• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • MsChevy
    Styrka: Goda nyheter! Humanisterna, är de dyra att anlita? Löste nånstans att det kan kosta några tusenlappar att anlita dom...Skulle hellre vilja ha nån "icke-politiker" (för det är det värsta folkslag jag vet)

Aniara: då håller vi tummarna för er oxå nu! 
  • annapanna88
    Lilique: Ibland blir man ju förvånad av vad folk kan klämma ur sig! Det kan ju inte vara första gången de får en sån förfrågan... Jaja, tur att du inte tar åt dig! :)

aniara: Håller tummarna för er nu då :)
    Vi är också på bostadsjakt, fast i en annan del av Sverige, de mörka småländska skogarna ;)
    Har lagt bud på ett litet hus med lite, lite mark till. Problemet är att säljaren tror att hon kan få världens överpris för det. Vårt bud (som vi tycker är högt mot vad huset egentligen är värt) ligger fortfarande 150 000 under hennes pris, och då har hon sänkt det 100 000 redan :) Men vi är ju de enda spekulanterna så vi hoppa att hon ger med sig snart!
  • xanshine

Hej tjejer !
    Undrar hur långt ni kommit i planeringen? Det känns som om vi halkat efter lite.

Är ni klara med program, meny, tårta osv?

• aniara

Tack för stödet tjejer! Jag ber om ursäkt för att jag är så stingslig och för att jag inte engagerar mig så mycket just nu i det ni skriver. Det är som sagt lite mycket som händer precis nu men det börjar ordna upp sig :)

• lillzan

Var svårt att få till någon bra bild på ringarna.
    Men nu har vi alltså varit igen hos guldsmeden och fick nu hem ringarna.
    Tycker dom inte ser lika illa ut som sist, men grått är ju fortfarande grått.

Den lilla ringen ska i slutenden ha 11 lila stenar, så egentligen så kommer det vita guldet
    i den synas så himla mycket utan kommer ju bara vara en smal kant på vardera sida av stenraden.

men va tycker ni?!

• Styrka
    MsChevy skrev 2012-02-18 09:19:28 följande:
    Styrka: Goda nyheter! Humanisterna, är de dyra att anlita? Löste nånstans att det kan kosta några tusenlappar att anlita dom...Skulle hellre vilja ha nån "icke-politiker" (för det är det värsta folkslag jag vet)
    De har inte sagt nånting om några pengar, och jag har inte mailat tillbaka och frågat om jag ska vara ärlig... får inte glömma att ställa den frågan om/när vi kontaktar honom sen...
  • Styrka
    xanshine skrev 2012-02-18 13:01:46 följande:
    Hej tjejer !
    Undrar hur långt ni kommit i planeringen? Det känns som om vi halkat efter lite.

inget program än, menyn är klar, tårta skippar vi. Vigselförättare ordnar sig.
    kvar att fixa:
    låtlistor till spotify, kostym till mannnen, skor och väska, brudvals, köpa 20 vita fleecefiltar och likamånga knoppa-lakan, kontakta suchirestaurang och beställa nigiri till förrätt. Bestämma efternamn, få ignom eventuellt namnändring innan hindersprövningen. Finjustera bordsplaceringen efter osa 1/5. Detaljplanera Dagen D.

Det var nog allt.
  • Styrka
    lillzan skrev 2012-02-18 21:51:34 följande:

Var svårt att få till någon bra bild på ringarna.
    Men nu har vi alltså varit igen hos guldsmeden och fick nu hem ringarna.
    Tycker dom inte ser lika illa ut som sist, men grått är ju fortfarande grått.

Den lilla ringen ska i slutenden ha 11 lila stenar, så egentligen så kommer det vita guldet
    i den synas så himla mycket utan kommer ju bara vara en smal kant på vardera sida av stenraden.

men va tycker ni?!

jag tycker nog rhodierat vitguld är snyggare... ta palladium om de inte vill rhodiera, det är en ljusare metall och lika hård som platina så den håller infattade stenar på plats, och metallen är inte dyrare än vitguld. men det är klart, vitguldet har ni ju redan, så väljer ni att byta ut det mot palladium så blir det ju en extra kostnad för er. plus att inte många guldsmeder arbetar i palladium...
    Men cool design! Kommer bli skitsnyggt när det är klart!

• aniara
    Hej tjejer !

Med program, menar du fest- och vigselprogram då? Vi har inte börjat på något av det. Vi tragglar fortfarande med våra inbjudningskort. Men det är ju rätt så lång tid kvar.

Vi fick ett första menyförslag från restaurangen igår. Salmalax till förrätt, lamm till huvudrätt och fläderdessert med rabarber och jordgubbstjosan till dessert. Lammet har vi önskat eftersom vi ätit det hos dem tidigare och vet att det är fantastiskt gott. Det andra låter också supergott. Vi ska ner och provsmaka menyn senare i vår.

Tårta har vi inte börjat fundera på ännu. Det känns som att det är gott om tid kvar där också. Restaurangen beställer tårtan från ett konditori men vi ska bestämma smakerna.
  • Nikkita
    Hej tjejer !

Vi har äntligen kommit en bit längre nu!!! 

Igår var vi & smakade på tårtor för 2a gången & bestämde oss. Det blir en kladdkaka med hallonmousse & sockerpasta Skrattande Kommer att bli från "Mimmas" i Vellinge, super trevlig & väldigt proffsig!

Jag har även beställt min ring hos en guldsmed i Malmö som kommer göra den precis som jag vill ha den. Ska provas första gången i april... Längtar!!!

Jag har bokat frisör som ska göra uppsättningen på mig. Kommer kosta 1500kr (då räknar vi på 2 timmar), med provuppsättn, smycken & att hon åker ut på plats så jag slipper ta mig till olika ställen Glad

Har även gjort en del av festhäftet, ska göra lite ändringar & gästpresentationen också bara. 

Jag har gjort klart inbjudningarna, de ligger bara & väntar på att frankeras sen skickar vi den i nästa vecka Glad

Har pratat med en florist, men ska dit igen nästa vecka för att få pris då. Han ville vänta tills priserna lagt sig efter alla hjärtans dag...
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!