• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Styrka
    Lilique: min spontana tanke är nog att beskedet att det kan ta uppemot 2 år att bli gravid förmodligen satte igång tankeverksamheten hos din sambo. Jag tror han insåg att det där med barn är nog inget man bara kan ta för givet att det kommer när det passar en. Och han verkar ju inte ointelligent så han måste ju oxå inse att barn inte är en ansiktstatuering med en timmes leveranstid och utan ångerrätt. Man har rätt lång tid att vänja sig vid tanken och växa in i uppgiften som kommer. Det är så min sambo hade tänkt om jag hade berättat samma nyhet för ett par år sen (när han inte var så redo), iaf om jag känner min sambo rätt.
    Så jag tror att du kan andas ut! have a little faith, lite tålamod! Det kommer att kännas rätt för er båda två när lillan än tittar ut! Ni verkar ha ett starkt och stabilt och öppet förhållande, ni fixar nog att räta ut alla frågetecken sinsemellan!
  • annapanna88
    Lilique: Ser att du har fått flera fina råd redan och jag kan bara hålla med. Din sambo vill ha barn, så mycket står ju klart. Att få en sådan nyhet sätter förmodligen igång många tankar och det kanske fick honom att inse att det här med barn inte är självklart.
    Innan man börjar föröka på allvar tror jag många (särskilt män om man får diskriminera lite ;) ) tänker sig att det ska gå ganska snabbt att bli gravid när man börjar försöka... vilket ju kan vara lite skrämmande om man inte känner sig redo.
  • Styrka
    Lilique skrev 2012-03-15 08:16:01 följande:
    Idag var jag förresten supertelepatisk. Drömde om blombuketten och att det var ett helt galet äventyr involverandes den, så när jag vaknade tänkte jag att det nog var lika bra att träffa min lilla florist nu när hon är i stan (hon bor i Göteborg annars). Planerade att skicka ett litet PM på facebook till henne så fort jag kom till jobbet. När jag kommer hit och loggar in på facebook så har jag ett PM från henne där hon frågar om vi ska ta och träffas i dagarna och prata om buketten. Känner mig lite som han Professor X.
    Det är ju bara att inse; du är ett geni.
  • Lilique
    Tack hörrni!  Hjärta

Ni säger så kloka saker.

Kände att jag behövde lite fler infallsvinklar innan jag pratade med honom igen eftersom att jag såklart var rätt insnöad på mitt eget spår. Tog upp det igår när vi satt i soffan och bara hade lite tid över till ingenting. Jag förklarade igen att jag bara reagerat på att han ändrat sig så plötsligt i samband med det beskedet och att jag ville bara en gång för alla försäkra mig om att det inte alls var enbart på grund utav det utan att han verkligen är ärlig mot mig. Då var han värsta hollywood-mannen!! Såg mig i ögonen, log och strök mig över kinden. "Vet du att du är söt när du oroar dig i onödan?". För en gångs skull var han inte alls "slingrig". Han sa att han bara inte visste vad han skulle säga. Väldigt vanligt fenomen hos honom.

Åh maj gadd. Va skönt.

Nu återstår bara ett enda hinder Sex. Haha. Som jag berättade om i  min dröm, att jag ägde den där dumma plinten genom att kontra med att jag faktiskt redan har ett obefintligt sexliv - det var sant. Vi är förmodligen det enda såhär pass unga paret som inte har sex mer än typ... en-två gånger varannan vecka. Efterblivet. Han är aldrig så sugen (alla kan ju inte ha en stereotyp man). Men när det väl händer så är det CAPS LOCK FANTASTISKT. Men ptja, lite extra snygga undies och extra ansträngning från min sida så löser sig nog det med. 

Snart färdiga bröllopsplaner. Bebisplaner. God frukost. Fredag. Ingenting kan förstöra den här dagen
  • Nikkita

Är en aning nervös här hemma... Om 15 min kommer det ett par hit för att ha en valslektion med oss GladSpännande att se hur det går, min blivande har ingen taktkänsla nämligen Flört

• chabar

Idag kom M2Bs vigselring som vi beställt från blackcarat.co.uk, storleken var perfekt (puhh!) och den är helt sjukt glansig! Så vi är nöjda och glada. Mer än så händer inte med bröllopsplaneringen justnu..

Däremot fick jag igår veta att jag fått stipendium för min uppsats, så vi har firat det lite smått istället. Skitkul att få pengar och bli omnämnd för ens examensarbete. Det har varit några bra första månader på det här året, xamen, stipendium, bröllopsplanering/pyssel och snart äre bröllop!!

Men det börjar slå en- shit - snart är det dags!
    Vad roligt det kommer att bli, men jag är lite rädd för att jag lagt ner väldigt mycket tid och energi åt bara en dag.
    Även om det är en speciell sådan. Bara jag som börjat nojja över sånt?

Kul att läsa om barnplaner Lillique Hjärta  

• Styrka
    Chabar, vilken ring är det han har beställt? Nyfiken jue! Bra sida, btw!
    och grattis till stipendiumet (och examen!) Håller med dig, bra år det här!
    Nja, än har inte stenen trillat ned om att det är så kort tid kvar. Vi har fortf massor kvar att fixa med. Vi ligger efter med dansen tex. Under feb skulle vi ha bestämt låt och börjat öva. men än så länge har vi bara kommit på låt och hittat en som kanske vill öva med oss. Vi har hela övandet kvar. Bland annat.

Vi är bara så lyckliga att min sambo äntligen fått tid för operation, så att han blir av med brösten innan bröllopet! (Vet inte om jag sagt det, men min sambo är transexuell, från kvinna till man) Operationen är i april redan, så det kommer hinna läka innan bröllop och bröllopsresa dessutom, det kunde inte bli mer perfekt. Det innebär också att han kommer kunna köpa en vanlig kostym, han behöver inte beställa skräddarsydd! (om han inte vill) Det känns som att hela universum är välvilligt och försöker hjälpa oss och underlätta på alla möjliga sätt! Vi tex på bingolotto förra veckan! Bara hundra spänn, men ändå. Små tecken överallt bara, liksom. Vi är så lyckliga!

och Lilique: Det är inte kvantitet som gör det, det är kvalitet! Grattis till CAPS LOCKEN! *s* Håll bara ungefärligt koll på ägglossning så löser det sig nog ska du se! Dessutom är kroppen rätt smart, de dagar du är som kåtast är förmodligen de dagar du har ägglossning. Moder Natur är listig!
    (Man kan köpa ägglossningstester i storpack på nätet om du känner att det skulle underlätta. Apoteket är ju dyra. Det är en liten papperssticka man kissar på bara, superenkelt! Jag köpte sådana när vi bestämde oss, men vi fick ändrade planer av olika anledningar. Jag kan skicka dem till dig om du vill.)
  • Nikkita
    Styrka skrev 2012-03-17 10:15:50 följande:
    Vi är bara så lyckliga att min sambo äntligen fått tid för operation, så att han blir av med brösten innan bröllopet! (Vet inte om jag sagt det, men min sambo är transexuell, från kvinna till man) Operationen är i april redan, så det kommer hinna läka innan bröllop och bröllopsresa dessutom, det kunde inte bli mer perfekt. Det innebär också att han kommer kunna köpa en vanlig kostym, han behöver inte beställa skräddarsydd! (om han inte vill) Det känns som att hela universum är välvilligt och försöker hjälpa oss och underlätta på alla möjliga sätt! Vi tex på bingolotto förra veckan! Bara hundra spänn, men ändå. Små tecken överallt bara, liksom. Vi är så lyckliga!
    Va skönt att det löser sig i god tid innan bröllopet, måste vara en lättnad för din blivande (& givetvis för dig) Glad 

Nu har vi haft vår första valslektion & det gick över förväntan Skrattande Vi hade jätte roligt & fick några härliga skratt under tiden! Super trevligt par som hade gott om tålamod. 
    Nu ska vi träna en massa på egen hand & sen boka in en ny lektion om några veckor igen. Hoppas att det sitter i ryggmärgen när det väl är dags på riktigt Flört
  • Styrka

Jo, det är härligt! Skönt att kunna se fram mot en sommar full av liv och aktiviteter, där m2b inte stannar hemma inomhus för att han inte vill visa sig i t-shirt.

Roligt att valslektionen gick bra! Vi har precis börjat prata om detaljerna med vår dj/danslärar-vän! Han har skickat en video för inspiration, men sambon ligger och sover så jag vågar inte titta på den än. *nyfiiiikeeen*
    Ska ni köra en enkel vacker vals rakt igenom, eller gör ni någon typ av överraskning som blivit så populärt?

• MsChevy
    Styrka: jag bara måste säga att du o din blivande imponerar mig! Ni står emot hela världens knäpa åsikter o gör vad ni vill för er kärleks skull. Stora kramar till er båda! 
    O apropå vals, vi vete sjutton hur vi ska lyckas dansa, jag får scenskräck o sambon dansar lika bra som ett fastgjutet kylskåp med epilepsi...Obestämd 

Lilique: dina drömmar o tankar är bara för roliga. Satt o läste dina inlägg på jobbet häromdan o kollegorna undrade vad jag skrattade åt. (Killar, så det var svårt att förklara hehe). O vad gäller er barnverkstad, som sagt, det kan ta jättelång tid eller så händer det på första försöket. Sambon o ja har försökt i 1½ år o går nu på utredning (lite glest med simmare), medan kompisen blev gravid så fort de bestämde sig. O framför allt, när ni väl sätter igång, TÄNK INTE PÅ DET! Det skapar bara oro i kroppen o försvårar allt...Testlagret.se har ägglossningstester o gravtester så ni kan köpa fler tester till lägre pris (Apoteket blir dyrt i längden). O lycka till! Solig 

En annan väntar ju både på bröllop o barn.... 
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!