• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Nikkita

De är jätte fina, bra kvalité & precis som jag ville i färgen... Men de passar INTE Rynkar på näsan 
    De är alldeles för stora. Är verkligen jätte ledsen nu & måste skicka tillbaka dem. Vet inte vad frakten går på & det värsta är ju att jag inte vet hur lång tid det tar med de nya, sen kanske inte de heller passar... Åh vad jag är besviken Gråter

• annapanna88

Nikkita: Åh så tråkigt! Hur lång tid tog det att få dem den här gången?

De var väldigt fina! Jag hoppas att det löser sig för dig iaf...

Välkommna alla nya!

• MsChevy

Åh va fina de va, men ack så synd att de inte passar! Är de för små eller stora? Kan man inte måttbeställa? Det rör sig ju om ganska mycket pengar, så man vill ju inte få fel...

• sandraochdaniel
    MsChevy skrev 2012-03-29 17:14:33 följande:
    sandraochdaniel: åh du har oxå hittat hit? Du är väl med i Västeråsbrudar-tråden oxå va? Välkommen! 
    Oh yes  :) Kul med flera bekanta namn!
  • sandraochdaniel
    Nikkita skrev 2012-03-29 20:40:24 följande:
    De är jätte fina, bra kvalité & precis som jag ville i färgen... Men de passar INTE Rynkar på näsan 
    De är alldeles för stora. Är verkligen jätte ledsen nu & måste skicka tillbaka dem. Vet inte vad frakten går på & det värsta är ju att jag inte vet hur lång tid det tar med de nya, sen kanske inte de heller passar... Åh vad jag är besviken Gråter
    Har du provat att lägga i gelé eller läderinlägg i trampdynan på skorna? Det gör dem lite mindre plus att de blir mycket bekvämare! Finns att köpa på alla bra skoaffärer.
  • lovef

Idag är det 3 månader kvar tjejer och killar!!!
    Det pirrar lite i magen!! GladHjärta

• Nikkita
    MsChevy skrev 2012-03-29 21:21:19 följande:
    Åh va fina de va, men ack så synd att de inte passar! Är de för små eller stora? Kan man inte måttbeställa? Det rör sig ju om ganska mycket pengar, så man vill ju inte få fel...
    De är för stora. Nej man beställer sin vanliga storlek (de har alla storlekar från typ jätte små till jätte stora), de tar inte efter mått eftersom många mäter sina fötter fel...
    sandraochdaniel skrev 2012-03-30 12:38:57 följande:
    Har du provat att lägga i gelé eller läderinlägg i trampdynan på skorna? Det gör dem lite mindre plus att de blir mycket bekvämare! Finns att köpa på alla bra skoaffärer.
    Man fick faktiskt med både inlägg & hälskydd, men jag får ner ett helt finger i hälen så det fungerar tyvärr inte med dem heller!

Men, men, jag ska skicka tillbaka dem så gör de ett nytt par som är betydligt mindre. Håller alla fingrar (& tår) att de nya passar! 
    De är snabba på att svara på mail & väldigt trevliga att ha att göra med. Frakten man lägger ut på  att skicka tillbaka dem får man tillgodo om man handlar där fler gånger så det är alltid något Flört
  • chabar
    lovef skrev 2012-03-30 17:01:46 följande:
    Idag är det 3 månader kvar tjejer och killar!!!
    Det pirrar lite i magen!! GladHjärta
    Underbart! 

Vad håller ni andra på med i planeringen justnu? Snart börjar det ju dra ihop sig ;D
    Vi har planeringsmöte på tisdag med festlokalen så det börjar väl landa då, när man sitter och pratar igenom menyer och sånt. Annars känns det fortfarande väldigt lugnt och avlägset.

Jag har suttit och letat efter en fin och billig gästbok, men det verkar inte finnas. Så antingen lägga ut trehundra eller börja pyssla själv.. vilket kan bli dyrare ändå innan jag är klar ;)  

Snygga skor Nikkita- synd på storleken. Men det verkar ju ändå kunna lösa sig bra det där? ;)  
  • Nikkita
    chabar skrev 2012-03-30 21:36:00 följande:
    Underbart! 

Vad håller ni andra på med i planeringen justnu? Snart börjar det ju dra ihop sig ;D
    Vi har planeringsmöte på tisdag med festlokalen så det börjar väl landa då, när man sitter och pratar igenom menyer och sånt. Annars känns det fortfarande väldigt lugnt och avlägset.

Jag har suttit och letat efter en fin och billig gästbok, men det verkar inte finnas. Så antingen lägga ut trehundra eller börja pyssla själv.. vilket kan bli dyrare ändå innan jag är klar ;)  

Snygga skor Nikkita- synd på storleken. Men det verkar ju ändå kunna lösa sig bra det där? ;)  
    Ja härligt med bara 3 månader kvar Skrattande 

Just nu måste vi (läs JAG)Flört bestämma floristen. Vet vilken bukett & vilka blommor jag vill ha, men har inte hittat floristen än! Tänkte ge mig ut på torsdag nästa vecka för att lösa det. På lördag nästa vecka ska jag & en av mina tärnor över till Köpenhamn & leta snygga underkläder. 
    Sen ska vi boka tid för att träffa vigselförättaren oxå, samt göra provuppsättning & fixa musiken till festen!

Vi är oxå på jakt efter en fin gästbok, vi vill ha med blanka sidor (inte en sån där med förtryckta frågor). 

Jag & min ena tärna satt & fyllde organzapåsar med choklad & karameller här om dagen. Sen knöt vi lila satinband runt såpbubblorna, så de blev lite finare & passar in i vårt tema Glad 

Ja det blir nog bra med skorna tillslut... Det brukar ju ha en tendens att lösa sig...
    sandraochdaniel skrev 2012-03-29 15:38:59 följande:
    Och gärna vad du fick betala också  Solig
    Såg att jag nog missat ditt inlägg (om det nu var riktat till mig) Förvånad Jag betalade ca: 1.600 kr för dem.
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!