• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Lilique

Hörrni, en sak jag kom att tänka på idag.

Jag beställde en ny prenumeration på en grej och det kommer att dras automatiskt varje månad från mitt VISA. För att kunna betala något med VISA över nätet så måste ju namnet på kortinnehavaren stämma överens med kortnummer osv. Hur gör man när man t.ex. tappar sitt kort/sliter ut det och får ett nytt med ett nytt nummer? Fortsätter alla prenumerationer som dras från kortet automatiskt ändå? För plötsligt stämmer ju inte det man registrerat. Och hur i hela friden ska man lyckas komma ihåg att ändra det på alla ställen om det nu inte gör det?

Och när jag byter namn? Då stämmer ju ännu mindre. Då måste jag ju såklart beställa nya kort (av allt). Namnet ändras ju automatiskt (oftast) hos företag etc. Men där det inte gör det, där blir det ju liksom inte en siffra rätt!

Kanske är jag bara ute och cyklar, jag vet inte. Hade en bröllopsmardröm till inatt hehe. Har inte skakat av mig den ännu. I drömmen gick allt, som möjligen kan gå fel, fel. Även de minsta saker. Så nu går jag runt och nojar över precis allt.

• chabar
    Lilique skrev 2012-02-16 08:40:01 följande:
    Hörrni, en sak jag kom att tänka på idag.

Jag beställde en ny prenumeration på en grej och det kommer att dras automatiskt varje månad från mitt VISA. För att kunna betala något med VISA över nätet så måste ju namnet på kortinnehavaren stämma överens med kortnummer osv. Hur gör man när man t.ex. tappar sitt kort/sliter ut det och får ett nytt med ett nytt nummer? Fortsätter alla prenumerationer som dras från kortet automatiskt ändå? För plötsligt stämmer ju inte det man registrerat. Och hur i hela friden ska man lyckas komma ihåg att ändra det på alla ställen om det nu inte gör det?

Och när jag byter namn? Då stämmer ju ännu mindre. Då måste jag ju såklart beställa nya kort (av allt). Namnet ändras ju automatiskt (oftast) hos företag etc. Men där det inte gör det, där blir det ju liksom inte en siffra rätt!

Kanske är jag bara ute och cyklar, jag vet inte. Hade en bröllopsmardröm till inatt hehe. Har inte skakat av mig den ännu. I drömmen gick allt, som möjligen kan gå fel, fel. Även de minsta saker. Så nu går jag runt och nojar över precis allt.
    Från en som tappat sin akort mer än en gång - då måste allting göras om och man glömmer ungefär hälften av allt viktigt. Ofta brukar ju företag ha nån mejladress som dom kan skriva och fråga vad som är på gång så kan man justera det den vägen.

Mitt pass går ut i juli -12 och jag gifter ju mig 30 juni, så för mig är det rätt lämpligt att byta åtminstonde passet därikring.

Jag har en arbetsintervju idag - jag vill ju väldigt gärna ha jobbet och det är ju alltid jobbigt när man vill något så väldigt, men så hänger det inte på en själv utan på andra inom företaget. Ooh!
  • Lilique
    chabar skrev 2012-02-16 10:05:52 följande:
    Från en som tappat sin akort mer än en gång - då måste allting göras om och man glömmer ungefär hälften av allt viktigt. Ofta brukar ju företag ha nån mejladress som dom kan skriva och fråga vad som är på gång så kan man justera det den vägen.

Mitt pass går ut i juli -12 och jag gifter ju mig 30 juni, så för mig är det rätt lämpligt att byta åtminstonde passet därikring.

Jag har en arbetsintervju idag - jag vill ju väldigt gärna ha jobbet och det är ju alltid jobbigt när man vill något så väldigt, men så hänger det inte på en själv utan på andra inom företaget. Ooh!
    Lika bra att jag skriver en lista över saker då medan jag ändå har det i huvudet (jag är sådär passande senil att jag inte kan komma ihåg saker när jag väl måste... ^^).

Oj oj oj : D  Önskar dig all lycka till! :) Hoppas att det är "rätt" människor som jobbar där då ^^

135 dagar till den 30 juni. Woop woop!
  • Nikkita
    Lilique skrev 2012-02-16 11:11:54 följande:
    135 dagar till den 30 juni. Woop woop!
    Skrattande Längtar!!!
  • annapanna88
    Styrka: Hoppas att det löser sig med vigselförättare, hur ni än gör!

Lilique:
    Det var en väldigt bra fundering! Jag har inte alls tänkt på det... Och vad bra chabar att du hade svar på frågan!

Måste bara säga att min mamma är världens snällaste :) För det första är det hon som planerar allt som har med maten att göra till bröllopet, hon, svärmor och några till ska dessutom laga all mat utom tårtan.
    Nu i veckan när hon hade varit och köpt köttet vi ska ha (älg och rådjur), meddelar hon bestämt att jag inte alls får ge henne några pengar! Åhh min underbara mamma!
  • Äntligen blivande

Nu har jag beställt tärnklänningarna!!!¨

Spännande att se om de motsvarar våra

förväntningar!! Nu blir det några nervösa

veckor....

• Lilique

Haha! Fulaste grejen hände precis. Förmodligen meningen att jag skulle ta det som en förolämpning, men jag är på för bra humör för det.

Ringde till polisen för att ställa en fråga om mitt pass. Det går ut nu så jag måste förnya det snart (och betala för det såklart) för att kunna åka iväg på någon eventuell bröllopsweekend* direkt efter bröllopet. Men när jag kommer hem igen så måste jag skaffa nytt pass IGEN och betala för det.

Känns lite drygt att behöva betala för två pass så nära inpå så jag frågade om de inte har någon standardlösning när det kör ihop sig för folk med sina pass. Något tillfälligt liksom. Hon svarade då att folk "vanligtvis inte är så dumma och planerar så här dåligt, så de hamnar inte i den här situationen." URSÄKTA!? Vad sa du nu? Ett vanligt "nej" räckte visst inte till. Min spontana reaktion: NÅGON har visst inte fått ligga...

Inkompetent Kundsupport AB har slagit till igen

*Vi tar nog en spontan weekend nånstans och sparar den stora resan till senare. Paris kanske? London? Vem vet?

• Styrka

Fick precis svar från både församlingen och Humanisterna, och båda kan hjälpa oss!
    Så det där med vigsel löser sig nog!
    Tack för de hållna tummarna!

Oj, bra fundering det där med prenumerationser... undrar just om jag har några sånna? *tänker så det knakar* Det där får jag reda ut! TAck för tipset!

Chabar, lycka till med jobbet!

Aniara, hur gick det med lägenheten?

• aniara
    MsChevy skrev 2012-02-15 16:03:59 följande:
    Aniara: hur går det med lägenhetsbudande? 
    Vi tittade på lägenheten i torsdags och bjöd acceptpris på plats, enligt plan. Men ordinarie visningar är imorgon söndag och på måndag så vi vet ingenting ännu. Jag har varit rätt ledsen i veckan eftersom den lägenhet vi kollade på förra helgen i samma område (men inte ville ha) gick upp 30% över acceptpriset. Men den vi lagt bud på nu är i så dåligt skick i ytskikten (vi ska göra om både väggar och golv om vi får den) och luktade dessutom rätt illa vid visningen så vi hoppas att det avskräcker de andra spekulanterna. Hur det går visar sig nästa vecka. Det kan nog gå precis hur som helst. Vi i alla fall lyckats enas om vad vi har för tak och så hoppas vi att det räcker till.
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!