• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • sagoprinsessa
    aniara - skönt att det löste sig med frisör, sådana där saker kan ju stressa ihjäl en om man har otur Glad

annapanna88 - ska hålla tummarna för att ni får lån. När får ni veta?

Problem nummer 367 typ... Vår lokal är skitful rent ut sagt, men den är pratisk så vi har besämt oss för att behålla den. Det är träpanel på väggarna och taket är också i trä, vilket är mitt största problem med lokalen. Skulle ni försöka täcka väggarna och möjligtvis taket på något vis eller bara låta det vara som det är?
  • annapanna88
    sagoprinsessa: vi ska dit nästa torsdag så förhoppningsvis då :)
    Angående din lokal: det bästa är väl nästan om man kan testa lite hur det ser ut om man täcker väggar/tak. Är lokalen rymlig med tex högt i tak ser det ofta bättre ut än om den är relativt liten...  Men det kan absolut bli jättesnyggt!
  • sagoprinsessa

Den är ganska liten, inte allt för högt i tak och så, är rädd att det ska bli lite instängt. Men det bästa sättet att få veta är väl att prova Solig

• sandraochdaniel
    sagoprinsessa skrev 2012-04-02 21:07:28 följande:
    Problem nummer 367 typ... Vår lokal är skitful rent ut sagt, men den är pratisk så vi har besämt oss för att behålla den. Det är träpanel på väggarna och taket är också i trä, vilket är mitt största problem med lokalen. Skulle ni försöka täcka väggarna och möjligtvis taket på något vis eller bara låta det vara som det är?
    Vi har också en mindre snygg lokal, en byggdegård med saftig bastukänsla. Jag har köpt massor av gardinlängder på IKEA för 19:-st (3m *60cm) och ska sy ihop dem till längder och hänga upp dem i taket över en fiskelina så det kanske tar bort lite av furulooken.

Annars verkar många köra odlingsväv och dekorera väggar och tak med. har för mig att det går att köpa rätt billigt på större byggvaruhus, claes ohlson mfl. 
  • lillzan

annapanna88 - Tack!  

Lilique - Du ska nog inte skaffa kopparspiral sen efter du fått en bebis, bieffekt där är att man får ofta ökad mens, även om min väns mens uteblivit helt. Men jag hade stora problem första året då jag blödde igenom 4-5 supertamponger om dagen. Har du testat att äta cyklo-F? fick veta om den när jag var och tog ut min kopparspiral för några veckor sen.

Sen till alla om ni tänkt ha wounderbra strapless så har dom väldig rea på dom här just nu! Nedsatt med 350kr!
    http://www.timarco.se/underkl%C3%A4der/bh/wonderbra-ultimate-strapl--lace-bra 

• Lilique
    lillzan skrev 2012-04-03 09:39:03 följande:
    Lilique - Du ska nog inte skaffa kopparspiral sen efter du fått en bebis, bieffekt där är att man får ofta ökad mens, även om min väns mens uteblivit helt. Men jag hade stora problem första året då jag blödde igenom 4-5 supertamponger om dagen. Har du testat att äta cyklo-F? fick veta om den när jag var och tog ut min kopparspiral för några veckor sen.
    Ah, bra att tänka på då. Stryker det från listan ;)  Jo, Cyklo-F har jag testat. De gör att jag blöder lite mindre, mycket under längre tid. Vilket alltså betyder att jag har konstant mens haha. Men det är helt klart värt det på sommaren så man kan bada utan att attrahera hajar! ^^

Varning, varning: Följande text är skriven av en sjuuuuuuuuukt jättearg Lilique!!!!!!

Jag hatar när folk använder för många utropstecken, men så arg är jag!!!!!! Det ringde en kvinna från klänningsbutiken igår och sa att både brudklänningen och tärnklänningen hade kommit, men att det hade blivit ett fel i systemet så när hon "blippar" mitt ID-kort för att jag ska få hämta ut klänningarna så måste jag hämta båda samtidigt. Jaja, det spelar ju ingen roll.

Så jag smsar tärnan och säger att nu får hon föra över pengarna till mig så att jag kan hämta dom (998 kronor, eftersom att jag betalar den andra halvan). Hon har vetat om detta heeeela tiden, men till svar får jag att hon inte har några pengar just nu. Vad fan säger du, människa?! Jag har inte en krona över och kan knappast lägga ut 1000 kronor extra just nu för hennes skull. Hon säger att hon inte har några pengar, men imorgon ska hon åka och hämta ut sin SPLITTERNYA bil som hon bara FÅR av sina föräldrar, bara sådär. Trots sin cpfanjävladåliga planering så säger hon att hon inte vill be att få låna de pengarna av sina stenrika föräldrar för "det känns dumt". Dessutom är hon just nu på väg hem från en weekendsemester med sin pojkvän (sambons bror) där de brännt hur mycket pengar som helst. Semestern var ETT SPONTANT PÅHITT.

Hon säger att hon inte tycker att hon behöver prioritera de här pengarna som hon "glömt" eftersom att det är "mycket nu" med hennes stundande student. Vad fan är mycket med det? Hennes föräldrar fixar en fest hemma hos dom och köper hennes klänning och betalar allt hon vill ha och behöver. Det enda hon ska göra är att komma ihåg att gå upp på morgonen. Det är VERKLIGEN inte något pluggande hon syftar på för om det är någon som kommer ihåg det så har jag redan innan berättat att jag, sambon och hennes kille gör ALLA hennes satans skoluppgifter. Och även om det var plugg så påverkar det fan ta mig inte hennes ekonomi!!!!!!

Hon suger ut allt det roliga med det här bröllopet!!!! Jaghatarhenne, jaghatarhenne, jag hatar henne.

*andas in, andas ut*

Hon är så jävla ovärd i mina ögon att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Men om jag petar bort fanskapet ur mitt liv så ser hon till att sambons bror (Guldmedaljör i Toffelhjälte 2012) inte är bestman - och det skulle krossa min sambos  hjärta.

Han vet precis vad hon gör, men inte förrän NU har han verkat fatta hur jävla satans fan i helvetes jobbig hon är. Han ringer sin bror nu för att se till att hon skakar fram de jävla pengarna på ett eller annat sätt. Jag skiter i om hon så ska sälja sina njurar till högstbjudande i Thailand.........!!!!!!
  • sagoprinsessa
    sandraochdaniel - bastukänsla är precis rätta ordet! Får ta en titt på lokalen nu när jag ska hem över påsk och se över vad som går att göra. Tack för billiga tips, är inte precis gjord av pengar just nu.

lillzan - åh, jag som köpte en sådan för typ en månad sedan, otur jag har! 

Lilique -  fy tusan vilken hemsk människa! Låter som att hon är väldigt omogen och lite "hela världen kretsar kring mig". Kan inte göra annat än känna för dig. Hoppas att ni löser det till det bästa.
  • MsChevy
    sagprinssesa: ni har ju sagotema så det ska väl inte vara så svårt att trolla lite med lokalen så den blir mysig? Hoppas ni får riktigt bra väder på stora dagen, så ni kna ha mycket fönster öppna, så det inte blir så instängt o kompakt. Böljande tyger kan nästan få vilken lokal som helst o se större ut, googla runt på sagobröllop festlokal. Satsa på ljusa tyger, massa mysig belysning som ni placerar lodrätt (det hjälper till att skapa höjd). Höga föremål ger samma effekt o spotlights som lyser upp på väggarna likaså. 
    En riktig sagobåge av ballonger måste ni ju ha! Solig

Hittade en jääääätttteeeeefffffiiiiinnn lokal i sörmland, synd att den inte var i närheten av vår vigselplats...men nån annan kanske kan behöva den?
    http://www.rosenhanska.se/

• sagoprinsessa
    MsChevy - det är nog snarare min bristande fantasi som är problemet Flört Det är där de som har så bra idéer som du kommer in och gör mig jättelycklig! Tack Solig
  • sandraochdaniel
    sagoprinsessa skrev 2012-04-03 10:34:40 följande:
    sandraochdaniel - bastukänsla är precis rätta ordet! Får ta en titt på lokalen nu när jag ska hem över påsk och se över vad som går att göra. Tack för billiga tips, är inte precis gjord av pengar just nu.
    Nu vet jag inte vad ni har för färgtema och så, och jag vet heller inte vad odlingsväv kostar,

Men denna kan man ju enkelt sy ihop några längder och spänna upp i taket
    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60206098/
    eller
    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/51725112/

Vi har köpt denna iom att vi har äppelgrönt som vår färg.
    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60188612/
    Ska även göra löpare att ha ovanpå de vita dukarna på borden.
    Den fanns även i lila tidigare men just nu kan jag inte hitta den på IKEAs hemsida.

Googlade lits snabbt på odlingsväv/fiberduk och det aksnke är sån här som folk här på BT pratar om, hade ju också ett riktigt bra pris!
    http://www.bauhaus.se/webshop/bygg/plast/plastfolie/fiberduk-10m2-5x2m.html 
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!