• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Nikkita
    Styrka skrev 2012-03-18 07:43:17 följande:
    Jo, det är härligt! Skönt att kunna se fram mot en sommar full av liv och aktiviteter, där m2b inte stannar hemma inomhus för att han inte vill visa sig i t-shirt.

Roligt att valslektionen gick bra! Vi har precis börjat prata om detaljerna med vår dj/danslärar-vän! Han har skickat en video för inspiration, men sambon ligger och sover så jag vågar inte titta på den än. *nyfiiiikeeen*
    Ska ni köra en enkel vacker vals rakt igenom, eller gör ni någon typ av överraskning som blivit så populärt?
    Vi kommer att köra en klassisk vals med lite finess (rotationer åt båda håll) Hade aldrig fixat någon stor överraskning. Jag har lite scenskräck så jag hoppas på att klara av detta iaf Glad Litar på att min blivande för mig & håller ett hårt grepp så mina ben inte viker sig Flört
  • Styrka

Fyndat igen! Vi ska ju servera sushi till förrätt och har undrat hur vi ska lösa soyan. Man behöver ju en liten skål/fat/form där man kan hälla soya och blanda ut med wasabi som ska vara ganska liten men ändå tillräkligt stor nog för att doppa bitarna i. Hittade pyttesmå underlägg till blomkrukor i vit plast för 3,50 kr/st, men vi valde att avvakta ändå, osäkra på varför... gick in på Ö&B. Och hittade mazarinformar i aluminium, alltså silverfärgade, helt enligt färgtemat för en spottstyver! 80 formar i lagom storlek för 50kr, istället för blomfaten som skulle gått på 262kr totalt. Och dessutom slipper vi huvudbryet om vad vi ska göra av soyafaten efteråt, dessa är ju bara att slänga! Dessutom köpte vi tillbringare i plast för vatten till maten, snygga och billiga (25kr/st) som vi nog tänkte lämna kvar i lokalen till efterkommande brudpar. Tror bara det fanns 4 tillbringare i lokalen sedan innan.

• Styrka
    MsChevy skrev 2012-03-18 09:38:10 följande:
    Styrka: jag bara måste säga att du o din blivande imponerar mig! Ni står emot hela världens knäpa åsikter o gör vad ni vill för er kärleks skull. Stora kramar till er båda! 
    O apropå vals, vi vete sjutton hur vi ska lyckas dansa, jag får scenskräck o sambon dansar lika bra som ett fastgjutet kylskåp med epilepsi...Obestämd 
    Haha, fastgjutet kylskåp med epilepsi, den var ny! Krampar i magen när jag föreställer mig denna syn... ! *s*

Äsch, vi får väl inte fler negativa kommentarer än andra. Har hört om svärmödrar som tycker bruden är för tjock för att gifta sig och allmänt rackar ner, gäster som förpestar, och ja, Liliques historier minns vi ju allihopa... Det enda är ju att det är massa dyrare för oss att skaffa barn, och tar längre tid, eftersom lagstiftningen är så hopplöst långsam. (Tack, KD! *grrr*) 
  • Annalyn Claire

Kan ni lägga till mig också i listan! Gifter mig också 30:e juni i år.

• Styrka
    Annalyn Claire: Grattis och väkommen! Hur länge har planerandet pågått?
  • Nikkita
    Annalyn Claire skrev 2012-03-18 18:54:59 följande:
    Kan ni lägga till mig också i listan! Gifter mig också 30:e juni i år.
    Va kul att det kommer fler med samma datum Glad Välkommen. Var gifter ni er?
  • annapanna88
    MsChevy skrev 2012-03-18 09:38:10 följande:
    O apropå vals, vi vete sjutton hur vi ska lyckas dansa, jag får scenskräck o sambon dansar lika bra som ett fastgjutet kylskåp med epilepsi...Obestämd 
    Hihi, känns något liknande här, så vi kör faktiskt bara på en enkel "tryckare" som första dans :) Sen kör vi nog på en vals efter så att fler kommer upp och dansar och allas blickar inte är på oss... ;)
  • MsChevy
    Styrka skrev 2012-03-18 15:33:11 följande:
    Haha, fastgjutet kylskåp med epilepsi, den var ny! Krampar i magen när jag föreställer mig denna syn... ! *s*

Äsch, vi får väl inte fler negativa kommentarer än andra. Har hört om svärmödrar som tycker bruden är för tjock för att gifta sig och allmänt rackar ner, gäster som förpestar, och ja, Liliques historier minns vi ju allihopa... Det enda är ju att det är massa dyrare för oss att skaffa barn, och tar längre tid, eftersom lagstiftningen är så hopplöst långsam. (Tack, KD! *grrr*) 
    Fattar inte att nån annan (läs fuking jävla k-ksugande ljugande lismande backstabbing politiker-AS) ska få bestämma huruvida två människor som älskar varandra, o kan ge ett barn ett tryggt o kärleksfullt hem, ska få skaffa barn eller inte o om de får det så ska de skinnas på varenda krona de har!!! Ja, jag blir så förbannad!!! 

Här ligger alla bröllopsplaner på is lite o det gör ju inget, har ju inte bråttom. Har inte haft varken tid eller lust den senaste veckan, känns som att jag kommit till en återvändsgränd just nu, är lite smått anti mot det mesta. (Tror det är lite pms, mens om en vecka eller nåt) 
  • Lilique
    MsChevy skrev 2012-03-18 21:58:09 följande:
    Fattar inte att nån annan (läs fuking jävla k-ksugande ljugande lismande backstabbing politiker-AS) ska få bestämma huruvida två människor som älskar varandra, o kan ge ett barn ett tryggt o kärleksfullt hem, ska få skaffa barn eller inte o om de får det så ska de skinnas på varenda krona de har!!! Ja, jag blir så förbannad!!! 
    Word!
    Styrka skrev 2012-03-17 10:15:50 följande:
    (Man kan köpa ägglossningstester i storpack på nätet om du känner att det skulle underlätta. Apoteket är ju dyra. Det är en liten papperssticka man kissar på bara, superenkelt! Jag köpte sådana när vi bestämde oss, men vi fick ändrade planer av olika anledningar. Jag kan skicka dem till dig om du vill.)
    Ja, det hade inte gjort ont :) Söt du är :)

Och btw, va härligt att han får opereras snart.
  • karrott

Styrka: tack så mkt! jag har läst era konversationer ett tag och i like ;)

ska på provuppsättning och provsmink ikväll, skönt att ha det överstökat och jag vet ungefär hur jag vll ha det :)
    när ska ni på det?

ska skicka ut inbjudningarna idag, pirrigt!! 

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!