• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Hairspraymaniac

Vill bara tjata av mig lite. Har haft ett rent helvete rent ut sagt när det kommer till planeringen! Så nu har det gått så långt att vi till och med tvingats flytta fram hela bröllopet! (Som tur är så har allt vi bokat flyttas med detta, så det kändes ju skönt!) Vi kollade menyn för bröllopet i förra veckan, och då säger skitkärringen som äger restaurangen att allt kommer kosta ännu mer än vad vi sagt från början.

Vi som har en tajt budget redan från början med så många gäster har verkligen inte råd med det så vi har avbokat restaurangen helt och hållet!

Hon ändrade så att helt plötslig caterade vi mat från dem, (som vi redan ansåg var överpris på, men som funkade)Vi tvingades betala lokalhyra (skulle ingått från början) och för att vi skulle ha egen alkohol så skulle vi fått betala hyra för glas! 5 spänn för varje glas som används, samt kaffekopp + assieter 6kr/st!!!! INGET INGÅR! Plus att de inte hjälpte till med att fylla på buffén eller något utan att det tillkom j*vligt dyra personalkostnader (inte heller sagt från början). Så hade vi haft det där efter alla extrakostnader så hade vi knappt kunnat bjuda några alls på mat! :( känner mig jävligt korkad och lurad! :(

Vi bor i en pytteliten "stad" och det finns inte så många ställen som passar vår bröllopsfest i och med att vi ska ha vår egen alkohol bland annat, men finns en lokal till, men den var ju så klart uppbokad för vårt bröllop.  

Som tur är så var vår kyrka ledig den 30:e juni som nu är vårt nya datum. Och även den lokalen. Vi ska fixa vår egna buffé med hjälp från våra UNDERBARA föräldrar och vänner, och lite serveringspersonal som är vänners bekanta. trots allt helvete så sparar vi nu i slutändan en massa pengar! (går under budget) och vi tror att detta till och med blir ännu bättre än det från början skulle varit. Så det var min lilla "solskenshistoria" under de senaste dagarna. Vet inte om någon orkade läsa, men vart jätteskönt att få skriva av sig lite Skäms

• annapanna88
    Hairspraymaniac: Jobbigt att behöva flytta på allt, jag skulle nog fått halvt panik! Men skönt att allt löste sig till det bästa ändå :) Ibland händer kanske saker av en anledning, och nu har ni ju sparat in lite på köpet! Och så har ni ju fått det bästa datumet ;)
  • MsChevy

Alltså, en del catering/festlokalsarrangörer försöker verkligen blåsa en! Man ska nog definitivt förhandla fram o tillbaka o sen få till ett kontrakt på det hela! 
    Men vilken tur att det löste sig för er iaf, Hairspraymaniac!!! Solig 

• chabar

Idag ringde min ammma och frågade mig vilket datum det var som bröllopet var - Dags att skicka ut inbjudningarna tror jag! Vi hade tnkt vänta en månad till, men jag antar att folk lägger semestrarna nu så det är väl bäst att börja skicka ut.

Igår bekräftades det att herrgården byter ägare, och om två tre veckor är det planerings/överlämningsmöte mellan oss, gamla och nya ägarna. Känns jättebra! Ska bli spännande att höra deras menyer... ;)

Och idag träffade jag en frisör som jag klickade med direkt, så nu är jag i trygga händer när det gäller smink och hår. DET känns verkligen jätteskönt Solig

Nu ska jag bara hitta nytt jobb (och få en bättre inkomst) så är ju alla störra gruvligheter ut vägen. Det finns ju fortfarande massor med småfix, men ett steg i taget tänker jag :)

Styrka- vi har inte glömt dig heller! Kul med nytt jobb också, jag hoppas jag är i den sitsen snart :D

• lillzan

Min kinaklänning är skickad och enligt fedex var den i paris vid midnatt. Hoppas den kommer innan helgen, dock är den beräknad att inte komma förens på månda. Men tycker att om den redan är i paris borde den väl kunna komma innan helgen, om den inte fastnar i tullen då vill säga. 

• Styrka
    Hairspraymaniac: skön solskenshistoria! Roligt att läsa! Som MsChevy sa, vissa försöker verkligen blåsa en! Vad är det för ny lokal ni hittat? Var i landet finns du? Gör ni maten själva, med hjälp av släkt o vänner? Massa jobb tänker jag, men om ni känner att ni klarar det så go for it! Vad vill ni ha på buffén? och hur många gäster är det?

Chabar: skönt att klicka  med frisör! Min frisör är visserligen jättebra, men jag har bara klippt mig hos henne EN gång, och hon gör inte provuppsättningar innan, så lite nervös är jag allt. Tillråga på allt så finns ingen bild på hur jag har tänkt mig det, det är bara i mitt huvve, och jag är inte jättebra på att förklara... Dessutom blir det lite tidsbrist för sminket. jag ska vara hos frisören 10-12.00 och tid för fotografering ca 13-13,30-snåret. men jag tänker om jag kör en Nutrilette-lunch så löser det sig! jag vill inte vara färdigsminkad när jag kommer till frisören på morgonen, så länge tror jag inte min hud pallar sminket, det ska ju sitta hela dagen och kvällen... min kompis är sminkös, hade egentligen velat att hon kom hem till mig o sminkade mig, men frågan är om hon kan göra det på en timme, eller om jag får göra det själv o få lektioner av henne innan brölllopet.
    Hur hade du tänkt?

Lillzan: det låter nog som om den skulle kunna leveraras på fredag! Jag håller tummarna för dig!

Jessixa: Haha, kul med ytterligare en brud som är äldre än sin blivande! Min är 4 år yngre, ser att din är 6. Kul kuriosa! med riska att avslöja mina fördomar, mtp att din kille är rätt ung, min sambo var rätt tveksam till hela  bröllopsprylen, var din nervös inför frieri etc oxå?
  • MsChevy

Fy fan vilken jäkla flunsa jag åkt på! Megaförkyld med bihålleinflammation o hosta o massa feber, haft det 1½ vecka nu...Usch...tur man har lite bröllopstankar att underhålla huvudet med...Blir så glad av era inlägg här på BT!

Apropå ålder, jag fyller 30 i sommar o M2B fyller strax 27. Jag har en son sen innan, men vi jobbar på ett syskon... Har varit ihop sen sommaren 2009, i somras friade han på samma plats vi träffades i Västerås o får vår del står bröllopet nästa år (hamnade i den här tråden för vi hade eg tänkt oss i år, men flyttar på det av praktiska skäl)

• Mandis
    Styrka skrev 2012-02-29 19:20:09 följande:
    Hairspraymaniac: skön solskenshistoria! Roligt att läsa! Som MsChevy sa, vissa försöker verkligen blåsa en! Vad är det för ny lokal ni hittat? Var i landet finns du? Gör ni maten själva, med hjälp av släkt o vänner? Massa jobb tänker jag, men om ni känner att ni klarar det så go for it! Vad vill ni ha på buffén? och hur många gäster är det?

Chabar: skönt att klicka  med frisör! Min frisör är visserligen jättebra, men jag har bara klippt mig hos henne EN gång, och hon gör inte provuppsättningar innan, så lite nervös är jag allt. Tillråga på allt så finns ingen bild på hur jag har tänkt mig det, det är bara i mitt huvve, och jag är inte jättebra på att förklara... Dessutom blir det lite tidsbrist för sminket. jag ska vara hos frisören 10-12.00 och tid för fotografering ca 13-13,30-snåret. men jag tänker om jag kör en Nutrilette-lunch så löser det sig! jag vill inte vara färdigsminkad när jag kommer till frisören på morgonen, så länge tror jag inte min hud pallar sminket, det ska ju sitta hela dagen och kvällen... min kompis är sminkös, hade egentligen velat att hon kom hem till mig o sminkade mig, men frågan är om hon kan göra det på en timme, eller om jag får göra det själv o få lektioner av henne innan brölllopet.
    Hur hade du tänkt?

Lillzan: det låter nog som om den skulle kunna leveraras på fredag! Jag håller tummarna för dig!

Jessixa: Haha, kul med ytterligare en brud som är äldre än sin blivande! Min är 4 år yngre, ser att din är 6. Kul kuriosa! med riska att avslöja mina fördomar, mtp att din kille är rätt ung, min sambo var rätt tveksam till hela  bröllopsprylen, var din nervös inför frieri etc oxå?
    Styrka: Jag har exakt samma problem som dig med tid hos frisören mellan 10:00-12:00 och fotografering kring 13:30. Just nu är lösningen att jag sminkas innan frisören men det känns inte helt bra. Hade helst velat sminkas efter men det kommer att bli för stressigt. Ska göra en provuppsättning snart och då passa på och prata med frisören för att se om det finns någon möjlighet  att börja lite tidigare!!!
    Angående ålder så är även jag äldre än min blivande, jag fyller 30 och han 28 i år =)
  • Hairspraymaniac
    Styrka skrev 2012-02-29 19:20:09 följande:

Hur hade du tänkt?

Styrka: 
     En stor lokal i lilla Hjo som jag bor i. Den är perfekt för fest med många gäster, vi funderade på att ha den från början men tyckte att den restaurangen som vi nu avbokat hade mysigare läge. Japp vi fixar maten själva med en massa hjälp! Vi kommer ha mycket kallskuret, och en väldigt somrig buffé, så det mesta kommer vi kunna förbereda flera dagar i förväg, och det kommer underlätta!  :) Kommer bli mycket jobb, men det kommer nog absolut gå superbra! Har med hjälp av en vän som jobbat inom restauranger där vi bor hittat superduktig personal som hjälper till med all servering och disk, vilket också gör att jag kan slappna av! (Liiiite i alla fall)

Nu när jag tänker efter så kommer faktiskt vår buffé inte ändras speciellt mycket, förutom priset då!.. behöver bara få tag på kyl samt värme plattor, så att maten håller sig i rätt temperatur!
  • lillzan

MsChevy - var det på powermeet? eller jag kanske är ute och cyklar. hehe
    gick dock in och tittade på din presentation och där stod det tom. powermeet.
    Har faktiskt bara vart på powermeet en gång, trots att det känns som hela etuna lämnar stan den helgen.  

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!