• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • chabar

Jag har en dålig bröllopsplanerardag p.g.a. en kompis Skäms
    Istället för att vara lugn och lyssna på vad man tänker, så drog hon igång ett domedagssnack om herrgården där vi ska hålla till. I all välmening, förstås. Men den där jäkla välmeningen stressar mig, speciellt eftersom den ofta kommer i form av jämförelser mellan vårt planerade bröllop och hennes. Men det gör ju för bövelen inte att jämföra bröllop, ringar, klänningar och stenar rakt av - hela tiden. Man gör ju de beslut som passar ens livsstil, personlighet och vad man själv skulle känna sig bekväm med. Jag har lagt ner löjligt med pengar på det här bröllopet för att jag vill det. För att jag ville ha just den klänningen, för att jag ville ha de här ringarna, för att jag vill gör på det här viset eftersom det känns som att det är det jag tycker om och det är sånhär jag är.

• chabar

Ursäkta, jag var tvungen att ha en snigel i ögat- ögonblick. Flört
    Det positiva är att jag ahr hittat jättefina mallar för inbjudningarna och är supernöjd!
    Så det har gått lite framåt med bröllopspysslet ändå.

• MsChevy

Åh va ja saknar bröllopsplanerandet!!! Är ju skönt att ha lite tidspress på sig så man får tummen ur o faktiskt tar itu med grejerna!

Ni vet att jag velat sådant om vilken klänning jag vill ha. Nu har jag hittat den!!! O den behöver nog inga större ändringar, vill bara ha den lite fluffigare nertill (så man slipper elefantröv) hehe
    Här är den:
    originalets framsida

originalets baksida:

Men jag vill ha det lite fluffigare nertill så den här formen blir det från höften o nedåt:

Har gjort en hyfsad redigering o satt ihop de två klänningarna:

Den redigerade baksidan blev inte jättesnygg, men rätt okej. Sen ska ja ha snörning istället för dragkedja o snörningen ska inte va vit, vet dock inte vilken färg än. Cerise, svart eller champagne...

Vad tycker ni??

• chabar
    MsChevy: Wow!! Jag tror att det kommer bli skiiitsnyggt! Läckert! Brudigt men ändå med attityd tack vare den underbara ryggen..
  • MsChevy

Tack! Det var ryggen som gjorde att jag föll för denSolig
    Så nu är det bara o tappa några kilon. Tur jag har drygt ett år på mig! heheTungan ute

• Styrka
    MsChevy skrev 2012-01-30 16:27:51 följande:
    chabar: ingen aning var den klänningen finns, men jag ska nog beställa från antingen vivienofholloway 
    www.vivienofholloway.com/en/category/50s%20Ha...
    eller
    www.sweetpoison.se/shop/?b=21&s=2

Styrka: kanske jag kan få köpa dina Jysk-filtar sen?Flört
    Absolut, men jag vet ju inte i vilket skick de kommer vara? Men visst kan jag göra en check efteråt och se hur många som är i säljbart skick, och höra av mig sen?
  • Styrka
    MsChevy skrev 2012-01-31 20:53:33 följande:
    Tack! Det var ryggen som gjorde att jag föll för denSolig
    Så nu är det bara o tappa några kilon. Tur jag har drygt ett år på mig! heheTungan ute
    MsChevy, klänningen är asläcker, men skulle inte du ha 50-talstema? *förvånad*
  • MsChevy
    Styrka: jo...eller typ...haha, svårt o förklara! Röd tråd är 50-tal, men vill ha en riktig brudklänning. 50-talsklänningarna är ofta korta o lite för enkla för min smak. 
    Typisk 50-talare:

Skitfin, men vill inte ha en sån på vår stora dag. Den är lixom i stil med vad vi rockabillyfolk brukar kunna ha när vi klär upp oss
  • Styrka
    MsChevy skrev 2012-01-31 21:17:39 följande:
    Styrka: jo...eller typ...haha, svårt o förklara! Röd tråd är 50-tal, men vill ha en riktig brudklänning. 50-talsklänningarna är ofta korta o lite för enkla för min smak. 
    Typisk 50-talare:

Skitfin, men vill inte ha en sån på vår stora dag. Den är lixom i stil med vad vi rockabillyfolk brukar kunna ha när vi klär upp oss
    Men det här är väl en 'riktig' brudklänning? *oförstående*
    Missförstår mig rätt, klänningen du skapat är underbar, jag blev bara så förvånad då du verkat köra rätt stenhårt på 50-tals tema, och klänningen du skapat... inte är det. För mig. Asläcker, rena drömmen, jag trodde bara inte det var DIN dröm. Förstår du?
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!