• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Lilique
    (Vi har över 1000 inlägg i den här tråden! woop woop)
  • annapanna88

Ni som är lite allvetande Tungan ute
    Är det någon som har ett bra recept på en kall, mjölkfri sås som passar till viltkött.
    Vi ska ha kall buffé med bl.a älgrostbiff och marinerad rådjursfilé och en av mina vänner är allergisk mot mjölkprotein.
    Alla tips mottages tacksamt!

• Nikkita
    annapanna88 skrev 2012-02-08 22:46:46 följande:
    Ni som är lite allvetande Tungan ute
    Är det någon som har ett bra recept på en kall, mjölkfri sås som passar till viltkött.
    Vi ska ha kall buffé med bl.a älgrostbiff och marinerad rådjursfilé och en av mina vänner är allergisk mot mjölkprotein.
    Alla tips mottages tacksamt!
    Nu är jag helt off när det gäller vad som innehåller mjölkprotein Tungan ute Men om jag skriver helt fel saker så kanske det finns någon motsvarighet utan mjölkprotein....

Jag tycker att det är jätte gott att blanda bara gräddfil & lingonsylt. Blir lagom syrligt & sött till just vilt Glad 
    1 1/2 dl gräddfil, 1/2 dl lingonsylt. 
  • Lilique
    Nikkita skrev 2012-02-09 10:03:39 följande:
    Nu är jag helt off när det gäller vad som innehåller mjölkprotein Tungan ute Men om jag skriver helt fel saker så kanske det finns någon motsvarighet utan mjölkprotein....

Jag tycker att det är jätte gott att blanda bara gräddfil & lingonsylt. Blir lagom syrligt & sött till just vilt Glad 
    1 1/2 dl gräddfil, 1/2 dl lingonsylt. 

De helt mjölkfria produkterna brukar vara gjorda på soya, och jag tycker personligen att eftersmaken på soyaprodukter är smält mjukplast... Plast, förlåt jag menar soya, skär sig lätt med andra "vanliga" smaker.

Bäst vore nog att hitta någon slags skysås som kan serveras kall! Kan hjälpa dig att leta, annapanna88.

• annapanna88
    Lilique skrev 2012-02-09 12:20:21 följande:

De helt mjölkfria produkterna brukar vara gjorda på soya, och jag tycker personligen att eftersmaken på soyaprodukter är smält mjukplast... Plast, förlåt jag menar soya, skär sig lätt med andra "vanliga" smaker.

Bäst vore nog att hitta någon slags skysås som kan serveras kall! Kan hjälpa dig att leta, annapanna88.

Ja, jag vet. Det finns ju de som är gjorda på havre också men de är inte mycket bättre... ;)

Just det, skysås har jag inte ens tänkt på. När man inte är allergisk själv är det så lätt att snöa in på det som är lättast... vilket typ brukar vara creme fraich eller gräddfil. Ja det är väl bara att börja leta då, tur att internet finns :D
    Jag kan ju naturligtvis fråga min vän också, men jag vet att hon brukar ta den lätta vägen och inte äta någon sås alls för det mesta.

Nikkita: Den såsen lät faktiskt riktigt god, men som sagt det är svårt med mjölkfria ersättningsprodukter som smakar gott!
  • Junibrud12

Alltså vilka jävla idioter det finns! Blir så förbannad när jag läser om era släktingar! Jag vet att det är jävulskt svårt att säga ifrån, och att man inte vill starta en konflikt med någon som man måste träffa ofta. Men att inte säga nåt, och sen gå och gräma sig och vara förbannad i hemlighet gör ju bara att man själv mår dåligt.

Jag har också en del idioter runt omkring mig som det tyvärr inte går att bli av med. Och oftast/alltid är det omöjligt att diskutera med dom eftersom dom kommer med idiotiska idiotargument som man inte kan bemöta utan att sänka sig till deras nivå. Men om man iaf säger sin åsikt så är det ju lättare att släppa det sen. Även om man inte får den reaktionen man vill ha av dom. Även om dom inte fattar. Även om dom blir sura/arga. Och det blir dom alltid, dom är ju idioter. Man kan ju bara ta ansvar för sina egna reaktioner och handlingar.

Om ni inte läst Kay Pollaks "Att välja glädje" än så kan jag varmt rekommendera den.

Kram.

• Nikkita

Nu har jag äntligen beställt min ring Skrattande Designar en som  ska passa ihop med min förlovningsring! Nu får jag vänta till den 13 april innan jag kan prova basen & vi bestämmer hur stenarna ska sitta! Det blir en i samma skena som min gamla helt i gult guld, sen ska det vara en sten (0,25 ct.) som är kloinfattad med vitt guld & 2 små stenar på varje sida om den, nersänkta i skenan.

Här är en (dålig) bild på min förlovningsring, med en del repor Flört

• Styrka
    Lilique: Tack för pepen. Egentligen är det ju min sambos sak att ta tag i detta, och han kommer att gör adet, men han vill väl ge dem lite tid att smäta saker o ting först. Han har dessutom flera andra potentiellt jobbiga saker att prata med dem om, att han ska byta kön tex. Det samtalet väntar han nog med tills efter bröllopet dock. Men även att berätta för dem att vi planerar barn, det kommer inte bli roligt... trots att det borde vara ett av de roligaste samtalen i livet! Frågan är om vi alls berättar det för dem, om vi inte istället väntar tills det är fullbordat faktum. Men då har vi hela den här saken med positiv överraskning igne. *suckar* Varför kan de inte bara vara glada för vår skull? Varför måste de känna att de har kontroll för att kunna vara glada för vår skull?? *suck och dubbelsuck*

En glad sak istället; vi har nu börjat googla bröllopsresor som fan! Jag pratade med min chef och kom fram till att jag inte kan ta ledigt under hösten så vi måste åka på bröllopsresa under sommaren. Men vi vill inte åka till europa, vi vill åka längre bort! Vi drömmer om Aruba, Bali, Borneo, Dominikanska... Vi bokade in ett möte med Ving och kom fram till att resan måste bokas snart, betalas innan juni och så kan man komma in efter bröllopet med alla vingpresentkorten vi fått i present och lägga in dem på destinationen så att det vi betalat återbetalas in på vårt konto igen. Krångligt värre.
    Men under juli har de inte charter till dessa destinationer, så det blir till att boka reguljärpaket istället, vilket blir lite dyrare. :-/
    Så nu väger vi enklare standard på paradisö mot lyxigare standard i typ mexico. Och olika prisklasser mot varandra. Vi har ju ingen aning om hur mycket vi kan tänkas få i present ju!! Jättesvårt! men roligt att titta på massa olika resmål! Bali leder hittills, men är oxå i dyraste laget...
  • MsChevy

Wee, jag överlevde kryssningen! SkrattandeC4-hytt va inte så farligt, va ju inte så mycket där. 1 timmes sömn blev, relativt packad, sov 12 timmar när vi kom hem, fest igår igen...O tidernas värsta sjöben har jag fått med! Satan va det gungar!!! *mår illa*
    Min underbara sambo köpte en alldeles underbar rockabillyklänning o vilka komplimanger jag fick, va glad jag blev! 
    Inte världens bästa bild, men jag måste få visa klänningen:

• chabar

Snygg klänning, och vad du är söööt! :)

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!