• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • lillzan

Jag och en av mina nära vänner, som även är fadder till mitt barn, är så pass nära att jag verkligen säga och visa om jag blir sur på henne och tvärtom. Tycker det är jätte skönt att man kan faktiskt visa sin besvikelse om man känner så på en vän. Då känns den vännen som äkta. Jag vet att det inte försämrar vår relation om jag uttrycker om jag är besviken, som jag ärligt talat skulle varit om hon inte kommit på min dotters 1års kalas. Skulle nog reagerat rätt lika som din vän. Om du var hon hade jag nog tänkt ta en ipren och kom innan sonen kom. Sen kan jag tänka tystnaden är för att hon kanske inte ska säga nått hon ångrar och därför hellre är tyst och lugnar ner sig än börjar diskutera och så säger hon nått hon kanske skulle ångra senare.

Hos mig är ärlighet viktigast i en vänskapsrelation, även om det kan svida lite ibland. Vem ska säga mig sanningen om inte min närmaste vän kan det? 

• lillzan

Kan tillägga att jag är rätt anal när det gäller födelsedagar, tycker dom är himla viktiga. Om det hade varit någon annan än just min närmaste hade jag iofs inte sagt nått till henne. Hade nog mer gnällt till min sambo om det istället.. hehe vet inte om det är så mycket bättre. Tror det kommer lösa sig mellan dig och din vän.

• Lilique

Nu har jag skickat inbjudningskorten och de nödvändiga papprena. Kommer precis som var och varannan exalterad brud förvänta mig att folk OSA:r så fort att jag behöver skaffa dubbla mobiltelefoner för att kunna hantera alla samtal. Men det kommer naturligtvis inte att hända. Ska gå hem ikväll och sätta upp en bettinglista med min kära sambo. Vem OSAr när?

Lite löjligt kanske, men jag måste göra allting som är frustrerande i vardagen till en lek eller ett spel av något slag för att kunna hantera det bättre hehe.

Har förresten haft en lite knepig situation angående inbjudningskorten. Min sambos kollega (som även är en av hans bästa vänner) har en flickvän. De bor ihop och hon är dundersöt både på in- och utsidan och vi har träffat henne några gånger. Men grejen är den att hon ska flytta om ca 2 månader, för sina studiers skull och han vill inte följa med. Så de har alltså helt enkelt planerat att göra slut (de är visst inte så tända på distans-idén) innan vårt bröllop. Men eftersom att de bor ihop nu är det ju konstigt att bara bjuda honom. Fast det blir ju konstigt när vi skriver hennes namn också eftersom att vi trots allt vet om detta. Urgh.

Vi skrev hennes namn i alla fall. Får väl se vad som sägs.

• lamickis

här kom inbjudningskorten fram till gästerna igår och 3 sällskap har tackat ja ;)
    det är visserligen de självklara men ändå, det känns bra i hjärtat att få några ja:n då det känns som att vissa kommer missa osa.
    vi tänkte köpa allt förutom mousserande från tegalob.se tror ajg.
    Igår la jag 5 bib rött, 3 vitt och 1 rosé, 7 plattor öl, 4 plattor cider, 3 flaskor gin o 3 flaskor vodka...med frakt landade det på 4000.
    måste vara sjukt bra jämfört med systemet? boxarna låg på 88 kr styck och då var det ändå ett märke vi känner till och tycker om.
    men vad tror ni om ovan till 50 gäster, tror knappast att alla dricker, 30-35 kanske?

• sagoprinsessa

Vad jag stör mig på de som osar till mina eller min blivandes föräldrar! Nu är det tre familjer som tycker att det är helt okej att berätta för andra att de ska på vårt bröllop men inte till oss. Det är vårt bröllop och att osa till föräldrar var inte ett alternativ vi hade på inbjudningskorten! Förlåt, var bara tvungen att få ur mig det här någonstans.

• karrott

sagoprinsessa: men shit vilka puckon...hoppas det inte händer mig :S must have control ;)

• karrott
    Lilique skrev 2012-03-20 08:02:03 följande:
    aniara skrev 2012-03-19 21:08:03 följande:
    Jag ska också ha lång slöja.
    *bildar klubb*

Jag ska förmodligen också ha slöja! Förutsatt att jag bestämmer mig för att behålla håret mörkt.
    vad roligt!

jag ska ha en som jag fäster i uppsättningen :) var på provuppsättning och vart jättenöjd!
  • sagoprinsessa

karrott: skulle också vilja ha koll och kontroll men släkten ser mig fortfarande som ett barn, är nog mycket det det hänger på..

Ni som ska ha slöja, ska ni ha lång eller kort? Framför ansiktet eller "bak på håret"? Glad

• annapanna88
    lilique: bra klubb :D Kan förresten tillägga att ca en vecka efter att alla fått sina inbjudningskort har 2 sällskap OSA:t. Så dubbla mobiler behövdes inte här (eller hos våra mammor då det är dom dom tar emot svaren).

sagoprinsessa: jag ska ha en lång slöja (2,5 meter tror jag den är). Den ska fästas bak i uppsättningen. Den blir lite istället för släp eftersom min klänning är så enkel :)

Imorgon ska jag till vårdcentralen, har fått en sån fruktansvärt irriterande yrsel. Det gungar när jag går, jag blir alldeles okoncentrerad och liksom "dimmig" och får svårt att koncentrera mig + att jag mår lite illa... Kul när det är tenta på fredag och jag behöver ha koncentrationen på topp :(
    Håll tummarna för att det inte är något farligt!

Tillbaka till tentaplugget!
  • Styrka

Vill skicka den där snigeln härovanför till min morfar... *ledsen*

Ska bespara er detaljerna, men han väljer sin hyperkristna fru framför sitt barnbarn. Jag är inte förvånad, han har alltid varit tidernas största toffel, i alla sina äktenskap, vad som gör mig ledsen är dubbelmoralen och hyckleriet. De kommer inte för att de är kristna påstår de (läs: hon är.) Homosexualitet är en synd står det i bibeln. Men det står även i bibeln att "det gud fogat samman ska människan inte skilja åt", dvs skiljsmässa är en synd. Både morfar och hans fru har varit gifta tidigare, skiljt sig, men anser tydligen ändå att gud välsignar deras äktenskap. Men inte mitt då. För min sambo har ingen fläskbit mellan benen. Det är tydligen viktigare än vad han har i sitt hjärta. För gud. Som ser och vet allt, och som är god och allsmäktig och alltings skapare dessutom. Nej, jag förstår verkligen inte.

Så idag har jag varit lite låg. Och det går liksom inte över. Så jag kommer in hit och gnäller av mig och njuter av fina rebusar och svart humor.

Men jag har faktiskt lite goda nyheter oxå:
    På söndag ska vi träffa prästen för samtal inför vigseln! och jag hittade massa dokument jag har skrivit inför detta, mina favoritpsalmer tex, och vigseltexter, skitbra! Jag var mer förberedd än jag visste själv!
    På måndag ska vi få provsmaka cateringen! Mömma, mömma! helstekt fläskfilé med rotfrukstårta, potatisgratäng och madeirasås! *dreggel* och vitchokladpannacotta med kladdkaksbotten och bärsås! *dreggel dreggel dreggel*
    Plus att det i helgen är TUR-mässa, så vi ska gå dit och se om man inte kan få nån liten rabatt på bröllopsresan, eller kasnke rent av lite fler restips? Hittills ligger Bali bäst till, men man vet aldrig... Min sambo vägrar europa av nån anledning, men jag klagar inte! Hur många får åka till Bali under sin livstid, liksom? Jag har aldrig varit på nåt mer exotiskt ställe än Kanarieöarna, så tekniskt sett har jag ju inte ens lämnat europa... sambons mamma är flygvärdinna så de har ju rest över hela världen. helt absurda resediskussioner: "nej vi kan inte åka till hawaii, där har jag varit två gånger, så tråkigt att åka till ställen man vart innan. jag vill upptäcka nåt nytt med dig!" (vem fan tycker hawaii är tråkigt, upp med en hand???) *skaka huvve*

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!