• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Styrka

Oh! Oh! Oh! Imorgon ska vi inhandla de sista vita fleecefiltarna samt alla Knoppa-lakan vi ska ha som dukar!

• chabar
    lillzan skrev 2012-03-02 19:39:29 följande:
    Nu gäller det att hitta en bh, så jag får upp mina bröst under den, på bilderna har jag ingen bh alls. Ska nog testa en wounderbra strapless eller liknande eller typ "chicken" bröst som man tejpar på om ni sett såna. :) 
    Jag står också i valet och kvalet, har en sån BH hemma som man fäster på kroppen och knäpper ihop, me njag kommer inte riktigt över hur dom ser ut. Lit epilligt att få dmo exakt rätt också. Men när jag använt den så har jag varit jättenöjd och den sitter ju på länge. men ändå..

Ska in och prova en wonderbra nån dag inom kort, har ju nämligen en ganska låg skärning på klänning fram och bak så det är inet säkert att alla bh:ar blir så bra.
    Styrka skrev 2012-03-02 21:58:27 följande:
    Ja, det känns som att huden kommer protestera om jag har den sminkad från kl 09.00 till 02.00. Funderar av den anledningen att skippa foundation, och satsa stenhårt på att få en fin hy månaden innan bröllopet. Hinkvis med vatten, massa sömn, vara petnoga med bra produkter, ansiktsmasker varje vecka etc...

Men åter till vårt problem: nog måste man väl hinna en fin och bra och hållbar sminkning på en dryg timme?
    Hm, det där finnproblemet känner jag till, dessutom drar jag på mig såna dära cystiska acnebulor som verkligen gör skitont, och som lämna ärr om man är där och pillar :S Så nu måstej ag ha foundation etersom jaghar små röda ärr på kinder och haka :(

Men det jag tycks har hjälpt är mineralfoundation eller välja märken med omsorg. För mig funkar everydayminerals och artdeco i mineralväg, och M.a.c som flytande. Inget av dom är ju över 350 sek per förpackning, mineralerna mycket billigare.

Så Mineralfoundation kanske kan passa bättre? Men inte nåt med bismuth oxide, det kan ge allergier och klia. Det finns i ex. I.D som är så populärt.

Alt. om du har möjlighet att prova en foundation från M.A.C, jag har studio sculpt och har aldrig reagerat på den, sitter länge och har en otroligt mngd färger så man får det rätt. Nu är min foundation för mörk så igår drog jag på mig L'oreal true match vid lunch och hade en finne på nästan vid läggdags.

Och ja, en timme borde räcke för en sminkning, men jag skulle nog fråga för att vara på den säkra sidan. Finns många olika moment som ska göras för att få det riktigt bra.
  • lillzan

chabar - tycker twilfit borde ha nått liknande av dessa så man får prova:
    http://wonderbra.timarco.se/underkl%C3%A4der/bh/wonderbra-ultimate-strapless-bra
    http://wonderbra.timarco.se/product.aspx?prod=AE59753E-00B3-43F3-A3DB-5AFF6789EF7C

sen får man ju se, kanske inte är sån stor skillnad i pris på typ nätet så då kan man köpa dom på plats. 

styrka - tack, jaa tror min dotters klänning borde gå lätt att fixa. Och sen får man ju knyta rosetten bättre, bara snodde ihop den lite snabbt när hon skulle testa den.    

Ju mer jag kollar på klänningen ju mer förälskar jag mig i den. Tror jag satte upp en vägg först och kollade på alla fel först och så. Hade ju förberett mig på att den skulle vara dåligt gjord.

Nu ska mina tärnors klänningar också beställas 
    http://www.milanoo.com/Attractive-Ivory-Chiffon-Deep-V-neck-Maternity-Bridesmaid-Dress-p99686.html

vet dock inte riktigt vilka färger, men nånting med lila. Förmodligen ska chiffongen vara i lilac men vet inte riktigt vad det på bilden gröna bandet ska vara för färg. Förslag? 

• Styrka
    chabar skrev 2012-03-03 10:09:52 följande:
    Hm, det där finnproblemet känner jag till, dessutom drar jag på mig såna dära cystiska acnebulor som verkligen gör skitont, och som lämna ärr om man är där och pillar :S Så nu måstej ag ha foundation etersom jaghar små röda ärr på kinder och haka :(

Men det jag tycks har hjälpt är mineralfoundation eller välja märken med omsorg. För mig funkar everydayminerals och artdeco i mineralväg, och M.a.c som flytande. Inget av dom är ju över 350 sek per förpackning, mineralerna mycket billigare.

Så Mineralfoundation kanske kan passa bättre? Men inte nåt med bismuth oxide, det kan ge allergier och klia. Det finns i ex. I.D som är så populärt.

Alt. om du har möjlighet att prova en foundation från M.A.C, jag har studio sculpt och har aldrig reagerat på den, sitter länge och har en otroligt mngd färger så man får det rätt. Nu är min foundation för mörk så igår drog jag på mig L'oreal true match vid lunch och hade en finne på nästan vid läggdags.

Och ja, en timme borde räcke för en sminkning, men jag skulle nog fråga för att vara på den säkra sidan. Finns många olika moment som ska göras för att få det riktigt bra.
    Samma här, med bulorna som växer inåt... fått äta antibiotika under långa perioder, men lyckats undvika många ärr, trots att jag både klämt och pillat... mycket av det där är en myt, det handlar om teknik och hygien. men det är ett sidospår, så jejje... jag är lite skeptisk mot mineral-grejen. Blev proffssminkad med iD och gillade det inte alls. Lade sig som en kaka, tyckte inte huden kunde andas alls. Men det kasnke har med bismuth oxiden att göra då. Fick proffsunderlag från MAC (tror jag iaf det var) men tyckte oxå det lade sig som en hinna över hela ansiktet, och blev fett efter några timmar. (osäker på vilka produkter hon använde iofs) Men gillar MAC annars, har roughe från dem som jag inte kan leva utan. Ska gå ut o jaga smink med min sminkös-kompis i vår, gå runt till en massa olika butiker och be om råd och tester och provsminkningar, och hoppas att vi hittar nåt som passar mig.
  • Styrka

Letar ju efter en liten mjuk handväska i silver med handledsrem. Från början var jag inne på en dolly bag, och har hittat denna som är favoriten hittills,
    www.ebay.co.uk/itm/1x-SILVER-DIAMANTE-TRIM-WEDDING-PROM-EVENING-DOLLY-BAG-/130443836328&hash=item1e5f0efba8
    Den kostar bara ca 120 kr inkl frakt.

Sen hittade jag den här
    www.lightinthebox.com/Gorgeous-Satin-With-Austrian-Rhinestone-Evening-Bag-Handbag-Purse-Clutch-0438-K32-_p159382.html
    och den är ju mer en riktig handväska om ni förstår? Den kostar bara ca 170, så den är ju inte heller jättedyr. Men den är ständigt slut i silver.

Min klänning är ju ganska ovanlig, vet inte om ni sett bilderna? Men min bukett är väldigt enkel, bara ett knippe vitsippor. Så jag tänkte hålla assecoarerna lite nedtonade och låta klänningen stå i centrum. Enkla pumps, enkel handväska, enkla smycken. Så vilken handväska passar bäst?

• aniara
    chabar skrev 2012-03-03 10:09:52 följande:
    Tänk på att mineralsmink reflekterar ljus så om man blir fotad med blixt kommer man se jätteblank ut. Detsamma gäller underlag med spf. Fast om alternativet är att inte kunna ha smink alls är det förstås inte världens undergång.
  • annapanna88

Idag postades inbjudningarna! Det känns att det är på riktigt nu :)
    Nöjd blev jag också, bjuder på några bilder. Bildkvaliten är lite sisådär, kuverten är iaf ljust gröna, sista bilden gör nog färgen mest rättvisa.
    Nu är det bara att vänta på att svaren ska börja trilla in :D

• lillzan

chabar har du testat OCM metoden, själv började jag med den idag. Hoppas den ska vara bra annars tänkte jag max 8 veckor innan vigseln köpa produkter i decleor då jag hört dom ska vara riktigt bra. Men tänkte att jag testar ocm först då det bara är naturliga oljor och sen himla billigt mot alla dyra ansiktsprodukter. 

i den här tråden på fl finns massa tips:
    http://www.familjeliv.se/Forum-24-73/m26627399.html

Styrka - jag tycker den som ser ut som en handväska, tror inte den stjäl uppmärksamhet från klänningen. Tyckte den påsen var himla tråkig och såg verkligen ut som en påse. :-/

annapanna - Åh så fina inbjudningskort! Fint du skriver!

Själv så glömdes det helt att ta bättre bilder på klänningen när mina tärnor var här. Vi bestämde att vi inte vågar gå på en kinaklänning till dom då det känns lite svårare att göra gravidkläder och måtten som stod på deras sida var väldigt konstiga. Så tror det blir denna till mina tärnor. Typiskt bara att stlk. 36 inte finns inne då en av mina tärnor ska ha just den storleken, ända storlek som fattas. dessa ska vara i lila då:
    http://www.bonprix.se/produkt/klaenning-baerroed-955395/?bundle=2765782&type=image&sk=7438

funderar sen på om dom ska ha en bolero till (kommer beställa två så dom får testa) blir dessa två:  
    http://www.bonprix.se/produkt/satinbolero-moerklila-957274/?bundle=2743523&type=image&sk=7886
    i mörklila
    http://www.bonprix.se/produkt/aftonbolero-baerroed-913100/?bundle=3816580&type=image&sk=7886 
    i ljusviolett, kolla dock hur den sitter på modellen då bilden på själva boleron var väldigt konstig.  

• Styrka
    lillzan skrev 2012-03-04 19:59:52 följande:
    Styrka - jag tycker den som ser ut som en handväska, tror inte den stjäl uppmärksamhet från klänningen. Tyckte den påsen var himla tråkig och såg verkligen ut som en påse. :-/
    Hmmm, jo, det är ju oxå en tanke... Tack för rådet! Hålla tummarna för att den kommer in silver snart då?
  • annapanna88
    lillzan: Tack! Det är en vän till mig som har skrivit texten, själv har jag inte så fin handstil :)
    Tärnklänningen var jättefin!
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!