt, gott och snabbt! I övermorgon lutar det åt varmrökt lax, vad det blir till har jag inte tänkt på än.

• Kattpoet

Hoffsennannen,  laktosfritt har längre hållbarhet än  vanliga mejeri produkter  och till frukt , grönsaker har  200 kr i  veckan till, vilket jag inte använder allt ibland.

• Emelie 87

Biff Wellington ska jag prova att laga till middag. Men nu till lunch ska jag nog bara laga blodpudding, för det är ju så populärt i det här huset. :)

En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Kattpoet

Lunch för mig blir  grönsaks pita och maken ska ha Beans on toast....  

• Emelie 87

Det vore så underbart att ha hem mannen till lunch.. :) Men min man jobbar i Kista, han har en timmes lunchrast och vi bor i söderort. Så han får helt enkelt äta där ute istället. :I

En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Kattpoet

Min har lov en vecka till och sen börjar skolan.  Jag har redan två matlådor i frysen åt honom.

• Hidalgo

Nu ska jag vara en pest och säga:
    5 st Nutrilette-shakes Jordgubb
    Bantar inför bröllopet och blir avundsjuk på alla era fina luncher och middagar Skrattande

Smaklig spis alla!

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?