• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • MsChevy

De enda dispyter min blivande o ja har ang bröllopet, är traditioner! Det tog många samtal innan jag fick igenom den borgerliga vigseln. O nu måste jag argumentera för varför vi inte behöver vigselprogram, utan kommer ha vigsel-lapp istället.
    M2B tycker nog att jag är rätt dryg som sitter o googlar runt om bröllopsgrejer hela tiden, när vi inte ska gifta oss förrän nästa år, men jag har ändå inget bättre för mig o jag tycker om att planera o det är väl bättre o komma igång i tid o bli på det klara med så mycket som möjligt så vi slipper onödig stress när det väl är dax? Eller?  

Men ibland får han ett ryck o sitter med mig vid datorn o säger "den klänningen är fin" o "den med" o "det där va en bra idé"...tur han är söt! hihi 

• annapanna88
    MsChevy: Oljebytet var ju hysteriskt roligt! Fästmannen sitter brevid och skrattar och erkänner att det nog är ungefär så det brukar gå till (förutom ölen :D). Lånar den till inspirationsmappen :)
    Har du lust att dela med dig av fler roligheter? Jag kan inboxa min mailadress isåfall.

Fin idé med en liten lapp istället för vigselprogram förresten!
  • Styrka
    Nikkita skrev 2012-03-11 11:54:47 följande:
    -"Det här gick ju lätt, vilken tur vi har som hittade rätt på första personen". Då har jag suttit i över en månad & gallrat ut Tungan ute Hahaha han är bara för underbar!!! Men han är duktig för han involverar sig faktiskt ganska mycket & är intresserad av allt, kommer med idéer osv. dessutom har vi väldigt lika smak så blir inga direkta dispyter om vad vi ska ha. Tacksamt Skrattande
    Haha, precis den där konversationen hade jag och min snutt för nån vecka sen!
  • Styrka

Beställa dyra silverljus och servettr från Dunis hemsida eller jaga fynd en stund till?
    Kunna stryka ytterligare en sak från listan och känna att jag är konstruktiv, eller vänta på budgetsparande fynd?

...Valet och kvalet...

• MsChevy

jaga fynd!!! 
    Är det stearinljus eller blockljus du letar efter?
    För er som ska ha blocklkus kan ja rekommendera blockljusen de har på Dollarstore, de räcker hur länge som helst o är rätt billiga för att va så stora. Där ska iaf ja inhandla mina ljus!!! 

• Styrka

Vanliga långa. Inte blockljus. Lutar nog åt att jag beställer för jag insåg precis en vääääldigt god nyhet:

VI SPARAR INTE MINDRE ÄN 5.000 KRONOR I BUDGETEN!!!!

Jag hade helt felräknat alkoholen! Jag räknade med 100kr/pers men det var tydligen i överkant ser jag nu. Trots att vi tagit i från knäna och slagit till på en BiB vodka och whiskey och annat dyrt så blir det inte mer än 2000 kr totalt! Och vi hade räknat med över 7000! Hurra!!

I guess att sambon kan få sin limousinefärd ändå!

Hipp, hurraaaa, för här kommer Bumbibjööörnarnaaaaa!!!! *sjunger högljutt*

• MsChevy

Åh Styrka, dina inlägg är bara för underbara! 
    Kul att alkohylen blir billigare, hur har ni lyckats med det? Hur många gäster va de nu igen?  

• Styrka

Det är 78 totalt inkl oss. Jag vet inte hur jag fick fram den summan, jag skummade igenom www.spritovin.se och gjorde överslagsräkning i huvudet, och tänkte vl till slut (när det blev för många poster för att hålla reda på i huvvet) att jaja, säg en ca 100kr per skalle då. Men jag tänkte nog att 100 kr i alkohol per person för en middag plus festkväll, det blir nog lite i underkant. Men tänk så fel jag hade!
    Vi satt häromdagen och funderade på exakt hur mycket vi skulle köpa, och av vilka sorter, och nu plussade jag på lite (rosé tex, och cider) och ränkade ut summan. Gissa om jag blev glad!!

Men  stackars sambon är sjuk och ligger och sover i soffan så det fick bli en tyst jubeldans på tangentbordet istället!

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!