• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • sandraochdaniel

Igår hade jag en ritkigt produktiv dag, beställde blommorna.
    Fick min bukett, 3 tärnbuketter,1st brudgumscorssage och 2 marschalkcorsage för 2500:-
    Det här har vart min inspirations bild för brudbuketten.

Sen beställde jag hem en lila liten kuvertväska i sammet med stenar på, hade lite vintagestuk från ebay.
    Och så beställde jag ett par lila skor från www.melodyshoes.com.hk 

Nu ska jag kila ner på stan och köpa mig underkläderna till den stora dagen! Håll tummarna! 
  • Nikkita
    lillzan skrev 2012-03-30 22:35:02 följande:
    www.brollopstorget.se/hem/lillzan/gallery/php... Kan inte ladda upp bild här i forumet tydligen genom mobilen men kunde ladda upp i mitt galleri. Så länken är till en bild jag tog på mina ringar som vi hämtade och betalade idag. Är nöjd men det var svårt att få dom bra med min mobilkamera. Stenarna är lila fast det fick jag inte till på bild.
    Åh va fina Solig 

• sandraochdaniel

underkläderna kirrade! Hurra! Så skönt när bitarna börjar falla på plats!

• milla1

Jag ska också gifta mig den 30/6-12!!Vad kul att det är så många här! Jag gifter mig i Italien, det är ibland lite svårt att planera härifrån till dit...men min blivandes släkt hjälper till lite tack och lov! Själv känner jag mig just nu lite ensam..Letar skor, smycken, underkläder och en slöja...och alla är så upptagna med sitt: förstår det men..Plus att vi försöker fixa ett band som är BRA och inte alltför dyrt (som sagt svårt när man är låångt borta och inte kan höra/träffa folk live...) Placeringen känns oxå som ett svårt dilemma då det blir två språk som ej kommer förstå varandra....Lite nervöst! Ska läsa era inlägg nu för inspiration...!Kram!

• mikkos

Hej!

Vi gifter oss också den 30 juni 2012! Nu har en hel del vänner och bekanta börjat fråga hur det går med planeringen, och de tycker att "jag är den lugnaste bruden" de sett... Vilket får mig att bli jättestressad! Hjälp, är det något jag inte fattat att jag ska börja fixa ännu...?

Så här långt har vi kommit:
    Bokat kyrka & präst
    Bokat festlokal
    Ordnat catering och bestämt menyn
    Köpt bröllopskläder och skor (bara underkläderna som fattas ännu)
    Bokat tid för håruppsättning och smink
    Bokat fotograf
    Bokat solist till kyrkan
    Bestämt florist och bokat brudbukett, men inte gjort sista "beställningen" ännu
    Fixat transport både för oss och gästerna
    Förbokat hotellrum till gästerna
    Bokat bröllopssvit till oss
    Bokat DJ
    Skickat ut inbjudningarna
    Börjat köpa vin osv.
    Har börjat fundera på festprogram och börjat skriva gästbeskrivningarna
    Har köpt in en del tyg som vi ska dekorera festlokalen med, men längre än så har vi inte kommit. Har dock funderat lite kring hur vi ska dekorera.

Något annat viktigt som jag missat/glömt bort??

/Mik

• mikkos
    mikkos skrev 2012-04-01 16:25:33 följande:
    Hej!

Vi gifter oss också den 30 juni 2012! Nu har en hel del vänner och bekanta börjat fråga hur det går med planeringen, och de tycker att "jag är den lugnaste bruden" de sett... Vilket får mig att bli jättestressad! Hjälp, är det något jag inte fattat att jag ska börja fixa ännu...?

Så här långt har vi kommit:
    Bokat kyrka & präst
    Bokat festlokal
    Ordnat catering och bestämt menyn
    Köpt bröllopskläder och skor (bara underkläderna som fattas ännu)
    Bokat tid för håruppsättning och smink
    Bokat fotograf
    Bokat solist till kyrkan
    Bestämt florist och bokat brudbukett, men inte gjort sista "beställningen" ännu
    Fixat transport både för oss och gästerna
    Förbokat hotellrum till gästerna
    Bokat bröllopssvit till oss
    Bokat DJ
    Skickat ut inbjudningarna
    Börjat köpa vin osv.
    Har börjat fundera på festprogram och börjat skriva gästbeskrivningarna
    Har köpt in en del tyg som vi ska dekorera festlokalen med, men längre än så har vi inte kommit. Har dock funderat lite kring hur vi ska dekorera.

/Mik
    Glömde bort, vigselringen är också beställd och klar att hämtas ut.
  • Nikkita
    mikkos skrev 2012-04-01 16:25:33 följande:
    Hej!

/Mik
    Skickat in hindersprövningen & ev. namnbyte än? 
  • mikkos
    Nikkita skrev 2012-04-01 16:34:11 följande:
    Skickat in hindersprövningen & ev. namnbyte än? 
    Nej, men eftersom det är lite oklart med namnet ännu så väntar vi. Har det dock på min "att göra" lista..

Tack!
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!