• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • chabar
    lillzan skrev 2012-03-04 19:59:52 följande:
    chabar har du testat OCM metoden, själv började jag med den idag. Hoppas den ska vara bra annars tänkte jag max 8 veckor innan vigseln köpa produkter i decleor då jag hört dom ska vara riktigt bra. Men tänkte att jag testar ocm först då det bara är naturliga oljor och sen himla billigt mot alla dyra ansiktsprodukter.
    Jag har int ekört OCM, jag har en serie från Bioline som jag knarkar sen ett tag tillbaka med både AHA och PHA syror, det funkar bra på min lite knepiga hud. Den är liksom så torr så den blir fet, och så fäller den inte hud som normalt -> milier, pormaskar. Och till råga på allt så är jag och petar på alla finnar och får ärr och elände Rynkar på näsan Nu låter det ju hemskt, men främst märker jag väl av att jag ahr ojämn hudton och en del röda ärr på kinderna efter finnar etc.. men det stör ju mig jättemycket i jmfr med hur andra upplever det..
    Styrka skrev 2012-03-04 12:25:19 följande:
    jag är lite skeptisk mot mineral-grejen. Blev proffssminkad med iD och gillade det inte alls. Lade sig som en kaka, tyckte inte huden kunde andas alls. Men det kasnke har med bismuth oxiden att göra då. Fick proffsunderlag från MAC (tror jag iaf det var) men tyckte oxå det lade sig som en hinna över hela ansiktet, och blev fett efter några timmar. (osäker på vilka produkter hon använde iofs) Men gillar MAC annars, har roughe från dem som jag inte kan leva utan. Ska gå ut o jaga smink med min sminkös-kompis i vår, gå runt till en massa olika butiker och be om råd och tester och provsminkningar, och hoppas att vi hittar nåt som passar mig.
    jag gillar vissa mineralmärken, bl.a. everydayminerals gör en schysst foundation som inte är helmatt och som man kan jobba upp bra täckning på. men som sagt, jag är framförallt en sucker för M.a.c., undrar vilken hon använde? Dom har ju också ett stort sortiment, finns säkert bättre och sämre produkter där i.

Bismuth på mig innebär att jag kliar och svider i ansiktet så snart jag blir minsta lilla svettig eller varm. Inte helschysst på ens bröllopsdag.

Så beroende på hur mökr jag hinner bli inann bröllopet så kanske jag "m,åste" beställa ny M.a.c. foundation - ojoj så jobbigt Skrattande

Styrka - Den hanväskan med stelt handtag var helt klart snyggare i min mening.

annapanna- kul att få skicka inbjudningarna, de var jättefina! jag har ju lovat bilder på mina ihoppysslade, men de kommer imorgon. Hoppas jag. 

I fredags kväll så bokade vi hotellet för bröllopsnatten och beställde efter M2Bs vigselring. Skönt att bocka av ytterligare saker på listan. Snart färdigplanerat eller? Flört
  • MsChevy

Ser att ni pratat sminkning här. O ja, det går att få till en riktigt bra o hudvänlig sminkning på mindre än 1 timme. För er som ska sminka er själva, rekommenderar jag att ni pratar med personalen på kosmetikabutiken om foundation o cover som är snäll mot huden, men täckande. Börja med concealer el cover för att dölja blämmor, sen en bra foundation. Sen sminkar ni ögonen. Efter det rougar ni kindbenen o sist pudrar med ett vackert lätt glittrande puder. O sist av allt, läpparna. Provsminka er flera gånger innan, så ni ser hur sminkningen håller o hur huden reagerar på den. Att få till en vacker hy genom rätt kost, massa vatten o sömn är självklart bäst, MEN risken är att dagarna före bröllopet blir stressiga o man är nervös o då kommer ju hudproblemen som ett brev på posten (iaf på mig).
    Själv ska jag nog testa det där "sheer cover" som de gör reklam för på tv-shop. Jag har en massa ärr efter finnar o får lätt finnar så min hy är väldigt känslig. Har hittat smink som funkar på mig nu o som håller, men ska ändå testa sheer cover...

• Allmylove
    Lilique skrev 2011-07-18 13:24:22 följande:
    Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr
    All my love:
    30/6 2012 - Malmö, Svart , vitt och cerise , Rockigt och otraditionellt  borgerligt bröllop - ca 60-80 000 kr
  • lisskulla

Igår kom min "bird cage veil" från USA. Jag måller i den med handen eftersom jag inte hanna nåla, var på väg till jobbet och ungarna skulle till dagis/skola...Vad tror ni? Denna och 50-talsklänning?
    jag är överlycklig och tycker att den är helt suverän!!!!

• Lilique
    lillzan skrev 2012-03-05 07:32:21 följande:
    Lilique var är du?! Inte hört från dig på ett tag..
    Jag är död. Gick bort i förra veckan på grund av för mycket stress, elaka jävla bitches (om ni ursäktar min franska) och kraftig överdosering av dålig ekonomi.

Igår morse fick jag vad som misstänks vara en smärre hjärtinfarkt. JAG ÄR 21 ÅR GAMMAL.

Egentligen hade jag nog behövt skriva ett antal spaltmeter om allt som hänt, men då skulle nog alla svar bli "TL;DR".

En tjejkompis till min sambo (sen måånga år tillbaka) skickade sms till honom för lite sedan:
    - Seriöst? Ska du verkligen gifta dig?
    - Ja, det ska jag :)
    - Allvarligt? Eller är det bara en 20-årskris?

Inte så mycket att hänga upp sig på egentligen, om det inte vore för att det är långt ifrån det enda urpuckade hon sagt (och take note, hon menar det inte med någon som helst glimt i ögat).

Bilen gick sönder igen, reparationerna kostar 5000. Vår "oförutsedda utgifter"-buffert har aldrig hunnit bli någon buffert för det är alltid något som går sönder. De 5000 kronorna får istället bli de pengar jag tänkt betala brudklänningen med. Vi kan inte vara utan bilen, även om vi önskar den alla smärta i skärselden just nu.
    Vi vill inte dansa vals, vi vill dansa till vår låt (country). Möts av ett ramaskri över hur otraditionella vi är. Går in i någon slags trotsålder och bestämmer mig för att på pin kiv ändra på detaljer vi inte nödvändigtvis tyckt behövt "personaliseras". Om jag så ska dansa Macarena för att få tyst på dem så får det banne mig vara så. Överallt trycker vi in nördiga spel- och filmreferenser, for the hell of it.

Vår caketopper

Hans manschettknappar

Massor med småsaker överallt. Och viktigast av allt; vi ska gå in i kyrkan till soundtracket från Transformers. Det får ingen veta.

Alla vet att jag verkligen ogillar att inte ha kontroll på saker och ting när det handlar om att planera saker. Av någon outgrundlig anledning väljer mamma och svärmor att planera saker ihop om maten och drickan och säger att jag inte får veta någonting, även fastän jag säger att jag absolut vill. 

Detta är ändå inte ens en smula av den äckliga romrussinkakan jag lever i just nu.

Jag behöver semester!

• Styrka

Älskade Lilique! *skrattar återigen åt dina inlägg*
    Vilken fantastisk caketopper och manchettknappar du hittat! Absolut perfekta ju!
    Och varför ha ett tema om man inte får trycka in temaenliga detaljer överallt? Go over the top! annars kan ni ju lika gärna skita i temat, enligt min åsikt...

och vem fan dansar vals numera..?  det känns som varenda jävel kör på The Evolution of Dance från Youtube. Det är de som är så gammalmodiga att de har spindelväv i håret. Jag vill i alla fall inte ha en fest som hade roat min mormor, jag vill ha en fest som jade roat MIG! Så det så!
    ( Här ska du få visdomsord från mig, du är välkommen att citera när andan faller på!  
    "När jag dör är det JAG som ska vara nöjd med mitt liv. JAG. Inte min sambo, mina barn, min mamma, min arbetsgivare eller nån anonym gud. Det är JAG som ska känna att jag inte har något att ångra."
    Det är snudd på detsamma med bröllop. Vems bröllop är det egentligen?? Blir så trött på dessa negativa energi-spridare. Inte nog med att de stjäl min positiva energi, de ger mig sin negativa dessutom! *morr*

Vet hur det känns att på gästlistan ha personer som man VET inte är glada för mig och min sambos skull. Sambons bror klämde för nån vecka ur sig "Men jag tycker ju som mamma. Att det ska vara en pojke och en flicka." Alltså tycker de att det vore bättre om vi gjorde slut och träffade varsin man istället. *himlar med ögona*
    Det finns en och annan homofob bland släkten, det går liksom inte att komma ifrån, känns det som. Det känns falskt att se dem bland gästerna. Å andra sidan har jag en gång varit gäst på ett bröllop där jag INTE varit glad för brudparets skull. Det var min kusin som gifte sig, och hans fru är något av en satmara. De skiljde sig två år senare och det blev skiljsmässan från helvetet kan jag lova. Men jag har iaf erfarenhet av att vara på andra sidan, att vara en bröllopsgäst som inte tror på brudparet. Och man tackar ju liksom inte nej till ett bröllop, och man bjuder in familjen. Punkt och slut liksom. Fan vad starka vissa traditioner är.

Bilen och ekonomin, ja, vad ska jag säga..? Fattar att det är jobbigt! När man kämpar med pengarna är det svårt att glädjas åt nåt annat. Det lägger liksom ett grått täcke över hela vardagen. Säg till om du vill ha budget tips! Vad sägs om Kinaklänning tex? Istället för att reservera 5000kr till klänning kan du komma undan med 1500kr. Bara en tanke.

P.S. Den där tjejkompisen hade jag velat sprätta bort huden på.

• annapanna88
    Lilique: Det där uttrycket "en olycka kommer sällan ensam" verkar stämma på dig! Usch och fy, jag vet inte vad jag ska säga förutom: Kämpa på!
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!