• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • TerrorMorsan

blir ev porterstek med potatisgratäng te =)

• Heloise

Det här blir det ikväll. Fast jag har modifierat receptet lite, vanliga tomater istf  cocktail och fryst hackad spenat istf färsk bladspenat och så till sist varmrökt pepparlax istf kallrökt lax. Då slapp jag gå och handla !
    www.kokaihop.se/recept/lax--och-spenatpaj

• Happy72

Pasta med bacon/creme fraichesås och en stor sallad!!

• Kattpoet

Ranchens taco med nachis, väldigt gott och man behöver inte många nachon till det

• hjgs

här blev det blomkålsris, kycklingspett med thai jordnötsås och sallad super gott

• sofi 88

Idag blev det lite ris med ugnsbakad lax, morötter och champinjoner med mycket citronpeppar, salt och lite smör. Super gott.

• izredam

Vi gör en stört stor omgång köttfärssås idag (800g köttfärs - vi är bara två i familjen) så att det blir till lasagne imorgon också :D

• förlovadflicka
    izredam skrev 2011-08-08 19:58:41 följande:
    Vi gör en stört stor omgång köttfärssås idag (800g köttfärs - vi är bara två i familjen) så att det blir till lasagne imorgon också :D
    Haha, det är typ vad vi alltid gör för en middag (är sex pers i den här familjen) Ska bli skönt när jag bara bor med älsklingen, det är rätt jobbigt att laga så stora omgångar mat hela tiden :P
  • Emelie 87

Idag åt vi köttbullar och potatismos till lunch och lammkotletter till middag.

En man, två barn, oändligt med kärlek
  • izredam
    förlovadflicka skrev 2011-08-08 20:16:35 följande:
    Haha, det är typ vad vi alltid gör för en middag (är sex pers i den här familjen) Ska bli skönt när jag bara bor med älsklingen, det är rätt jobbigt att laga så stora omgångar mat hela tiden :P
    Jo, när vi är hemma hos hans föräldrar så blir vi 7 i familjen med hans systers pojkvän och sådär - det är en rätt stor omställning för mig som alltid lagar mat för två att multiplicera med 4. Bara en sån sak som att krydda blir svårt.
Svar på tråden Vad ska ni äta idag?