• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Hairspraymaniac
    Mandis skrev 2012-01-24 22:10:12 följande:
    Vad skönt att du har hittat en frisör som du känner dig nöjd med =). Jag har tittat på massa bilder från olika frisörer så ska väl kunna ta något beslut snart!!!
    Jag är inte så orolig över att frisören inte ska kunna göra den uppsättningen som jag vill ha men däremot är jag orolig över om den jag väljer kommer att kunna göra så att frisyren håller hela dagen. Mitt hår är inte så lätt att göra frisyrer med då jag har väldigt tunna fina hårstrån. Men man får väl lita på att frisören kan sitt jobb helt enkelt =)
    Mitt hår är likadant, orolig för att eventuella lockar inte ska hålla sig. Men borde ju inte vara första gången som en frisör stöter på den hårtypen tycker jag :)

Efterlyser fortfarande någon som börjat på festprogram som kanske vill dela med sig av sin visdom? Oskyldig

Jag har också haft bröllopsrelaterade mardrömmar! Tecken på att man borde tänka på något annat också? Äsch! Struntsamma!Drömmer
  • Odium
    lillzan skrev 2012-01-24 09:22:55 följande:
    Lilique - HAHA!! jag skrattade högt flera gånger. Tänkte först va schysst att få träffa CA men sen när hon blev ett monster typ så kanske det inte var lika schysst. Men kul för mig då jag fick mitt första skratt för dagen.

Odium - Du har inte hört om myten om att lika många stygn som en brud syr på sin brudklänning är lika många tårar som hon kommer gråta i äktenskapet? men du kanske inte tror på skrock? hehe
    Jag tänker inte utmana ödet utan ska ha på mig nått nytt, lånat, gammalt och blått. Samt ha en silverpeng i skon.
    Haha, nä. Jag tror inte på skrock. Det känns betydelsefullt för mig att göra min egen klänning. Och jag har full tillit på vår relations styrka =) Vi har varit tillsammans i 7 år.
    Junibrud12 skrev 2012-01-24 15:34:30 följande:
    Lillique: AHAHHAHAHAHAHAHHA! Underbart!

Jag fick min klänning i fredags, den levererades till jobbet. Kunde inte hålla mig utan provade den med hjälp av min kollega/brudtärna inne på jobbtoan. Men den toan var förhoppningsvis inte riktigt lika sunkig som i din dröm... Tyvärr är jag inte riktigt i bröllopsform än så jag kom inte i klänningen så ni kan inte få se några bilder. Mest för att skona era ögon. Så fort jag blivit av med ett kilo runt höfterna kommer bilder, jag lovar.

Odium: Det låter ju fantastiskt att du ska sy din klänning själv, den är jättefin och ganska lik min faktiskt. Vi gifter oss i Jämtön inte långt från Råneå den 29/6. Eller utanför Jämtön egentligen, vid vår sommarstuga. Jag tror inte man behöver oroa sig över stygnen/tårarna. Hur många stygn kan det vara i en klänning? Några tusen? Det gråter man ju lätt upp på en kväll framför en sorglig film så då är det ju ingen fara. :)
    Tack tack=)
    Ja precis, har man pms så gråter man ju över mjölkreklamer i princip, så jag är inte orolig.
     Kul=) Min mamma har stuga ute i råneå, niemiholm. Vi blir kvar där en vecka efter bröllopet med några vänner, som lite semester. =)
  • Lilique

Det här är min och min älsklings låt :

Det finns ingen annan låt i hela världen som vi hellre vill dansa vår första dans till, så tja, det blir ju ingen vals. Men... vad passar bäst att dansa till den här? Ingen av oss är speciellt haj på att dansa, så vi måste ju ändå ta en kurs. Lika bra att ta rätt kurs då.

Så vad säger ni som inte har två vänsterfötter?

• lillzan

Lilique - vi ska bara dansa vanlig tryckare till
    ">

denna kommer vi även ha som instrumentallåt när vi går in där vi ska gifta oss. sen tänkte vi att när låten nästan är slut mixar vår DJ till det så då börjar den snabba versionen av den här låten och då börjar partyt.

Hairspraymaniac - jag har lite olika festprogram, mitt egna som inte är klar med personbeskrivningar, sen några till som jag fått genom folk här på BT. ge mig din mail så skickar jag.

Odium - hehe jaa jag och min sambo har varit tillsammans 11år den dag vi gifter oss. Men ser skrocken bara som nått kul, som del av en tradition. Är ju lika dant med kastandet av ris m.m det är ju för att det alltid ska regna lite på ens bröllopsdag. Men nåde om hans skosnören går upp!! haha visste inte ens om de hä grejjerna förens jag googlade efter en förklaring om ramsan om nått nytt, lånat, blått och gammalt. Då fick jag fram att orginalverser går "Something old, something new
    something borrowed, something blue
    and six pence in the shoe"
    Men är det ingen som ska ha dessa fyra saker, eller fem då om man tar med slanten i skon?

• Junibrud12
    Odium skrev 2012-01-25 06:11:48 följande:
    Junibrud12 skrev 2012-01-24 15:34:30 följande:
    Lillique: AHAHHAHAHAHAHAHHA! Underbart!

Jag fick min klänning i fredags, den levererades till jobbet. Kunde inte hålla mig utan provade den med hjälp av min kollega/brudtärna inne på jobbtoan. Men den toan var förhoppningsvis inte riktigt lika sunkig som i din dröm... Tyvärr är jag inte riktigt i bröllopsform än så jag kom inte i klänningen så ni kan inte få se några bilder. Mest för att skona era ögon. Så fort jag blivit av med ett kilo runt höfterna kommer bilder, jag lovar.

Odium: Det låter ju fantastiskt att du ska sy din klänning själv, den är jättefin och ganska lik min faktiskt. Vi gifter oss i Jämtön inte långt från Råneå den 29/6. Eller utanför Jämtön egentligen, vid vår sommarstuga. Jag tror inte man behöver oroa sig över stygnen/tårarna. Hur många stygn kan det vara i en klänning? Några tusen? Det gråter man ju lätt upp på en kväll framför en sorglig film så då är det ju ingen fara. :)
    Tack tack=)
    Ja precis, har man pms så gråter man ju över mjölkreklamer i princip, så jag är inte orolig.
     Kul=) Min mamma har stuga ute i råneå, niemiholm. Vi blir kvar där en vecka efter bröllopet med några vänner, som lite semester. =)
    Haha, när jag var gravid så grät jag när nån okänd kvinna på radion vann en tävling och skulle få åka på konsert med Shania Twain. Jag blev liksom så glad och rörd för hennes skull.

Det låter ju dömysigt att semestra tillsammans med kompisar ute i stugan! :)
  • Lilique
    lillzan skrev 2012-01-25 09:33:33 följande:
    Men är det ingen som ska ha dessa fyra saker, eller fem då om man tar med slanten i skon?
    Jag ska ha something old, something new, something borrowed and something blue, men inget mynt i skon. Små känsliga tassar de här.... *suck*
  • Junibrud12
    Lillique: Åh vilken fin första-dansen-låt! Vi kör också på en countrylåt:

• Odium
    Junibrud12 skrev 2012-01-25 10:54:49 följande:
    Haha, när jag var gravid så grät jag när nån okänd kvinna på radion vann en tävling och skulle få åka på konsert med Shania Twain. Jag blev liksom så glad och rörd för hennes skull.

Det låter ju dömysigt att semestra tillsammans med kompisar ute i stugan! :)
    HAHAHA jag älskar när man gråter åt nåt dumt.. som när man haft en jobbig dag och kommer hem. Så råkar man tappa nåt på golvet, böjer sig ner och ska ta upp det, så tappar man det igen. Då börjar jag STORböla. Passa-på-gråt liksom.. =)

För övrigt är det här vår första dansen-låt. Kommer spelas instrumental i bakgrunden och min blivandes lillasyster ska sjunga. Hon är HELT fantastisk. Jag grinar jämt när jag hör henne.

• Nikkita

Min blivande ville så gärna att vår fösta dans skulle vara en vals (& han kan verkligen inte dansa) så vi får boka upp oss på någon valskurs känns det som Glad Jag har ingen koll på låtar att valsa till men hittade en som vi båda tycker är super fin & passar bra 
    ">

, sen kommer vi även köra en 2a vals så att de andra får dansa en hel låt om de så önskar! Denna blev det då 
    ">

• annapanna88
    Lilique: Jättefin låt! Kan ni inte bara dansa en vanlig tryckare då?  Min blivande har också två vänsterfötter, samt noll taktkänsla så det tänkte vi köra på :) Har dock inte bestämt låt ännu.
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!