• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • sandraochdaniel
    Lilique - Stackare vilken fruktansvärd sits du hamnat i. som måste dras med en tärna som uppenbarligen inte förtjänar uppdraget. Vilket fittnylle till människa rent ut sagt.
  • sagoprinsessa

Ska ni andra ha småbord eller långbord? Har alltid tänk mig långbord för att det är "mer praktiskt"  men tänker att det ser mysigare ut om man har småbord, lättare att dekorera och då kan man döpa borden lite gulligt, Narnia, Törnrosa, Grodkungen och så vidare.. Men om vi har småbord måste vi nästan ha bordsplecering, något vi inte tänkt ha... Ytterligare en nackdel med småbord blir att vi inte kan blanda hur vi/de vill, jag har 5 småsyskon som måste sitta med sina föräldrar, de är helt enklet SMÅsyskon och då skulle min familj bli vid ett eget bord och bara kunna prata med varandra, kanske inte så kul... 

Så, hur har ni? Långbord vs småbord. Bordsplacering vs inte.. 

• lillzan

Sagoprinsessa - Vi kommer ha långbord med bordsplacering, dock kommer folk bli placerade med såna som de känner. Jag får alltid om det är bordplacering sitta med massor jag inte känner för att jag är pratig och fixar det. Men tycker det samtidigt är lite trist att jag oftast inte känner någon när det är så. 

• annapanna88
    Lilique: Fy fan säger jag bara. Sånna männsikor behöver något som drar ner dem på jorden! Är inte avundsjuk på dig... Hoppas verkligen det löser sig och att hon skärper till sig lite!!

Sagoprinsessa: Vi kommer att ha långbord i någon form. Småbord funkar helt enkelt inte i vår lokal... Och bordsplacering är nog ett måste då vi gärna vill att vår släkt ska lära känna varandra och inte bara sitta för sig själva hela kvällen.
  • Styrka

När jag läser om era p-besvär minns jag plötsligt hur glad jag är att jag är lesbisk! Eller, ja, att min pojkvän inte har några simmare! Sååå skönt att slippa tänka på sånt här. Men en feministisk del av mig själv blir rätt ordentligt arg över faktumet att preventionen enbart ska vara kvinnans ansvar! Det finns faktiskt p-piller för män nu, det borde ju absolut vara nåt att kolla upp när nu så många tjejer får så mycket besvär av sina p-metoder. Jag vet ingen man i hela världen som hade stått ut med 6 månaders mens, eller 22 dagars blödning  isträck...

Här har bröllopsplanerna legat lite i trada och plötsligt inser jag att det nu är april och vi har ännu inte bokat bröllopsresan, vilket vi skulle gjort i mars. Inte heller bokat tvärflöjtisten, vilket vi oxå skulle gjort i mars. och vi har inte heller träffat DJ/dansläraren som skulle göra vår bröllopsdans, som vi oxå skulle ha tagit tag i i mars. Vad fan gjorde vi under mars månad egentligen??

MsChevy: bilder, bilder, bilder! We like bilder!! och några kilon hit eller dit spelar ingen roll för oss, vi kan nog tänka oss hur klänningarna ser ut på dig om vi bara får bilder!

• Hairspraymaniac
    chabar skrev 2012-03-30 21:36:00 följande:
    Underbart! 

Vad håller ni andra på med i planeringen justnu? Snart börjar det ju dra ihop sig ;D
    Vi har planeringsmöte på tisdag med festlokalen så det börjar väl landa då, när man sitter och pratar igenom menyer och sånt. Annars känns det fortfarande väldigt lugnt och avlägset.

Jag har suttit och letat efter en fin och billig gästbok, men det verkar inte finnas. Så antingen lägga ut trehundra eller börja pyssla själv.. vilket kan bli dyrare ändå innan jag är klar ;)  

Snygga skor Nikkita- synd på storleken. Men det verkar ju ändå kunna lösa sig bra det där? ;)  
    vi köpte faktiskt den här! Tyckte den var riktigt rolig :)
    http://www.myheart.se/84-bok-brollopsboken.html?gclid=CP-6gMbUma8CFWRYmAodLTyNbw 
  • aniara
    sagoprinsessa skrev 2012-04-03 17:31:45 följande:
    Så, hur har ni? Långbord vs småbord. Bordsplacering vs inte.. 
    Vi tänkte köra någon variant av E-bord, om lokalen tillåter. Med bordsplacering. Jag tycker småbord kan vara riktigt trevligt, men då bör borden vara runda så att ingen hamnar på kanten. Tänk på att ju fler delar man delar upp vanliga bord i, desto fler kantplaceringar blir det, och på kanten blir man rätt utsatt om den man sitter bredvid av någon anledning inte vill prata med en.

Lilique, jag lider verkligen med dig. Fy 17 för henne!

Chabar, jag har sett som anteckningsböcker med hårda tygkläddapärmar och olinjerade sidor på Åhlens. De finns i flera färger och några har t.ex. ett stort hjärta på framsidan. De kostar inte allt för mycket (kanske 100-150 kr). Svårt att beskriva hur de ser ut, det är lättast om du kollar själv. Annars har jag läst om folk som köpt foto(?)album på Ikea för en liten peng och dekorerat själva.
  • MsChevy
    Lilique: det är ju helt sjukt att en enda människa kan sabba så mycket för en! Att de lixom inte kan ta nåt på allvar!!! 

Okej, här kommer en massa klänningar (en del är länkar för det går inte att spara bilden):

Nr1 (fast i vitt o snörning i ryggen med antingen svart eller svagrosa band)

Nr2: (med löstagbar halterneck, samma som nr4)

Nr3: (gillar blandningen av spets o glansigt tyg)

Nr4: (den urringningen ska lite högre upp o lite längre släp isf)

Nr5: (lite Grace Kelly-stuk)

Nr6: (fast med svagrosa o svarta detaljer istället för champagne)
    http://www.wangdress.net/cheap-golden-empire-waist-strapless-lace-wedding-dress-2011-BW11177-best.html

Åsså världens kassaste bild på mig...(suddade ut nyllet för jag gör en sån ful grimas hehe)

Kom igen tjejer, vilken är er favorit o enligt er skulle passa mig o vårt tema bäst?

• sandraochdaniel

Åh vad roligt med klänningar!

Jag röstar på nummer 1, Gudomligt snygg! Ramlar nästan av stolen så snygg är den!
    Jag är en sucker för spetsklänningar! Skrattande

Ville själv ha en spetsklänning med axelband likt den översta och djupringning i ryggen, hittade ingen men är jätte nöjd med min klänning ändå. 

• Lilique
    MsChevy, jag röstar på Nr 5! Älskar den klänningen. Faaaast.... Nr 4 var ju också awesome! Rosetten, stilen, halterneck - yum!

Någon av de två iallafall
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!