• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Lilique
    Hairspraymaniac skrev 2012-01-26 17:02:04 följande:
    TACK OH TUSEN TACK! Nu har det poppat upp en massa ideer i skallen :3

Lilique, hämtat ringarna än? Vill se! :)
    Ja, jag gick för att hämta kuvertet. Kommer hem och det ligger EN ring och EN faktura. o.o'' Konstigt. Loggar in på deras hemsida för att kolla status på den andra, men det står samma som på den som faktiskt kommit: LEVERERAD. Jag har inte fått någon avi och har därför inget spårnummer på den heller så jag kan inte ta reda på var den är.

Som vanligt då, när jag beställer något. Alltid något som går fel. Precis som när jag beställde en klänning till nyår och den inte kom förrän onsdagen veckan efter. Eller när jag beställde en present till min lillebrors 18-årsdag och istället för själva produkten så fick jag ett ursäktande mail på leveransdagen i vilket det stod att produkten visst utgått men jag skulle få tillbaka mina pengar. Åh, tack. Eller när jag beställde ett nytt SIM-kort, men det kom bort i posten så Telenor skickade ett nytt och spärrade det gamla utan att säga till mig. Det gamla kommer hem till mig och jag aktiverar det över nätet och det gamla kortet blir automatiskt inaktiverat. Det nya blir 1,5 vecka försenat på posten och jag har ingen mobil under den tiden. Telenor erbjuder mig 10 extra fria sms från deras webbsida som plåster på såren. (Y)
  • Lilique

Det var MIN ring som kom förresten. Och fanskapet var liiiiiiiiite för stort. Men den får banne mig vara det då. Suck.

• Nikkita
    Lilique skrev 2012-01-26 18:00:05 följande:
    Det var MIN ring som kom förresten. Och fanskapet var liiiiiiiiite för stort. Men den får banne mig vara det då. Suck.
    Men NEJ vilken jädra otur du har alltså Tungan ute 

Idag har jag äntligen fått tummarna loss & bokat vår vigeslförrättare! Hon hade vårt datum ledigt Whoo Hoo!!! Det blir samma kvinna som vigt både min syster & min pappa under 2011, så det är extra kul Glad 
    Har dessutom bokat in provsmakning av tårtor på 2 olika konditori, så hoppas jag på att de kan göra en tårta som även jag kan äta (tycker inte alls om tårta & är allergisk mot kakaofett) Flört Får väl se vad de kan hitta på för kul. 
    Om exakt en vecka ska jag dessutom göra provuppsättning samt sminkning & se hur det blir! Så spännande att komma ytterligare en bit på vägen till mitt drömbröllop Skrattande 
  • Mandis
    lillzan skrev 2012-01-26 09:17:45 följande:

Så nu har ni fått mail!
    det häftet med som har INDD på slutet hade jag inte program till så det kollade jag aldrig på..
    annars har jag lånat hejvilt från de andra.. hehe

Ååå skulle du kunna maila oxå om det är ok, har absolut ingen fantasi just nu och behöver lite inspiration =)
    min mailadress: mandana_a@hotmail.com

Hairspraymaniac: vilken fin klänning, vad kul att alla ska ha samma klänning. Min 4 tärnor ska ha gröna klänningar, alla i samma tyg (dupion tror jag de var) men i olika modeller. Min fästmans mormor håller på att sy dom, ska bli spännande =)

Lilique: verkligen otur, men det löser sig säkert. Ska bli kul att få se ringarna =)
  • aniara

Lilique: jag tror inte du ska oroa dig. De har säkert skickat ringarna i två försändelser, varav bara en hunnit fram ännu. Avvakta ett par dagar.

• Hairspraymaniac
    Nikkita skrev 2012-01-26 18:43:51 följande:
    Men NEJ vilken jädra otur du har alltså Tungan ute 

Idag har jag äntligen fått tummarna loss & bokat vår vigeslförrättare! Hon hade vårt datum ledigt Whoo Hoo!!! Det blir samma kvinna som vigt både min syster & min pappa under 2011, så det är extra kul Glad 
    Har dessutom bokat in provsmakning av tårtor på 2 olika konditori, så hoppas jag på att de kan göra en tårta som även jag kan äta (tycker inte alls om tårta & är allergisk mot kakaofett) Flört Får väl se vad de kan hitta på för kul. 
    Om exakt en vecka ska jag dessutom göra provuppsättning samt sminkning & se hur det blir! Så spännande att komma ytterligare en bit på vägen till mitt drömbröllop Skrattande 
    Gör man provuppsättning såpass tidigt? :o hade jag inte en aning om. Dags att ta tag i det snart då :)
  • Nikkita
    Hairspraymaniac skrev 2012-01-26 21:49:40 följande:
    Gör man provuppsättning såpass tidigt? :o hade jag inte en aning om. Dags att ta tag i det snart då :)
    Nja denna provuppsättning är som jag fått gratis via bröllopsmässan i Malmö så det är väl för att locka kunder Glad Behöver ju hitta en frisör, så jag tackar & tar emot Flört Är de bra så bokar jag ju in dem på riktigt inför bröllopet!
  • MsChevy
    Hairspraymaniac skrev 2012-01-26 17:06:01 följande:
    Hur ser era brudtärneklänningar ut samt färgtema? Nu har alla mina tärnor (4st) provat sina klänningar och jag är helnöjd :D 
    Posta era och visa :D
    Vi har inte fixat våra bridesmaidklänningar än, men vi vet iaf på ett hums hur de ska se ut. Tjejerna har två helt skilda kroppstyper så vi söker en som passar på båda. o eftersom vår röda tråd är 50-tal så blir det nåt i stil med detta:

• Lilique

Här är mina albino-händer!
    Tycker inte att någon av bilderna ens kommer i närheten av att göra ringen rättvisa, men så går det när man försöker ta bild med mobilkameran. Får ta bättre bilder sen med den riktiga kameran (så fort jag lyckats lokalisera batteriet hehe).

Rätt roligt att trots alla repor i min förlovningsring (som syns på bild 1) så kan man ändå se min spegelbild i den på bild 2.

En annan väldigt rolig sak var att i det stora kuvertet låg: Ringasken, massvis med papper (äkthetsintyg, försäkring samt en lyckönskning från butiken). OCH... en Merci-choklad! En sån liten chokladpinne. Skumt, men kul.
  • Lilique

Jamen va pyttsingens!? Skickade ett mindre lyckligt mail till butiken och frågade vart den andra ringen var. Då hade de slagit upp sitt utskick med Posten och det visade sig att Posten hade MISSAT att skicka ut en avisering till mig, så i själva verket har det legat i stan i flera dagar.... Nåväl, det är ju inte borta iallafall.

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!