• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • annapanna88
    Styrka skrev 2012-03-22 06:40:31 följande:
    annapanna: hur gick det hos läkaren? håller tummarna för blodvärdena eller infektion i mellanörat eller nåt annat ofarligt...
    Det visade sig vara vad jag misstänkte.
    Det finns kristaller som sitter i innerörat och är en väsentlig del av balanssinnet. Ibland kan någon eller några av dessa lossna och "skvalpa runt" vilket gör att man känner sig fruktansvärt yr! Det går över av sig själv i takt med att kristallerna hittar tillbaka till sina rätta platser :)

Så nu är det väl bara att vänta på att det slutar snurra då!
  • aniara

annapanna, håller tummarna för att du snart blir av med yrseln!

Hehe, sambon hade fått höra från grannarna idag att de trodde vi väntade barn. Jag lägger på mig om magen och bysten först när jag går upp i vikt, vilket jag gjort något kg senaste tiden. Och visst är det väl så att man måste vänta barn om man köper en trerumslägenhet? Flört Nä här är det inga barn på gång. Jag föreslog för sambon nyss att vi skulle satsa på en januaribebis ikväll men han såg livrädd ut och så var det med det Oskyldig

Idag är det förresten prick 100 dagar kvar till dagen B. Vi har skålat för det i cremant.

• MsChevy
    annapanna: har du fått kristallsjukan? Jag hade "virus på balansnerven" för några år sen o det var som att en extrem fylla i 3 veckor, det var jobbigt. Men det är ruskigt skönt när man är frisk igen, när asfalten ligger still under ens fötter! Tungan ute

Lillzan: jo, där har du en poäng om att det är ju ändå dotterns första födelsedag, men jag hade inte tvingat henne till nåt hon inte pallade. Hon har gjort beydligt värre saker mot mig genom tiderna o jag har förlåtit så det här är en bagatell i förhållande till det, så tycker verkligen att hon inte ska vara sur för evigt på mig för det här. 
    Jag har oxå barn, så visst kan jag förstå hur hon tänker, men det vore en sak om jag var barnets mormor eller dylikt o inte kom...men nu är jag en vän, som jobbar heltid (ca 75% mer än vad hon gör, hon är ring o springvikarie, jag jobbar skift på industri), har barn, ser min sambo ca 30 min om dan vid skiftbyte på jobbet, har en son som är inne i värsta 4 årstrotsen (den är värre än 3 års, kan ja lova), hade varit sjuk i nästan 4 veckor. Men det kanske inte är godtagbara ursäkter. Men jag hyser ingen irritation mot dig, Lillzan, skönt o ha nåt att diskutera med! 

Lilique: hur går det morfar? Har du sagt åt honom att inte komma på bröllopet eller hur kommer du göra?  
  • Lilique
    MsChevy skrev 2012-03-22 23:45:35 följande:
    *Lilique: hur går det morfar? Har du sagt åt honom att inte komma på bröllopet eller hur kommer du göra?  
    *Styrka 
  • Lilique
    aniara skrev 2012-03-22 20:13:11 följande:
    . Och visst är det väl så att man måste vänta barn om man köper en trerumslägenhet? Flört
    JA! Precis så är det. När vi skaffade oss en trea istället för vår pyttiga tvåa så började folk att kolla på min mage. Liksom, småkika lite när de inte trodde att jag märkte något. Sen fanns det ju de mindre diskreta som bara frågar "Jaha, så när är det dags?".    Da fuq? Säger ni att jag är tjock? x)

Finns ju ingen som heeelst anledning till att vilja bo större om man bara är två.
  • Lilique

Alltså... det blir många inlägg istället för ett långt eftersom att min dator har fått en släng av Dummigus i huvudus och skickar mina inlägg innan jag är klar. Eller om jag trycker på enter för många gånger.

Tvåsiffrigt antal dagar kvar nu! Woop woop. 

• sagoprinsessa
    Lilique skrev 2012-03-23 07:56:38 följande:
    Alltså... det blir många inlägg istället för ett långt eftersom att min dator har fått en släng av Dummigus i huvudus och skickar mina inlägg innan jag är klar. Eller om jag trycker på enter för många gånger.

Tvåsiffrigt antal dagar kvar nu! Woop woop. 
    Det närmar sig Skrattande
  • Lilique
    Sagoprinsessa, jag såg din klänning i en annan tråd :D Herrejösses va fin den är. Jag satt också och kollade på Disneyklänningar i början, men de var lite för dyra tyvärr. Lägg upp den här med vettja så alla får se
  • annapanna88
    MsChevy: Japp så heter det :) Usch, kan tänka mig att det är lika illa. Min yrsel börjar gå över nu, efter bara en vecka så man ska väl bara vara tacksam!

Ja herregud, det känns att det börjar närma sig. Jag tar ju examen en månad innan bröllopet och nu börjar det nästan bli panik med examensarbetet ;)
    Och varje gång någon i klassen nämner hur långt det är kvar tills vi slutar pirrar det i magen, för då är det ju inte mycket längre kvar till bröllopet :D

Ikväll ska jag och några vänner ut och fira att vi idag skrivit sista salstentan på den här utbildningen! Yaay!
  • sagoprinsessa
    Lilique skrev 2012-03-23 15:23:26 följande:
    Sagoprinsessa, jag såg din klänning i en annan tråd :D Herrejösses va fin den är. Jag satt också och kollade på Disneyklänningar i början, men de var lite för dyra tyvärr. Lägg upp den här med vettja så alla får se
    Man tackar Glad jo lite dyr var den men jag kunde inte hålla mig ifrån den Tungan ute

och obligatoriska bakifrånbilden..

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!