• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • sagoprinsessa

aniara - GUUUUD VAD GULLIGT/SÖTT/ROLIGT!! Förlåt för capslock men jag blev exalterad Skrattande Vi ska nämligen ha bara efterrätter och godis på vårt bröllop, nu har jag ju missat något i godisväg och tro mig när jag säger att det inte händer ofta Flört

• annapanna88
    Lilique: Precis det man vill så här 3 månader innan bröllopet.. boka ny fotograf (som dessutom spräcker budget).. INTE!
    Vi håller tummarna för att vår söta och faktiskt ganska billiga fotograf föder sitt barn runt beräknat datum eller gärna lite tidigare så hon kan fota på vårt bröllop! Annars kommer vi behöva panikleta typ 1 månad innan bröllopet! (oh hemska tanke!!)

På fredag ska jag prata med min framtida arbetsgivare. Håll nu tummarna för att hon vill ge mig bra lön (och gärna en tillsvidaretjänst istället för vikariat) så att banken vill låna ut pengar till oss :D 
    För på söndag ska vi titta på ett nytt hus!.. eller en liten gård är det egentligen, som kostar ungefär dubbelt så mycket som vi fick lånelöfte för på bara fästmannens lön... ehm.. jaja det är väl bara att hoppas?!
  • Lilique
    annapanna88 skrev 2012-03-27 22:47:36 följande:
    På fredag ska jag prata med min framtida arbetsgivare. Håll nu tummarna för att hon vill ge mig bra lön (och gärna en tillsvidaretjänst istället för vikariat) så att banken vill låna ut pengar till oss :D 
    För på söndag ska vi titta på ett nytt hus!.. eller en liten gård är det egentligen, som kostar ungefär dubbelt så mycket som vi fick lånelöfte för på bara fästmannens lön... ehm.. jaja det är väl bara att hoppas?!
    Va roligt! (Ja, inte priset. Priset var... o-roligt, men resten!)  Håller både tummar och tår för er! :)
  • MsChevy
    Lilique skrev 2012-03-27 10:38:30 följande:
    Fotograftjejen jag berättade om i inlägg #1320 är nu officiellt på min "Om jag någon gång blir en ninja med farliga skills så ligger du risigt till"-lista. Har googlat sönder mig på bra fotografer i området men tydligen är jag sent ute. Det är en galen bröllopshelg i stan när vi gifter oss tydligen. Vi har tre kyrkor bara i centrum och sen massvis precis utanför - och 80% av dem är bokade av flera brudpar om dagen. Sanslöst. 

Hittade en fotograf 30 mil bort (amagad... milersättning  ) som har gått med på att ställa upp på vår dag. Ja, för de här 12.000 kronorna då. Har försökt att rearrangera hela hennes erbjudandepaket för att få ut så mycket som möjligt av det. Känner mig lite Scrooge:ig. Ingen aning om hur jag ska lösa det här rent ekonomiskt. Har tillräckligt för att betala handpenningen, men sen... tja, sen får vi se. Kanske ryker min sms-lån oskuld (usch, hemska tanke). Behöver iallafall inte betala resten förrän en månad innan bröllopet. 

Ska hem och sälja bilen nu...
    Asså, dina kommentarer är ju för härliga "Om jag någon gång blir en ninja med farliga skills så ligger du risigt till"-lista. Hahaha, asbra!!!! Skrattande

Men dock tråkigt att det hände! Men det måste ju finnas nån fotograf i närheten? Annonsera på fejjan, kolla blocket, kolla på medieprogrammet på gymnasiet eller dylikt. Idag kan ju nästan vem som helst ta underbara bilder med mobilen, så nån kunnig o duktig med kamera måste det ju finnas i närheten... 
  • Lilique
    MsChevy skrev 2012-03-28 15:33:31 följande:
    Asså, dina kommentarer är ju för härliga "Om jag någon gång blir en ninja med farliga skills så ligger du risigt till"-lista. Hahaha, asbra!!!! Skrattande

Men dock tråkigt att det hände! Men det måste ju finnas nån fotograf i närheten? Annonsera på fejjan, kolla blocket, kolla på medieprogrammet på gymnasiet eller dylikt. Idag kan ju nästan vem som helst ta underbara bilder med mobilen, så nån kunnig o duktig med kamera måste det ju finnas i närheten... 
    Jaa Antingen så hamnar hon på den eller så kastar jag bara grus på henne. Fast jag kom fram till att det är synd att slösa bra grus på någon när man ändå har en chans att ninja dom!

Fotografen jag pratat med nu sa iallafall att milersättningen kommer att kosta oss 1760 kronor,  men då bjuder hon ändå på "körtimmarna" som hon tydligen debiterar för annars. Så vi sparade iallafall 2000 kronor. Antar att man kan fejka lite glädje eller liknande över det.  Tungan ute
  • Styrka

Men shit, hemska tanke! 12.000 jävla spänn för några foton! Det är ju hisnande egentligen... Det MÅSTE finnas nån hobbyfotograf! Annars hade ju både Aniara och MsChevy bra tips! Kolla gärna gymnasieskolor, det tror jag verkligen är en hit! Var bor du människa??

• Styrka

Själv beställde (och betalade) jag precis nyss samma skor som Vilse i den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-74/m4111980.html
    Fast hennes skor är ivory och 5 cm klack, mina blir vita och 6 cm klack.
    Så jag bestämde mig för vita skor till slut!
    Funderar dessutom på att beställa de här silver ballerinorna för att ha nåt temaknutet att byta om med när fötterna börjar verka framåt kvällen...
    www.have2have.se/sv/kvinna/have2have-brands/16/ballerinor-elma-silver

• annapanna88
    Styrka: Fina skor, båda paren! :D

Lilique: Det låter verkligen inte kul det där... "bara" typ 2000 i reseersättning... suck, tycker verkligen synd om er!

Idag har jag fått hem ett smyckeset med halsband, armband och örhängen i pärlor som jag köpt på ebay. Halsbandet ska användas på den stora dagen, men jag köpte ett helt set för jag tänkte att det kan vara kul att ha i framtiden :)
    Önskar att min slöja kunde komma imorgon för sen ska jag hem över påsk och då hade jag tänkt prova allt tillsammans! Men sån tur ska man väl inte ha förstås...
  • chabar

Jag har inte hunnit vara in så mycket den senaste veckan,
    men Lilique - det där med fotografkrångel kanske ligger i luften/tiden?
    Jag mailade vår planerade fotograf för nio dagar sen med förslag om att träffas men har ännu inte fått nåt svar. Samma sak senaste gången, det går en vecka eller två innan man får nåt svar. Så justnu överväger vi att byta, men det är ju det där med konstnaderna. Dom vet hur man tar betalt :( 

Dagens bröllopsinköp - en bh och underkjol. Kändes väldigt bra, men det var dyrt. Har också hittat små lådor som skulle vara jättefina som  gåvoaskar (favors) men återigen - lådorna billiga men frakten dyr. Alltid dessa pengar! Vilket elände.

• lovef

hej hej,

Ja tror ja platsar in här. den 30 juni kl 15.00 vigs vi på västkusten!
    Alla stora saker är klara. Klänning, ring mm.. och nästan alla har redan tackat ja :)
    nu är det bara småfixet kvar som bordsplacring och festhäftet.

LÄNGTAR! :D

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!