• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Styrka
    Sagoprincessa: hej och välkommen! Kul med sagotema! Jag bir nyfiken på din klänning? Nån av disneyprincessorna som stått för inspirationen?

Lilique: känner igen mig i det där med excel-filerna... själv sitter jag o surfar på en seeeeg pensionsfärdig dator, enbart av den anledningen att det är här jag har alla bröllopsfiler. Jag skulle kunna kopiera över dem till min nya laptop (som jag köpte innan jul förra året) men... eh... det har inte blivit av än... men vilken dag som helst nu! ;-P
    Jejje...

Lamickis: vi köper alkohol från www.spritovin.se. Lista på hur mycket vi behöver till 80 gäster hittar du lite längre bak i tråden (ett par sidor bara), men totalt gick det på ca 5.000kr. Systembolaget har fina tabeller så man kan räkna ut hur mycket man behöver.
  • Nikkita
    Hairspraymaniac skrev 2012-03-20 17:36:44 följande:
    när går ett namnbyte igenom om man skickar in det nu? Såg att mitt pass har gått ut för en månad sen. Och vi har tänkt åka på bröllopsresa två veckor efter bröllopet. Någon som vet om jag måste skaffa ett pass i mitt nuvarande efternamn eller om man kan fixa ett med det nya i förväg? känns onödigt att skaffa ett nytt i mitt nuvarande för att nästan direkt efter skaffa ännu ett med det nya.. :/

OHOH! Jag vill också vara med i trådstarten!

30/6-2012 - Hjo - Norra Fågelås K:a - Rött & Vitt - ca. 40.000
    Namnbytet går inte igenom förrän ni gift er! 

Vi fick hem en godkänd hindersprövning idag Glad Så nu är det dags att boka in ett möte med vigselförrättaren & bestämma alla detaljer kring vigseln & ge henne dikten som vi vill att hon läser! 
  • lillzan

Styrka - Har du jämför priserna med Systemet? Kollade in sidan, för vi har också tänkt att beställa från tyskland. Med det mousserande vin vi ska ha Asti Cinzano kostade 20kr mer på sidan än på systembolaget.

Hur skulle du ha det med drickat, skulle ni bara bjuda på middagen? vi har satt budget på 7000kr för dryck och då har vi bara 40 gäster. Men vi tänkte bjuda till maten och sen tänkte vi bara ta ut en symborlisk summa på 10kr/glas. Låter ju jätte bra med 5000kr men vill ju inte att drickat ska ta slut. 

• Styrka

vi ska bjuda på alkohol även efter maten, det räcker enligt de beräkningar vi gjort! det ska räcka till ett par drinkar och öl per person, tillräckligt för att folk ska ha trevligt, men inte tillräckligt för att de ska bli packade. men vi har inte jämfört med systemets priser, nej, det kanske vi bör göra... tack för tipset!

• lillzan

Styrka - Ja verkligen en balansgång känns det som. Men man får sätta sig ner och räkna någon dag och kolla va det blir om man skulle beställa från sidan. Det som är bra med systemet är ju att man får lämna tillbaka det som är oöppnat.

Sen är ju inte jag eller min sambo några vindrickare, så på den där guiden systemet hade var det ju 1 box. Betyder det 1 rödvinsbox, 1 vittvinsbox och 1 rosebox då eller är det bara 1box? Om det bara är en box/10pers vilket låter lite lite. Då man t.ex. på restaurang tänker en halvflaska/pers och en box rymmer typ 4 flaskor. det borde ju bli 2½box då på 10 personer. Men hur ska man sen födela mellan vitt/rött och rose? Allså jag blir snurrig av det här. hehe

Då har man inte ens börjat tänka på hur mycket öl, sprit och alkholfritt man ska ha. hehe  

• sagoprinsessa
    Styrka skrev 2012-03-20 20:58:54 följande:
    Sagoprincessa: hej och välkommen! Kul med sagotema! Jag bir nyfiken på din klänning? Nån av disneyprincessorna som stått för inspirationen?
    Tack Glad Min klänning är från Disneys bröllopsklänningskollektion (jag är nog största Disney nörden någonsin Tungan ute ) och heter Cinderella, så man kan säga att den är Askungen inspirerad Flört
  • Lilique
    Hairspraymaniac skrev 2012-03-20 17:36:44 följande:
    ............. Såg att mitt pass har gått ut för en månad sen. Och vi har tänkt åka på bröllopsresa två veckor efter bröllopet. Någon som vet om jag måste skaffa ett pass i mitt nuvarande efternamn eller om man kan fixa ett med det nya i förväg? känns onödigt att skaffa ett nytt i mitt nuvarande för att nästan direkt efter skaffa ännu ett med det nya.. :/
    Tyvärrr får du skaffa ett nytt pass med ditt gamla namn även om du inte ska ha det speciellt länge. Jag ringde till polisen och frågade om det för ett tag sedan.
  • MsChevy

Oj här har det hänt mycket sen jag va inne! Har inte haft tid med varken BT eller bröllopstankar den senaste veckan.

Tyvärr har det skurit sig mellan mig o min bästa vän/tärna. Hon hade 1 årskalas för sin dotter i söndags, men jag hade sagt redan veckan innan att det kan bli så att vi inte kan komma för min son kom hem från sin pappa den dagen. Han kom hem sent på em, va trött o grinig o jag hade världens huvudvärk o helt slut efter att ha jobbat 6 dar på raken (9 timmar om dan+övertid på lördagen) o haft svärfar hemma hela helgen. Så jag skickad ett mess att ev kommer vi senare o berättade varför. Senare på kvällen skickade hon ett mess "Jag är besviken på dig. Du hade tid att bleka håret, men inte komma på ettårskalas."
    Jag skickade tillbaka "Jag blekte håret imorse, så det har inget med kalaset att göra. Ta reda på hur det ligger till innan du sågar mig vid fotknölarna. Sonen var inte hemma förrän halv 5, hans pappa åkte inte förrän kl 5, han var inte på sitt bästa humör så det hade inte blivit trevligt för nån om vi kommit. Och jag är helt slut efter den långa veckan o dessutom huvudvärk. Vi kommer gärna en annan dag eller nästa helg."
    Inget svar.
    Hur larvig får man va? Hon känner mig så pass bra, fattar inte hur fan hon kan tro nåt sånt om mig? Hon visste dessutom att vi skulle bli sena eller komma alls. Varför inte skickat "Hej hallå, har det hänt nåt eftersom ni inte kommer?" eller "Kom en annan gång ni. Blir ju inte kul om ni inte är på topp" eller va fan som helst. Blir så ledsen på henne... O sen att hon bara är tyst o vägrar svara...

O allt jag har pratat om bröllopet med henne om, har hon inte alls gillat. Av de klänningarna jag favoriserat var det ingen som dög, gästlistan var ju "extrem" o varför skulle vi ha en toastmaster vi knappt känner...allt verkade fel. Vet inte om det var en sån dag bara, får väl göra ett nytt försök igen om hon behagar höra av sig (hon kanske ska va tjurig resten av livet på mig)

• Lilique

Fäntästiskt, resten av mitt långa och ytterst genomtänka (höh.. okej, inte) svar försvann.

Summan av kardemumman var iallafall att jag tyckte det var väldigt onödigt av henne. Ni känner ju trots allt varandra bra (annars är det ju inte helt vanligt att bli benämnd som "bästa vän") och du berättade ju varför ni förmodligen inte kunde komma. Jag ser ingen anledning för henne att få värsta PMS-utbrottet på dig. Vill krama på dig och ge dig en kaka :D

Faast.. kanske var det så att kalaset inte gick så bra eller något hade hänt. Att hon hade behövt sin bästa vän där, men i all frustration glömde hon bort hur man får fram det meddelandet och gick direkt till den betydligt enklare Plan B: "bli sur och ta ut det på någon annan".

Men oavsett anledning var det som sagt onödigt av henne. Hoppas ni löser det! Inte roligt att bli av med en bra vän över något så... ja, onödigt.

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!