• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Lilique

Nej, hörrni tjejer. FESTPROGRAM - i capslock.

Vad ska ni ha med? För jag går snart i tusen bitar av hjärnhärdsmälta.

Vi ska ha bröllopsbingo och eventuellt något korsord om brudparet om jag bara får tummen ur och faktiskt börjar jobba på det (svårare än det verkar...) :/

Lite "Förhållningsregler för gäst" med glimten i ögat, ni vet de vanliga klassiska reglerna.

Förslag på samtalsämnen, även de lite småtokiga. "Vädret", "Hur får man teflon att fastna i pannan?" och "Är det din hand på mitt lår?" och allt däremellan.

Ska trycka in ett par bebisbilder på oss också och så kommer det att presentera Toastparet och Värdparet. Och tja, det var vad jag har so far.

Som sagt, vad ska ni ha med?

• annapanna88
    sagoprinsessa skrev 2012-03-25 08:29:03 följande:
    Känner ni att ni har svårt att hålla budgeten och vad lägger ni mest pengar på? Nyfiken bara Glad

Vi hade väl inte räknat så mycket/ visste vad saker kostade när vi gjorde vår ursprungliga budget så vi har fått öka den med ca 10 000 för att få råd med det vi tänkte från början. Men den nya budgeten tror jag ska gå bra att hålla :)
    Största posten är ringarna, jag fick min specialgjord + att min blivande också ska ha två ringar.
    Därefter kommer mat och alkohol vilket ju är det viktigaste ;) Och så DJ som ju är betydligt dyrare än Spotify, men billigare än liveband som vi hade tänkt från början! 

Lilique: Ångest! Jag har knappt ens börjat fundera på festhäfte ännu... tror seriöst jag måste muta någon att hjälpa mig med det där :) Alternativt sno någon annans rakt av ;)

• Lilique
    annapanna88 skrev 2012-03-26 14:31:33 följande:

Lilique: Ångest! Jag har knappt ens börjat fundera på festhäfte ännu... tror seriöst jag måste muta någon att hjälpa mig med det där :) Alternativt sno någon annans rakt av ;)

Mycket frestande!
  • Styrka

Lilique skrev 2012-03-26 14:33:08 följande:
    Mycket frestande!
    Amen to that!
    Jag hade tänkt helt fräckt skippa allt vad festprogram/vigselprogram heter, men insåg under vigselsamtalet med prästen att vigselprogram måste vi nog ha iaf. Vi har valt pslamen "På bröllopsdagen ber vi" som går enligt samma melodi som "Den blomstertid nu kommer" men om vi ska byta ut texten måste vi nog se till att alla får texten oxå... tänkte inte på det. Ooops.
    Så nu måste detta fixas. Också. On top of everything else. Pust och suck och stön. Får nog kika in i de där trådarna om festhäften jag skytt som pesten innan... och orka sätta sig och kämpa med datorn för att få avstånden funka i gratisversionen av word... uuurk. Är det nu man kör:

- "... Älskliiiing..... *puppy eyes* Du som är så bra på allt det tekniskaaaa....."

• Nikkita

Hahaha Skrattande Jag har helt ärlig snott det bästa från olika festhäften. Svårt att börja helt från början när jag aldrig varit på bröllop & sett ett festhäfte förrut Tungan ute

Vi vill inte ha med så mycket egentligen, det viktiga för oss är en gästpresentation & den är vi verkligen inte alls klara med!!! 

Vi börjar med att hälsa alla välkomna till bröllopsfesten, sen har vi slängt in menyn. Vi har med "bröllopets ABC" som vi tycker är kul & ändrat så det passar oss Glad Gästpresentationen kommer i mitten, sen ska vi ha statistik om gästerna & "brudparets Tv-tablå".
    Har suttit & knåpat ett bra tag, är på gång med ett som jag tror att jag blir nöjd med iaf Flört
  • aniara
    Känner ni att ni har svårt att hålla budgeten och vad lägger ni mest pengar på? Nyfiken bara Glad
    Om vår budget håller eller inte beror till viss del på hur många av våra inbjudna gäster som faktiskt kommer. Vi budgeterade för 50 på festen från början men när inbjudningarna gick ut hade vi plötsligt 56 på gästlistan så det kan bli 58 som mest. Plus tre bebisar. Än så länge har vi inte lagt så mycket pengar. Jag har köpt klänning, slöja och smycken. Vi har köpt förlovningsringarna. Vi har köpt material till och tillverkat inbjudningskort. Och så har jag fyllt en låda i kylen med Puss- och Kram-Plopp. Det är mycket mer pengar som ska ut innan det här är över...
  • Lilique
    Lilique skrev 2012-03-26 08:09:15 följande:
    Mja, vi har inte haft speciellt svårt att hålla den egentligen. Vi håller oss trots allt till samma siffra hela tiden, bara det att det hänt så mycket annat runt omkring som liksom ätit upp de pengarna. Så vi har levt supersnålt (läs: endast ätit nudlar och ketchup) i flera månader nu. Jag kommer att gråta av lycka när vi kan äta typ... köttbullar och makaroner xD Men nu är det banne mig inte mycket mer pengar som ska till och tack gode gud för det! 5000 från denna lönen (som kommer imorgon) och sen är saken biff! Sort of...
    Jag tar tillbaka hela mitt svar och säger istället att jag alldeles jättenyss spräckte budgeten med 12.000 kronor. Har precis blivit färdig med mitt hysteriska gråtande och gungande i fosterställning.

Fotograftjejen jag berättade om i inlägg #1320 är nu officiellt på min "Om jag någon gång blir en ninja med farliga skills så ligger du risigt till"-lista. Har googlat sönder mig på bra fotografer i området men tydligen är jag sent ute. Det är en galen bröllopshelg i stan när vi gifter oss tydligen. Vi har tre kyrkor bara i centrum och sen massvis precis utanför - och 80% av dem är bokade av flera brudpar om dagen. Sanslöst.

Hittade en fotograf 30 mil bort (amagad... milersättning ) som har gått med på att ställa upp på vår dag. Ja, för de här 12.000 kronorna då. Har försökt att rearrangera hela hennes erbjudandepaket för att få ut så mycket som möjligt av det. Känner mig lite Scrooge:ig. Ingen aning om hur jag ska lösa det här rent ekonomiskt. Har tillräckligt för att betala handpenningen, men sen... tja, sen får vi se. Kanske ryker min sms-lån oskuld (usch, hemska tanke). Behöver iallafall inte betala resten förrän en månad innan bröllopet.

Ska hem och sälja bilen nu...
  • sagoprinsessa
    annapanna88 - skönt att ni hade pengarna att öka budgeten när det behövdes Glad

aniara - vad är puss och kram plopp? Låter underligt och min nyfikenhet blir stor. Beräääätta Skrattande

Lilique - ställde hon bara in? Fy vad surt! Känner verkligen med dig!!
  • aniara

sagoprinsessa:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m4127138.html

Lilique:
    Finns det inga hobbyfotografer alls i trakten ni kan anlita? Det finns en del fotosidor, ex. fotosidan.se där man kan annonsera efter fotograf. Det måste ju gå att hitta någon som inte bor så himla långt bort och som tar mindre pengar än den ni hittat. Du ska se att det löser sig!

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!