• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Styrka

Men tjejer, jag måste vara en partypooper och berätta, vi var och provmöblerade i lokalen ikväll, och inser genast att vi måste göra om hela bordsplaceringen. Vi som var så nöjda med bordsplaceringen, vi hade fått ihop den helt strålande!! Alla satt brevid folk de kände och hade saker gemensamt med, den var helt perfekt! Och nu måste vi göra om den...!!
    Vi hade räknat med honnörsbordet 5 bord långt och ha 5 tungor med 2 bord på varje. Men enda möbleringen som får plats är honnörsbord 4 bord långt, 4 tungor med 3 bord på varje. Med en hel tunga mindre måste vi bryta upp ett helt perfekt placerat bord och sprida ut dessa gäster lite härovar eller radera allt och börja om från början. Piece of cake, right? *suck och dubbelsuck*

Jaja... det gör vi en annan dag...

(... och nej, Lilique, inga lyckorus här heller.... )

• annapanna88

Min blivande är också ganska söt.
    Förra helgen följde han med till skoaffären, provade lite olika skor och valde helt själv ut det par han ville ha till bröllopet. Så nu tycker han nog att han har gjort sitt för någon månad eller så :)

Hans käraste ägodel är varken hunden (har vi ingen) eller något spel (spelar varken dator eller tvspel) utan GRÄVMASKINEN!
    De helger jag är hemma brukar se ut så ungefär som följer:
    Går upp och äter frukost
    Åker hem till hans föräldrar, där jag blir avsläppt vid huset med en bok, ett broderi eller liknande och umgås med hans mamma medan min blivande åker ner till gården och kör lite med grävmaskinen... eller skruvar lite med den... eller något annat som jag inte förstår.
    Gissa vad han jobbar med i veckorna? Grävmaskinist!

• MsChevy

Vi kommer inte ha nån direkt traditionel bordsplacering med tungor o sånt. Eftersom vår tänkta lokal är rund kommer vi har sektioner istället med plats för 12 pers vid varje, dvs skjuter ihop 4 bord till en rektangel. Borden är nämligen himla små. Men blir inte redigt klok på hur vi ska göra med bordsplacering vid honnörsbordet. Funderar på om vi ska köra amerikanskt, dvs brudföljet vid vårt bord o föräldrar vid ett annat, eftersom jag har 4 föräldrar o sambon har bara sin pappa kvar i livet. Jag har 6 syskon, han har ett. Gah! 
    Hur hade ni gjort?

• annapanna88
    MsChevy: Gör det som känns bäst för er! Känns det bra och enklare kanske att ha brudföljet vid honörsbordet så varför inte? Vill ni hellre ha era föräldrar där så går det säkert att lösa också! Kör på magkänsla.
  • Lilique
    MsChevy, jag hade nog gjort som du sa där och haft brudföljet vid honnörsbordet och sedan föräldrarna vid ett annat, fast ändå så nära som möjligt.
  • MsChevy

Skönt att ni tycker det låter som en bra idé! 
    Det är ju ett jäkla pusslande det där med släktingar...vilka ska man bjuda o inte? Hur ska man placera dom? Tur jag har gott om tid på migTungan ute 

Hur går det för er med den biten? 

• Lilique

Vå gästlista är iallafall klar och vi har lyckats sålla ut de som vi inte vill/kan bjuda. Vi har en reservlista med de vi gärna vill ha med men som inte klarade kvalet ;) När någon tackar nej så bjuder vi in toppkandidaterna från reservlistan istället.

Gjorde ett utkast till bordsplacering för lite sedan. Tog åtskilliga timmar, men jag blev nöjd. Nu kommer den ju såklart inte att hålla, men det är bra att ha det gjort så måste man inte börja om helt från början sen, utan bara pussla runt lite. Jag tog iallafall liiite hänsyn till "etikettsreglerna", att par inte ska ha varandra till bordet etc. Men jag spred inte ut dem utan lät dem sitta mittemot varandra, mixat med ett annat par som jag tror att de kan ha mycket gemensamt med. Man blir ju inte godkänd av Ribbing, men det blir väl ingen.

De närmsta sitter så nära honnörsbordet som möjligt och de som inte är lika "viktiga" sitter längst ut på borden. Det här med bordsplacering kan definitivt vara något av det jobbigaste med hela festen haha.

• aniara
    En fråga - hur resonerar ni andra kring brudskor?

Jag har tänkt hela tiden att jag ska köpa ett par söta klassiska brudskor från t.ex. Wildflower, men dessa är ju faktiskt ganska dyra. Ska man sälja sina skor sen? För jag har svårt att se att jag kommer vilja gå runt i satinklädda skor efter bröllopet, vare sig man behåller dem vita eller färgar dem. Det är inte riktigt min skostil. Så jag har börjat kika på icke-vita skor istället. Nåt man kan ha även efter bröllopet. Det är inte det att jag inte har råd eller inte vill unna mig det men jag tycker bara det känns så onödigt, och min skogarderob svämmar över redan som det är. Alternativt att jag hittar något riktigt billigt, typ Ellos virkade vita skor för 149 kr. Hur tänker ni andra?
  • MsChevy

Ja det här med skor är ju en lika stor djungel som allt annat! Jag har tänkt köpa ett (kanske två) par som jag kommer kunna använda efteråt. O jag ska definitivt ha kilklackar för det sista jag vill ha bekymmer med den dagen är att fastna i gräsmattor o trampa snett i grus! 

Dock inte turkosa....
  • Lilique

Lite dålig upplösning (tack Paint). Men de här skorna ska jag ha i alla fall. De är Wildflower : Chessa, från Brandos. Helst hade jag velat ha riktigt höga fina stiletter, men min blivande är exakt 10 cm längre än mig och jag vill gärna ha så mycket längdskillnad som möjligt - fast liiite klack måste jag ju ha.

Att ha vita skor efter bröllopet är inget problem för mig, skogalning som jag är. Ett par vita, fina, med den stora rosetten = perfekt till ett par somriga jeans eller skira sommarklänningen.

De ligger och väntar på mig hos Posten!
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!