• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • annapanna88
    MsChevy: Jättesöt klänning!
    Styrka: Skorna var fina tycker jag! Konstigt det där med priset... Känns som att de har rea där lite titt som tätt, du kanske kan ha lite is i magen och kolla runt lite och sen beställa nästa gång det är rea om du fortfarande tycker de känns bäst?

Idag har stämpeln med vårt fina monogram som jag beställt kommit hem! Så nu ska det snart stämplas kuvert :) Sen börjar inbjudningarna bli klara för att skickas.. pirrar lite i magen :D Får börja ta lite bilder så jag kan visa!
  • RhjärtaC

Styrka: hur går det med allt? Jag har inte vart inne på BT på länge så jag har missat en del. 
    Vi har ju lika långt kvar menar jag ;) Har ni skickat era inbjudningar? 

• Styrka
    RhjärtaC skrev 2012-02-13 23:16:38 följande:
    Styrka: hur går det med allt? Jag har inte vart inne på BT på länge så jag har missat en del. 
    Vi har ju lika långt kvar menar jag ;) Har ni skickat era inbjudningar? 
    Jess, inbjudningarna gjick ut i julas, och vi har fått många svar, men osa är inte förrän 1 maj, så det är ett tag kvar. Det mesta är bokat och klart känns det som. Vi har en tids-punkt-lista där vi listat saker som ska fixas per månad fram till bröllopet, och den känns rimlig. Köpa dekorationer i feb, beställa kostym i april etc.
    Just nu har jag snöat in på skor och väska, trots att det egentligen inte är dags för det förrän i maj.

Kom på en sak: Melody shoes kan man ju specialbeställa från! Så jag kan sno bilderna från LITB och skicka till Melodyshoes och få skorna precis som jag jag vill ha dem för 55 usd. Det tycker jag är rätt överkomligt, så jag kör nog på den och slipper stress med LITB. Om jag inte hittar nåt på studentrean då.

Hur går det för dig, RhjärtaC?
  • Styrka
    aniara skrev 2012-02-13 21:15:52 följande:
    MsChevy: Du är så himla fin! Och klänningen med! :)

Åh jag är så stressad nu. Vi har svårt att få ihop det med logi för våra gäster. Jag känner mig inte nöjd med att bara hälften får plats på hotellet och att resten får bo på vandrarhem en bit bort (det är det inte så mycket att göra åt nu men det känns inte bra). Till viss del måste vi gå in och styra vilka som ska bo var och det känns inte heller kul, vi vill ju inte göra skillnad på gästerna. Jag har mailat ett bussbolag och bett om offert för att köra gästerna mellan hotellet och vandrarhemmet men inte fått något svar. Dessutom upplever vandrarhemmet ett ovanligt högt bokningstryck inför sommaren och vill att vi bokar redan nu och att vi ska höras på telefon. Bara det att när jag ringer så är det ingen som svarar!

Förutom det så förbereder vi vårt lilla krypin för försäljning (kartonger överallt!) och letar ny lägenhet för fullt. Vi ska få privatvisning på en på torsdag som vi verkligen vill ha. Men vi är jätterädda att priset ska skena iväg trots att det är acceptpris. Vi har kikat på två lägenheter de senaste två veckorna. Den första såldes för 75 000 under accept, endast ett bud kom in. Den andra visades första gången igår och redan är priset uppe i nästan 300 000 över accept trots att andra visningen inte varit än. Alla tre lägenheterna ligger i samma område, är byggda samma årtionde (50-tal) och har liknande planlösning. Jag och fästmannen är nu oense om vilken taktik vi ska köra och var vi ska sätta vårt tak. Dessutom åker jag till Spanien på söndag när första ordinarie visning är, så jag kommer inte kunna delta i budgivningen direkt. Men jag önskar så att vi är med ny lägenhet när jag kommer hem! *hållertummarnastenhårt*

Utöver det så har jag tärnproblem. Inget allvarligt jämfört med vad ni andra skriver om, men tillräckligt för att vara stressande.
    Ojoj, förstår att du känner dig stressad! Men ta't lugnt, andas. Det mesta löser sig faktiskt.
    När det gäller budgivningen hade jag nog tänkt efter vad vårt maxbud är och lagt mig precis under. Det är ju ändå sthlm, jag hade nog räknat med att det blir budgivning. Att det inte blir det måste ju ändå räknas som sällsynt undantagsfall?
    Budgivningen går väl via sms eller telefon? Klart ni kan delta fast ni är bortresta!
    Lycka till!
  • aniara

Jag ska inte på semester utan på tjänsteresa så jag har begränsade möjligheter att hålla koll på telefonen. Det går dessutom inte att stänga av ljudet på min mobil (ja det ska gå men nej det går inte) så jag vet inte ens om jag kan ha den med under dagtid. Hur det blir med budgivning vet man inte längre. I princip alla stockholmsmäklarna kör med acceptpriser på lägenheter numera vilket oftast innebär att budgivningen startar under och jobbar sig upp mot accept. Att budgivningen startar över accept, som den gjorde igår, är väldigt ovanligt. Vårt tak (enligt mig, vi är inte överens) ligger 150 000 över accept och vi vill ju inte lägga ett sånt bud direkt eftersom vi då skulle förlora 150 000 kr om vi är de enda som är beredda att lägga acceptpriset. Vilket kan vara fallet om vi har extrem tur. Men jag är pessimist idag så nu är jag inställd på att jag aldrig kommer komma loss från vår skitlilla lägenhet som aldrig blir ren och fin hur mycket jag än kämpar. Just idag vill jag faktiskt inte gifta mig över huvud taget.

• Styrka
    aniara skrev 2012-02-14 10:09:05 följande:
    Jag ska inte på semester utan på tjänsteresa så jag har begränsade möjligheter att hålla koll på telefonen. Det går dessutom inte att stänga av ljudet på min mobil (ja det ska gå men nej det går inte) så jag vet inte ens om jag kan ha den med under dagtid. Hur det blir med budgivning vet man inte längre. I princip alla stockholmsmäklarna kör med acceptpriser på lägenheter numera vilket oftast innebär att budgivningen startar under och jobbar sig upp mot accept. Att budgivningen startar över accept, som den gjorde igår, är väldigt ovanligt. Vårt tak (enligt mig, vi är inte överens) ligger 150 000 över accept och vi vill ju inte lägga ett sånt bud direkt eftersom vi då skulle förlora 150 000 kr om vi är de enda som är beredda att lägga acceptpriset. Vilket kan vara fallet om vi har extrem tur. Men jag är pessimist idag så nu är jag inställd på att jag aldrig kommer komma loss från vår skitlilla lägenhet som aldrig blir ren och fin hur mycket jag än kämpar. Just idag vill jag faktiskt inte gifta mig över huvud taget.
    Det låter enligt mig som att de tär värt alla pengar i världen för att få denna lägenhet och att det borde prioriteras just nu...kan inte sambon sköta budgivningen då? alternativt börja på acceptpriset! är ni enda budgivarna så är det ju ändå 150 tusen under vad ni hade kunnat tänka er att lägga.
    boendet är ju skitviktigt för måendet, lägg undan bröllopsplanerna några dagar och fokusera på budgivning. Hoppas verkligen ni får den!
  • Styrka

Åneeeej!!!

fick precis ett mail från vår präst som tyvärr meddelande att hon inte kommer kunna viga oss 7/7 eftersom hon kommer vara i fjällen då!

så nu måste vi hitta en vettig präst som är glad över homovigslar och inte har problem med att titulera min sambo "han, honom, brudgum". 
    har mailat församlingen där vigseln ska äga rum, men just idag har de kurs, så ingen svara i telefon, typiskt.

Är det nån som vet det där samfundet som erbjuder andliga alternativ till religiösa viglsar? Humanisterna eller vad de heter?

• Styrka

Hittade Humanisterna Väst, och skickade ett mail, så får vi se vad de svarar. Wish me luck!

• MsChevy
    Köpte Amelias Brud-special, rekommenderar den, va mycket läsvärt o tänkvärt där i! 

Styrka: måste ni ha en kyrklig vigsel då? Det verkar ju tyvärr som att de flesta präster är emot samkönade äktenskap. Vore ja inte så förbaskad anti-kristen hade jag vigt er på en gång (om jag även vore präst dvs, vilket är svårt att bli om man inte är kristen...hehe...är knäpp, jag vet) 
    Funderar oxå på att kontakta de där Humanisterna istället för att ha en tråkig kommunalpolitiker som vf...men det är ju som alltid en kostnadsfråga...

Har fått kläm på det mesta, synd att vi inte ska gifta oss förrän nästa år... Planeringsbiten är ganska långt framskriden, nu återstår "bara" ekonomi o få alla idéer att bli verklighet....o inte bli galen av all väntan på kuppen!

Aniara: hur går det med lägenhetsbudande? 
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!