• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • chabar
    Hairspraymaniac skrev 2012-02-01 23:50:14 följande:
    Och min käre fästman säger: Ta det lugnt det ordnar sig!
    Joooo, om JAG styr upp det ja!
    Samma visa här hemma - men det passar mig rätt bra eftersom det är jag som har tid att fixa med det. Tungan ute
    Lilique skrev 2012-02-02 08:08:18 följande:
    Haha, min sambo hjälpte också till att skriva upp saker han vill ha till buffén. I hans värld verkar det vara 50% av allt som behövs göras inför ett bröllop, så hans insats var ju oerhörd. Han lever på att han är söt... ;) haha
    Hehehe.

Ja jisses vad jag skrattat åt era kommentarer :D Underbart att höra att det ser lika ut på andra ställen också, här är det jag som fejar och donar och M2B som mest håller med. Ett vanligt uttryck för mig är att jag bara ska "kontrollera att han tycker som mig" om vissa saker. Han har vettet att göra det många gånger. Idag ska jag till floristen, han har varit i kontakt med den stackaren och försökt förklara min bukett (det är nån form av tema.. Lila tror jag.. Finns det några lila blommor?). Nu ska jag in och förklara mina minst lika spretiga önskemål....

Hairspraymaniac: Du ser strålande ut!
  • Nikkita
    Hairspraymaniac skrev 2012-02-01 23:50:14 följande:
    DAMDARAMDARAM!! Är så glad! Försökt gå ner i vikt ett tag nu. Har lagt på mig en hel del sedan jag träffade min kärlek. Men vips så har något hänt, för nu tamigfan funkar det! Har rasat i vikt och gått ner 5 kg hittills! Bara 10 to go så är jag nere på samma vikt som innan vi träffades!

Och min käre fästman säger: Ta det lugnt det ordnar sig!
    Joooo, om JAG styr upp det ja!

Fnissade lite när jag kom hem igår för då hade han engagerat sig och skrivit upp vad han tyckte vi skulle ha på vår buffé under middagen. Han var så stolt och tyckte att han hade bidragit massor!
    (han skulle bara veta ;) )

GRATTIS till viktnedgången & den vackra klänningen, såå fin Glad 

Min blivande är ganska hjälpsam när det gäller planeringen, men det är jag som har mest tid över för att ta tag i saker & mig gör det inget, jag tycker det är kul Flört

MEN... Då vi skulle leta fotograf & solist mailade jag en massa olika personer för att hitta den perfekta. Efetr en hel drös mail fram & tillbaka (ca: 4 veckor) hade jag sollat ut den som jag tyckte lät bäst. Jag bokade upp en dag då vi skulle träffas & se fotografens bilder & lyssna på solistens röst live! Vi åkte dit & de var perfekta för oss, trivdes med båda & de passar verkligen in i vårt sällskap så det känns jätte bra! 
    När vi kom där ifrån så sa min blivande "det här var ju super lätt, vi hittade rätt direkt". 
    Hahaha! JA för att jag lagt ner tid på en massa mail & redan frågat ut dem om ALLT Skrattande 
    Som sagt ibland vet han inte riktigt hur mkt det är att planera & vad som krävs för att hitta allt! Men är glad att han ändå engagerar sig & att vi har samma smak när det gäller saker att köpain & tema mm. 
  • Lilique

Framför er ser ni min blivande mans förmodligen käraste ägodel. Ett glas. Med flames.

Jag vet att om jag skulle välta ner TVn, krocka bilen eller bränna ner lägenheten så skulle han inte bli hälften så upprörd som han skulle bli ifall jag skulle råka tappa det här glaset i golvet. Det är inte helt omöjligt att han kanske till och med skulle fälla en tår om jag gjorde det.

Han fick det här glaset när han gick i sjätte klass i en Hemlig Tomte-utdelning. Han använde detta stackars lilla glas varenda dag i flera år och drack bara coca cola ur det. Han använder det till coca cola fortfarande, faktum är att han häller upp exakt lika mycket i det varje gång så efter så många års användande har det frätits fram en rand där colan brukar sluta. (syns tydligt, men tyvärr inte på bilden).

Nu undrar jag vad era partners absolut käraste ägodel är (förutom dig, hunden och Battlefield 3)?

Lägg upp en bild om ni kan!
  • Junibrud12

AHHAHAHHAHAH! Min sambos käraste ägodel måste vara hans gråa en decimeter för korta Adidasbyxor i collegetyg. Så fort han kommer hem från jobbet byter han om till dom och lever i dom resten av kvällen. Tyvärr törs jag inte lägga upp en bild, vill inte riskera att ni klöser ut era egna ögon. (Men jag ska inte gnälla egentligen, jag går rätt ofta omkring i mitt älskade Craft-underställ...)

Som tur är har han väldigt många bra sidor också. OBS! Bröllopsplanering är INTE en av dom.

• lillzan

Prel. bokat bröllopsresan nu!
    2 -15 nov kommer vi förmodligen åka till USA! (SF, LA och NY)
    Jobbiga är att vår dotter 3år inte kommer följa med.
    Kommer nog kännas jobbigt att inte se henne på 13 dagar.
    Men för henne skulle inte resan bli någe kul..
    Kommer nog dock känna skuldkänslor och även känna hur andra mammor inte
    kommer fatta hur vi kommer kunna åka utan henne och så länge.
    Men svårt att åka till USA kortare tid..

jaja diskuteras ikväll kommer det och så får vi se om det bokas imorgon.

MsChevy - Tror klänningen kommer bli fantastiskt!

Hairspraymania - Himla fin klänning!

Lilique - Jag kan säga att fjärilarna i magen infann sig faktiskt på mig idag när jag satt på ticket och vi prel.bokade flygbiljetterna, usa är ett av mina drömresemål och har varit så sen jag var 10år, så kändes himla härligt. Innan man kommer ner på jorden och börjar tänka på det med min dotter och så..

• MsChevy
    Lilique skrev 2012-02-02 08:08:18 följande:
    Haha, min sambo hjälpte också till att skriva upp saker han vill ha till buffén. I hans värld verkar det vara 50% av allt som behövs göras inför ett bröllop, så hans insats var ju oerhörd. Han lever på att han är söt... ;) haha
    Det brukar jag säga till min sambo oxå: "det är tur du är söt, älskling!" 

Hairspraymania: du är jättevacker i den klänningen, den sitter kanon på dig!!! Verkligen smickrande! 

Ja, det ska bli spännande o se klänningen IRL sen. Ska prata med en sömmerska först o se vad det skulle kosta att sy upp den. Den tjejen som jag fått numret till är tydligen jätteduktig o billig, så får väl se vad hon säger först. Kommer inte beställa hem nån klänning förrän jag har kommit närmare drömvikten (dvs loosa chipsmusklerna) 

Sitter här o försöker få ihop tema o färger o dekorationer o inbjudningar. Asså, inte rent praktiskt, utan försöker klura ut hur det kommer gå ihop o hur man kan få allt att funka. O om man ska sikta på en utomhusfest, istället för att knöla in alla inomhus. Fast å andra sidan kan det ju regna eller t o m va smällhett, så det inte går att va ute (eller inne). O hur får man en relativt dötrist folketspark-lokal att bli döläcker?

Vi vill ju att inbjudningarna ska se ut som en filmaffisch från 50-talet, men då kommer nästa fråga: hur ska man få det vidare in i temat, utan att det blir förvirrande om vilket tema det är?  Vi gillar ju Johnny Cash båda två så en idé är att göra om den här: ( det är ju både film o musik)

O kanske den här (det vet ju alla vilken det är):

De är ju inte alls lika läckra som de filmposters jag visat innan, men de här känns lite mer relevanta...
    Jäklar, va förvirrad jag är nu!!!Foten i munnen Sliter sönder mina geniknölar på att komma på hur allt ska lösas, tur ja har gott om tid på mig!!

• MsChevy
    Lilique
    Nu undrar jag vad era partners absolut käraste ägodel är (förutom dig, hunden och Battlefield 3)?

Lägg upp en bild om ni kan!
    haha, klockrent att du skrev Battlefield för min gubbe är tokig i såna där spel!!! (hunden, not so much haha)

Hm...tror inte min sambo har nån sån där pryl faktiskt...han har massa! haha Kommer iaf inte på nåt specifikt nu...
  • MsChevy

Åh, nu fick jag ett sånt där "sväva på moln"-ögonblick (eller snarare kan andas lite lättare nu). Fick till en hyfsad grunddesign på affischen! En av många utkast, men det är en bit på vägen! 

Lättad o med stel nacke efter alldeles för många timmar vid datorn, ska jag gå o lägga mig. Upp kl. 4.30 imorgon bitti igen, sista för denna veckan, gött! 

• Styrka
    MsChevy skrev 2012-02-01 09:55:15 följande:
    Jag förstår era tankar, men jag har nog varit inne på en "modern" klänning hela tiden. O jag kommer nog ha en klänning att byta till sen på kvällen o på rehearsal dinner" kvällen innan kommer jag ha en 50-talsklänning. Min sambo vill oxå se mig i en riktig bröllopsdröm, med släp o allt o tyvärr har inte 50-talarna det. De är lite för korta för min smak, de är mer som jättefina festklänningar för mig. Får väl kalla den här för  "1950´2 HollywoodWeddingDress" eller nåt hehe
    O om man minns sin Marilyn-historia så hade hon nåt liknande på sig (iaf överdelen) när hon sjöng "happy birthday, mr president" (snygg räddning eller hur? haha) Tungan ute

Dom där klänningarna hittade jag på mylove-bridal.com, så det blir väl att beställa därifrån.
    www.mylove-bridal.com/the-newest-column-brida... 
    Vad härligt ändå att du vet ungefär vad du vill ha, och att sambon instämmer i stilen! Klänningen du hittat/skapat är verkligen urläcker!

Lilique: jag förstår vad du menar. Jag är oxå uppväxt med punktlistor och scheman, punktlighet och plikten framför allt. Men så träffade jag en slarver och tidsoptimist för många herrans år sen och det liksom smittade av sig, så nu har jag utvecklats till tidsoptimist. Men när det gäller planering har jag nog punkt-list-egenskaperna kvar. Skriva upp, bock av. Njuta av ögonblicket? Nänänä, jag har fullt upp!
    Däremot kan jag få lyckorus vanliga sketna onsdag kvällar när jag tittar på min sambo och inser att jag kommer få behålla honom hela livet, att denna underbara människa älskar mig så mycket att det han önskar sig mest av allt är att få gifta sig med mig. Att jag ska få mitt drömböllop med världens underbaraste.
    Men lyckoruset infinner sig liksom inte när jag surfar runt efter skor och jyskfiltar. Däremot en jävla våg av nervositet, förväntan och ja, även lycka, när jag beställde klänningen! Och när den passade! Då blev det liksom verkligt, verkligare!
    Så nja, skippa drogerna, umgås mer med din sambos härligt loose familj!
  • Styrka
    chabar skrev 2012-02-01 17:05:54 följande:
    Jag ska vara osympatisk och höja ett varningens finger för att jobba mot perfektion, risken är så stor att man blir besviken om minsta lilla grej går fel. Satsa istället  på "bra nog". Den dagen man får gifta sig med kärleken har stora chanser att bli perfekt, om man inte tänkt ut precis hur allt det andra (eg. rätt ovesäntliga sakerna) ska se ut och vara.
    Precis så tänker jag oxå!!
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!