• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • aniara

Nästa helg ska vi förhoppningsvis få träffa vår kantor :) Sommarschemat blev tydligen satt idag, så nu vet vi både präst och kantor, men har inte träffat någon av dem. Vi hade hoppats få träffa vår präst också, men han skulle inte vara i tjänst nästa helg när vi ska neröver. Det får bli senare.

Har ni andra bestämt vad ni ska ha för musik i kyrkan/under ceremonin? Det enda vi vet är att vi inte vill ha någon av de två klassiska brudmarscherna (Wagner och Mendelssohn). Vi ska höra med kantorn vad hon rekommenderar och så har jag en kollega som extraknäckt som kantor som förhoppningsvis har lite tips.

• lillzan

vi ska gå in till den här:
    Easy Karaoke Players – Everytime We Touch (Instrumental Track With Background Vocals)[Karaoke in the style of Cascada]
    Sen ska vår sångerska sjunga denna:
    Sara Löfgren – För alltid
    Sen denna förmodligen denna:
    Minnah Karlsson – Everything I Do I Do It For You
    o
    ch sen går vi ut till denna: 
    Melba Moore – This Is It
    hoppas ni har spotify och dessa länkar funkar så ni kan lyssna.

idag var vi och pratade med ägaren där vi ska ha festen och som kommer göra maten. Så nu känns det inte som det är mycket kvar, förutom drickat som vi ska få till med vår toastmaster i helgen. Ska bli så skönt när alla stora bitar är planerade och klara. T.ex har vi betalat fotografen (känner att jag vill betala så mycket som möjligt i förväg så inte allt betalas runt bröllopsdagen) och fått tillbaka på hindesprövningen att vi får OK i rumpan till att gifta oss.

• Nikkita
    aniara skrev 2012-04-05 18:51:21 följande:
    Har ni andra bestämt vad ni ska ha för musik i kyrkan/under ceremonin? Det enda vi vet är att vi inte vill ha någon av de två klassiska brudmarscherna (Wagner och Mendelssohn). Vi ska höra med kantorn vad hon rekommenderar och så har jag en kollega som extraknäckt som kantor som förhoppningsvis har lite tips.
    Jag kommer att gå in till "The Rose" spelad på piano (utan sång). 
    Under vigseln kommer solisten sjunga "Det vackraste" till gitarr & "What are words" till piano.

Nu har våra mini (tvätt)klämmor med hjärtan kommit Glad De är jätte söta, ivory färgade. Vi ska ha dem till att fästa placeringskorten på glasen! 
    Klädnypor, Ivory Såhär ser de ut Solig
  • MsChevy
    Aniara: jo det beror helt o hållet på hur lokalen är uppbyggd, hur många gäster man har, osv....men huvudsaken är att alla gör som känns bäst för deras bröllopsfest o alla gäster kan se er o bedåra er skönhet o kärlek Solig 

Nikkita: tack så mycket för den komplimangen, den värmde gött!!! 

Idag bidde det ett litet ? gällande gästerna. Min blivande är i Norge på cruising. En av hans äldsta vänner (alltså inte gammal, utan tidsmässigt hehe) o hans tjej åkte med i M2B´s bil o som vanligt började det paret att bråka. Hon t.o.m slog både sin sambo OCH värst av allt, tog stryptag på min karl (tur för brudjäveln att jag inte var med!!!)  De kastade ur henne o åkte iväg, kompisen åkte med oxå. Hon är alltså inte välkommen i vänskapskretsen längre (detta händer VARENDA gång de är på samma ställe o dricker, hon är så skum, klänger på allt o alla o bråkar med sin karl, m.m.) 
    Visst är det väl helt okej att bjuda bara honom till bröllopet? Jag tror verkligen han skulle förstå varför. Är till 99% säker att hon skulle ställa till med en scen på vår fest oxå när hon fått i sig lite... M2B vill verkligen bjuda sin kompis på bröllopet, men inte hans tjej o jag känner samma sak. 

Hur har ni resonerat gällande gästlistan? Vi umgås ju en del med arbetskamrater, sporadiskt med vänner, vissa släktingar träffar vi ju typ aldrig...skulle hellre bjuda några av mina arbetskompisar än t ex min storebror som jag träffar max 2 ggr/år o aldrig haft nån vidare kontakt med (vi är halvsyskon, alla mina 6 syskon är halvssyskon till mig)...hur kan man hårddra, men samtidigt lyckas bjuda dom man vill? Sambons släkt består av en massa avlägsna kusiner o pensionärer som han träffar typ vid jul....svårt ju!!! 
    Och hur ska man hårddra att en gäst ska ha med en respektive/date? Vill ju inte behöva betala för en causal date.... 
  • aniara

Angående gästlistan så kan ju arbetskamrater också vara vänner och vill man bjuda dem så ska man göra det. Med släkten tycker jag att man kan bjuda dem man umgås med. Vi bjuder de vi brukar träffa och ha kontakt med. Mina kusiner på pappas sida blir t.ex. inte bjudna för vi har aldrig umgåtts speciellt mycket och vi hörs aldrig på telefon eller epost. Alla kusinerna på mammas sida är bjudna. Halvbrorsan tycker jag att du ska bjuda om ni inte är osams eller så. Man ska vara rädd om relationen till sina syskon för det är den närmsta familjen man har förutom sin respektive.

• Styrka
    MsChevy: jag röstar på klänning nr 4! Passar bäst till temat, och det finns INGET sexigare än en kurvig kvinna i sjöjungfru och halterneck! (Annars klänning nr 5)
    Angående gästlistan hade jag nog gjort som aniara säger, bjud dem ni umgås med, och syskon om ni inte är osams eller rakt av sagt upp kontakten. Bruden som muckar gräl hade jag inte haft några problem att utesluta från gästlistan. Skönt att din man tycker som du, att ni kan stötta varandra i den här frågan!
    Vi har en liten dramaqueen i vänkretsen oxå. Hon spelade en liten roll när jag o sambon blev tillsammans, hon är en roligt prick, men drar av någon anledning alltid till sig bråk. Det blir ALLTID bråk när hon är med, antingen drar hon med sig helt olämpligt sällskap, elelr så reagerar hon obefogat överdrivet på nån bagatell och så blir det tjafs. Vi vill inte ha det så på bröllopet (särskilt inte som flat-kretsen i gbg är rätt intim, de flesta har varit med de flesta, underbar grogrund för svartsjukedramor) så vi har helt enkelt valt att inte bjuda henne.
  • Nikkita

Eftersom bilder av alla dess slag brukar vara uppskattade så bidrar jag med senaste pysslet Glad

Band lila sidenband runt bubblorna & packade 2 choklad hjärtan & 1 "Just married" karamell i små organzapåsar till favors! 

• annapanna88
    aniara: vi funderar på att "gå in" (ja vi är ju ute så vet inte vad jag ska kalla det ;)) till den långsamma versionen av Pirates of the Caribbean themet.
    Min brors fru ska under ceremonin sjunga "bara om min älskade väntar" och deras dotter ska spela gitarr :)

Sen funderar vi kring huruvida vi ska ha nån utgångslåt... Vi gifter oss som sagt utomhus så när vigseln är över tänkte vi bara vända oss mot gästerna, så ska såpbubblor delas ut innan som de kan blåsa då och så blir det fotograferingsmöjlighet :)
    Så vad tycker ni, ska man ha lite musik då eller inte? Känns konstigt om det bara blir tyst... I så fall vill vi ha något med lite fart i, typ "The moment I met you" med Vincent.

MsChevy: Jag håller nog med ovanstående, bjud syskon även om ni inte har så bra kontakt. Om inte annat så är det ju en möjlighet att få lite bättre kontakt, så resonerar jag med min släkt på pappas sida som jag inte har så bra kontakt med. (Ska förresten bli spännande att se hur många som kommer, nu är det mindre än en månad kvar till OSA datumet :))
    Sen blir ju dilemmat större om man hellre vill bjuda vänner och inte har plats/råd att bjuda alla.. då får nog magkänslan styra!
    När det gäller bjuda respektive eller inte så har vi satt gränsen vid etablerade par... inga plus en eller tillfälliga/nya partners. Det tror jag ändå de flesta har förståelse för.
  • Nikkita

Nu har jag beställt en slöja från lightinthebox.com inför min "secret box" fotografering i maj Glad Såå glad att jag bokat in det nu (& nervös), vet att min blivande kommer att bli jätte glad! 

annapanna88 skrev 2012-04-08 17:43:01 följande:
    aniara: vi funderar på att "gå in" (ja vi är ju ute så vet inte vad jag ska kalla det ;)) till den långsamma versionen av Pirates of the Caribbean themet.
    Min brors fru ska under ceremonin sjunga "bara om min älskade väntar" och deras dotter ska spela gitarr :)

Sen funderar vi kring huruvida vi ska ha nån utgångslåt... Vi gifter oss som sagt utomhus så när vigseln är över tänkte vi bara vända oss mot gästerna, så ska såpbubblor delas ut innan som de kan blåsa då och så blir det fotograferingsmöjlighet :)
    Så vad tycker ni, ska man ha lite musik då eller inte? Känns konstigt om det bara blir tyst... I så fall vill vi ha något med lite fart i, typ "The moment I met you" med Vincent.
     Vi kommer att gå in till "The rose" spelad på piano.
    Nu har jag oxå börjat fundera över om vi ska ha någon "utgångs"låt. Även vi gifter oss utomhus & hade först tänkt precis som du, att vi ska vända oss så gästerna kan gratulera med bubblor & kramar. Men det kankse blir tråkigt om det bara "tar slut" sådär. 

Hmm, får fundera lite till, för jag/vi har inte hitta någon riktigt bra låt som passar än. 
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!