• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • MsChevy

Attans, min plan om tårta+cupcakes verkar ha stött på patrull, dvs min übertraditionella sambo Obestämd
    Han vill att vi antingen ska en jättemaffig flervåningshistoria eller flera mindre. Hm, blir att googla bilder på alla förslag o sen vad vi kommer fram till. Flera mindre (ca 4-5 st) kan jag tänka mig, men inte nån våningsgrej. 
    O jag letar med ljus o lykta efter en annorlunda tårtställning, är lite smått allergisk mot sånt där gulligt o traditionellt. Sagt det förut, men säger det igen: tur vi ska gifta oss nästa år...

Blir era respektive trötta på ert googlande, bildvisande, förslag o allt sånt om bröllopet? Min verkar ena stunden jätte engagerad, ena stunden gnäller han om allt bröllopstjat...say what?! Bättre att vara förberedda o slippa stressa med sånt här när det väl närmar sig, anser jag. Eller?

• annapanna88
    MsChevy skrev 2012-02-22 17:31:08 följande:
    Attans, min plan om tårta+cupcakes verkar ha stött på patrull, dvs min übertraditionella sambo Obestämd
    Han vill att vi antingen ska en jättemaffig flervåningshistoria eller flera mindre. Hm, blir att googla bilder på alla förslag o sen vad vi kommer fram till. Flera mindre (ca 4-5 st) kan jag tänka mig, men inte nån våningsgrej. 
    O jag letar med ljus o lykta efter en annorlunda tårtställning, är lite smått allergisk mot sånt där gulligt o traditionellt. Sagt det förut, men säger det igen: tur vi ska gifta oss nästa år...

Blir era respektive trötta på ert googlande, bildvisande, förslag o allt sånt om bröllopet? Min verkar ena stunden jätte engagerad, ena stunden gnäller han om allt bröllopstjat...say what?! Bättre att vara förberedda o slippa stressa med sånt här när det väl närmar sig, anser jag. Eller?

I tråden om bröllopstårtor var det några som hade gjort en egen tårtställning i form av ett ankare. Ni kanske också kan hitta på något eget?
    Min fästman är faktiskt väldigt snäll när det kommer till sånt! Just nu har han blivit extra hjälpsam, tror han känner att det börjar närma sig nu :) Å andra sidan bor vi inte ihop så han behöver inte höra riktigt lika mycket tjat i veckorna ;)
  • MsChevy
    annapanna88 skrev 2012-02-22 17:44:39 följande:
    I tråden om bröllopstårtor var det några som hade gjort en egen tårtställning i form av ett ankare. Ni kanske också kan hitta på något eget?
    Min fästman är faktiskt väldigt snäll när det kommer till sånt! Just nu har han blivit extra hjälpsam, tror han känner att det börjar närma sig nu :) Å andra sidan bor vi inte ihop så han behöver inte höra riktigt lika mycket tjat i veckorna ;)
    Jo, jag har mina funderingar på en egen design. Har en idé gällande ett litet däck o en plexiskiva. Såg även fiffiga grejer som ett vinglas som fot o fastlimmad glasfat ovanpå. En annan jag hittade hade små cupcakes (porslin) hängande på sidan. Jaja, nåt hittar jag nog på. 

Jaså, bor ni inte ihop? Wow, old fashion! Min karl kommer väl ikapp när det närmar sig Glad
  • annapanna88

Ja, ni kommer säkert på något! Lät ju häftigt med ett däck ;)

Hehe, vet inte om det är så old fashion :) Mest praktiskt då jag läser en högskoleutbildning som innebär en hel del flyttar (jag har flyttat 4 gånger på 2,5 år) och fästmannen med familj har eget företag hemma.  

• MsChevy
    Annapanna: ok! Då e jag med!Glad

Lillasyster o jag har suttit o pysslat med presentpåsar. Hittade ett roligt tips på nätet, så nu har vi suttit här o prov-vikt kuvert till påsar o "pimpat" dom lite. Så jag ska leta efter lite häftiga kuvert o sen är det bara att börja vika o dekorera. Enkelt o billigt! O i lite väl tidigaste laget, men nu hinner jag ju iaf öva o få till de snyggt Solig 
    Ska försöka få  en bild senare!

http://lovely-chaos.blogspot.com/2011/03/gor-presentpasar-av-kuvert.html 
  • aniara

Här kommer en kort hälsning från Spanien! Efter en utdragen nervös historia fick vi till slut vår lägenhet. Jag är så himla glad! :)

• Nikkita
    aniara skrev 2012-02-23 08:53:17 följande:
    Här kommer en kort hälsning från Spanien! Efter en utdragen nervös historia fick vi till slut vår lägenhet. Jag är så himla glad! :)
    Åh va roligt!!! GRATTIS Solig Nu kan du njutaännu mer av resan Flört Vi åker till Cancun på söndag & jag längtar till värmen. 
  • Jessixa
    Nikkita skrev 2012-02-22 14:26:31 följande:

Hej på dig!

Alltid kul att kunna bolla idéer med andra som sitter i samma sits :) Jag vet inte riktigt vad som räknas med stort/litet bröllop. Vi kommer vara runt 45 pers & då är det släkt & närmsta vänner. Vi har ingen budget att gå efter, men jag har ändå kollat runt på olika alternativ då det gått & valt efter vad som känns bäst (ibland billigast). Men det är en stor dag så vi snålar inte med det som är viktigt ;)

annapanna88: Vad tråkigt med huset, hoppas att ni hittar något annat boende snart.

Skönt att stryka vigselgörrättaren från listan dock!

Vi skickade våra inbjudningskort i måndags & nu börjar vi få svar från gästerna. Fick svar från 2 pers redan dagen efter, de var jätte glada & berömmde våra inbjudningskort (trots att de var beställda på nätet) ;) Alltid lika kul.

Nikkita: Hej! Jag vet inte heller vad som räknas som stort. Vi skulle ha runt 65 gäster från början var det tänkt, men nu lutar det åt att vi bjuder ca 95 gäster, så det lär ju bli några stycken som kommer. Vi har försökt ha en budget på 150k men nu verkar det bli 200k+ så jag börjar bli lite stressad! Ska försöka vara lite snålare nu när vi ordnar inbjudningskort och andra trycksaker. Kanske kan man göra dem själv. Har dålig koll, men det känns som att det nästan blir lika dyrt. Vad är andras erfarenhet gällande det?
    Hairspraymaniac skrev 2012-02-22 16:46:10 följande:
    hejhej! Vi kommer ha ca. 110 gäster, vilket jag tycker är ganska stort. Blev fler än vi tänkt oss från början, men har lyckats hålla budgeten bra! Har gått över budget på vissa saker, och då har vi fått skära ner på annat. Hur stort blir ert? :) Ska du göra inbjudningskorten själv? :D
     Hairspraymaniac: Oj, 110 gäster måste ju vara ett stort bröllop enligt svenska mått :) Vad roligt! Vi kommer nog bjuda ca 95 gäster - vilket är fler än vi tänkte från början, men vi la till lite mer släkt (fästmannen har stort släkt nämligen). Funderar på att göra egna kort, men är inte så pysslig av mig. Är dessutom osäker på om det blir billigare. Det är ju onekligen ganska bekvämt att beställa dem. Men å andra sidan är det trevligt med personliga hemgjorda kort. Gör ni/har ni gjort egna? Blev det bra och blev det billigare än tryckta från tex Calligraphen? Tycker att Panduro verkar rätt dyra på sitt papper. Finns det något annat ställe man kan handla papper mm från?
  • Nikkita
    Jessixa skrev 2012-02-23 11:00:48 följande:
     Ska försöka vara lite snålare nu när vi ordnar inbjudningskort och andra trycksaker. Kanske kan man göra dem själv. Har dålig koll, men det känns som att det nästan blir lika dyrt. Vad är andras erfarenhet gällande det?
    Om man tittar på vad andra har skrivit angående att göra sina inbjudningar själv, så blir det inte billigare. (givetvis beror det på material osv.) Vi betalade totalt 323 kr för 30 inbjudningskort & 50 placeringskort från Vistaprint.se. Eftersom jag varken har tid eller lust så beställde vi våra & det är jag glad för. De är super fina & bra kvalité Gladsom sagt fick vi det billigt också. 
  • MsChevy

Har oxå tänkt beställa via vistaprint, göra en egen design o beställa. Vissa saker kommer vi göra själva, men det mesta kommer vi ta från vistaprint. T ex de runda dekaler vi ska sätta som etikett på Lp-skivorna, menyerna, stor affisch för bordsplacering, inbjudningar, vigselprogram o festprogram. 

Här är ett utkast på presentpåsarna, de som syrran o jag pysslade med igår. De är inte ens i närheten av hur de kommer se ut, men så enkelt är det att förvandla ett kuvert till en presentpåse Solig

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!