• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Styrka

Ville bara glädjetjuta lite: idag är det exakt 5 månader tills jag gifter mig!!
    jag vet ju att jag är lite efter de flesta här inne...

• Nikkita
    Styrka skrev 2012-02-07 13:10:02 följande:
    Ville bara glädjetjuta lite: idag är det exakt 5 månader tills jag gifter mig!!
    jag vet ju att jag är lite efter de flesta här inne...
    Visst är det en härlig känsla :)
  • Nikkita

Nu på fredag ska vi provsmaka tårtor för första gången :) Sen har vi en tid inbokad på ett annat ställe nästa lördag oxå! Ska bli spännande att se vad de kan hitta på till mig som är kräsen/allergisk ;)

• Lilique

Igår gick jag till frissan för att färga utväxten och det var bara hon och jag där så det blev en himla massa tjejsnack. Kom såklart in på bröllopet och pratade lite om det. Självklart frågade hon vad jag ska göra med håret och jag svarade att det fanns ett brudpaket i klänningsbutiken. För 3500 kronor får man vara där hela dagen, få håret uppsatt, makeup, champagne och mat samt hjälp att göra sig helt iordning. Rätt saftigt med pengar, men det är så sjukt smidigt att inte behöva fara mellan en massa olika ställen.

Hon blev helt till sig och påpekade att hon har en kompis som är utbildad makeupartist (och sjukt duktig), samt att hon själv faaaaktiskt råkar vara frisör om jag hade missat det. Dessutom är det alltid gott med champagne och snittar, visst visst? *blink blink från hennes sida*  Och vips så ska jag visst vara DÄR hela dagen istället och få allting gjort mycket proffsigare för under 1500 spänn samt att hon kör mig upp till kyrkan sen.

Sen att hon typ bjöd in sig själv på bröllopet (hennes första tydligen) istället för att ta betalt för något annat tyckte jag var roligt. Har precis adresserat ett Save-the-date till henne haha!  (Passade perfekt för hon känner den enda killen på gästlistan som visst "råkat bli lite singel" nu precis).

Sen ska vi visst göra naglarna samtidigt, börja gå på promenader tillsammans. Sedan vill hon "ärva" mina bröllopserfarenheter inför sitt framtida och sen ska vi tydligen bli gravida samtidigt också. Väntar på att mensen ska synkas, sen är vi Hollywood BFFs forever. Nej, men hon är störtskön. Hon ser fram emot bröllopet lika mycket som jag, kanske till och med mer - om det ens är möjligt.

Förmodligen första gången i mitt liv jag tjänat pengar på att gå till frisören.

• Nikkita
    Lilique skrev 2012-02-07 16:08:08 följande:
    Igår gick jag till frissan för att färga utväxten och det var bara hon och jag där så det blev en himla massa tjejsnack. Kom såklart in på bröllopet och pratade lite om det. Självklart frågade hon vad jag ska göra med håret och jag svarade att det fanns ett brudpaket i klänningsbutiken. För 3500 kronor får man vara där hela dagen, få håret uppsatt, makeup, champagne och mat samt hjälp att göra sig helt iordning. Rätt saftigt med pengar, men det är så sjukt smidigt att inte behöva fara mellan en massa olika ställen.
    ............

Förmodligen första gången i mitt liv jag tjänat pengar på att gå till frisören.
    Va härligt Skrattande 
  • Junibrud12
    Lillique: Låter ju toppen! Själv funderar jag mer eller mindre seriöst på att fixa håret själv. Iofs skulle jag se ut som ett fågelbo, men jag vägrar betala 2500 spänn för en jävla fläta. VÄGRAR!
  • aniara
    Styrka skrev 2012-02-06 19:43:36 följande:
    Har du en bild på ellos-skorna? *nyfiken* Arbetarklasstjej som jag är så tänker jag "billigt är bra, gratis är gott" och är de snygga och bekväma och passar till klänningen, så varför inte?
    Jag tänker lite som du faktiskt.... det får gärna vara skor som man kan använda efter bröllopet oxå...
    Dessa tänkte jag på i första hand:

Sen finns dessa som är beige enligt beskrivningen men som ser ganska ljusa ut. Har sett liknande i flera skobutikers webbshoppar så det kommer nog komma en hel del i den stilen till våren.

Utöver dessa två par som båda kostar 149 kr säljer Ellos också vita enkla ballerinaskor för 99 kr/par. Jag har liiite svårt att motivera ett par dyra skor då. Jag tycker inte ovan visade skor är pangsnygga, men de ska väl inte synas under klänningen heller.

Dessa skor är inte så dumma heller och de kan jag faktiskt tänka mig kan bli rätt välanvända också - fast de är vita:

• Styrka
    Lilique skrev 2012-02-07 16:08:08 följande:
    Hon blev helt till sig och påpekade att hon har en kompis som är utbildad makeupartist (och sjukt duktig), samt att hon själv faaaaktiskt råkar vara frisör om jag hade missat det. Dessutom är det alltid gott med champagne och snittar, visst visst? *blink blink från hennes sida*  Och vips så ska jag visst vara DÄR hela dagen istället och få allting gjort mycket proffsigare för under 1500 spänn samt att hon kör mig upp till kyrkan sen.
    Helt underbart, herregud vad vad skönt att slippa flänga hit och dit! *avundsjuk*
    Kul att få en kompis på köpet!
  • Styrka
    aniara skrev 2012-02-07 19:27:11 följande:
    Dessa tänkte jag på i första hand:

Sen finns dessa som är beige enligt beskrivningen men som ser ganska ljusa ut. Har sett liknande i flera skobutikers webbshoppar så det kommer nog komma en hel del i den stilen till våren.

Utöver dessa två par som båda kostar 149 kr säljer Ellos också vita enkla ballerinaskor för 99 kr/par. Jag har liiite svårt att motivera ett par dyra skor då. Jag tycker inte ovan visade skor är pangsnygga, men de ska väl inte synas under klänningen heller.

Dessa skor är inte så dumma heller och de kan jag faktiskt tänka mig kan bli rätt välanvända också - fast de är vita:

De sista där tyckte jag var snyggast!
  • Styrka

Måste få gnälla av mig lite...

Mina svärföräldrar gör mig så ledsen... Vi ville ju att bröllopsinbjudan skulle komma som en överraskning på julafton. Ingen visste, förutom toastmadamsen. När vi överlämnar inbjudan till sambons mamma går hon helt sonika ut med den på kontoret, visar ingen. Viskar diskret "vi tar det sen".
    Jag blev helt förstummad.

Med tydligen visade det sig att både svärfar och svärmor tagit illa upp att vi inte "bett dem om lov" innan. Tagit upp saken med dem, berättat att vi planerade bröllop. (De har tydligen ingen aning om konceptet överraskning) De blev SÅ HIMLA CHOCKADE, minsann. Sambon och jag har varit tillsammans i 4 år, vi är i 30-årsåldern, varit sambos i 3 år, förlovade i 1 år. Men de blev tydligen SÅ HIMLA CHOCKADE. Inte för att vi är två tjejer, nej minsann, utan för att vi inte umgås så mycket. (Men i nästa mening tyckte de att "det blev så väldigt lesbiskt". Men de har inget emot homosexuella, nej minsann. Inte då.) Det är bara för att vi inte umgås så mycket.
    Att inga andra, som vi umgås massor med, visste om saken heller, det tänkte de inte på. Det är som att begreppet att överraska med goda nyheter är helt okänt territorium för dem. Fullständigt främmande. Som en femte dimension, ogreppbar. *skakar huvvet*

Till saken hör att vi inte umgås så mycket, för att de gång på gång visat att vi inte är välkomna. Och kommit med kritiska kommentarer, snackat skit bakom vår rygg. Låtit bli att bjuda in oss till familjemiddagar. Etcetera, etcetera.

Och de har fortfarande inte klämt ur sig orden "grattis" eller "vad roligt". *suckar*

Jag blir så ledsen...

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!