• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • annapanna88

Oj, vad det trillar in nya här :) Riktigt roligt ju!

Lillzan: Fina ringar! Synd att man inte ser de lila stenarna, men det är säkert jättebra!

• MsChevy
    Nikkita: om man beställer från dom, kanske det är bäst att beställa en storlek mindre än vad man har i vanliga fall? 

Här ligger allt i stiltje vad gäller bröllopsplaner just nu. Har lixom inte go till det just nu, är så mycket annat att ta hand om nu. O sonen är sjuk titt som tätt, bilarna går sönder, jobb, jobb, jobb, försöker komma igång med träningen, men får lixom inte loss nån egen tid till det eftersom sambon o ja jobbar motsatta skift, sonen får inte gå till dagis när han är sjuk o mamma är bortrest så han kan inte va hos henne heller så jag kommer iväg o tränar...o till råga på allt är mensen 1½ vecka sen, men negativt på grav-test...suck...o så det här jäkla vädret o kylan...ja, nu är jag lite anti o gnällig... 

• Lilique
    MsChevy skrev 2012-04-02 09:36:56 följande:
    Nikkita: om man beställer från dom, kanske det är bäst att beställa en storlek mindre än vad man har i vanliga fall? 

Här ligger allt i stiltje vad gäller bröllopsplaner just nu. Har lixom inte go till det just nu, är så mycket annat att ta hand om nu. O sonen är sjuk titt som tätt, bilarna går sönder, jobb, jobb, jobb, försöker komma igång med träningen, men får lixom inte loss nån egen tid till det eftersom sambon o ja jobbar motsatta skift, sonen får inte gå till dagis när han är sjuk o mamma är bortrest så han kan inte va hos henne heller så jag kommer iväg o tränar...o till råga på allt är mensen 1½ vecka sen, men negativt på grav-test...suck...o så det här jäkla vädret o kylan...ja, nu är jag lite anti o gnällig... 

Men usch, MsChevy, vet precis hur en sån där period känns! Helt o-kul, och inte blir det bättre av att man gnäller heller - och då gnäller man lite till ;) Tror för övrigt att det är obligatoriskt att gnälla när det är så.

Jag är inne på min 22:a dag med mens som vägrar försvinna (Y) Ska vi byta? xD Iallafall ett par dagar?
  • MsChevy
    Lilique skrev 2012-04-02 10:08:24 följande:
    Men usch, MsChevy, vet precis hur en sån där period känns! Helt o-kul, och inte blir det bättre av att man gnäller heller - och då gnäller man lite till ;) Tror för övrigt att det är obligatoriskt att gnälla när det är så.

Jag är inne på min 22:a dag med mens som vägrar försvinna (Y) Ska vi byta? xD Iallafall ett par dagar?
    22a dagen med mens??? WTF?? Oj...vad beror det på?

Jo, kände att jag måste gnälla av mig lite. Känner mig så låst nu, hela kroppen skriker efter motion o träning, men får inte loss tiden. Den kalla blåsten gör ju att jag inte kan ta grabben i vagnen o ut på en powerwalk, vill ju inte riskera att han blir ännu sjukare. 

O vad gäller bröllopet så känns det som jag inte kan göra så mycket mer just nu. Ska iofs leta efter fler festlokaler, men det kan nog vänta ett tag till. Ska beställa en klänning o få hem, men vill gå ner i vikt först. Värst av allt är ju att man nu har så jäkla många favoriter o jag kan banne mig inte bestämma mig!!! 
    Antingen blir det nån spetsklänning eller en vackert glansig Hollywood-klänning...gah!!! O utöver detta så verkar mylove-bridals hemsida ha tagits bort...nån som vet nåt?

När jag gått ner några kg, ska jag lägga upp några klänningar o en bild på mig så ni kan hjälpa mig att bestämma vilken som skulle passa mig bäst o även temat....
  • Lilique
    MsChevy skrev 2012-04-02 10:37:15 följande:
    22a dagen med mens??? WTF?? Oj...vad beror det på?

---------------

När jag gått ner några kg, ska jag lägga upp några klänningar o en bild på mig så ni kan hjälpa mig att bestämma vilken som skulle passa mig bäst o även temat....
    Det beror på p-staven. Haft det så till och från sen 2008, men jag är för senil för p-piller så det hade aldrig fungerat. Längsta omgången var ca 64 dagar. Jag trodde att jag skulle dö... -.-''

Ja, ja och åter ja! :) Ska bli så kul att få se bilder på dina favoriter sen. :) And your pretty self!
  • sandraochdaniel
    Lilique skrev 2012-04-02 11:39:36 följande:
    Det beror på p-staven. Haft det så till och från sen 2008, men jag är för senil för p-piller så det hade aldrig fungerat. Längsta omgången var ca 64 dagar. Jag trodde att jag skulle dö... -.-''

Ja, ja och åter ja! :) Ska bli så kul att få se bilder på dina favoriter sen. :) And your pretty self!
    Låter som när jag hade p-stav... hade mens nästan konstant i 6månader. 
    Fick minipiller medans jag ammade lill-tjejen och problemen återkom, hade mens 2,5mån i sträck... gick till min barnmorska och hon talade om att jag förmodligen inte tålde gulkropps hormonen som finns i de flesta preventivmedlen. Har nu fått mercilon 28 p-piller och det funkar toppen. Lider också av selektivt minne men har lagt in en påminnelse i mobilen som ringer ihop med väckarklockan varje morgon, det funkar för mig. 
  • MsChevy

Har ju inge p-medel alls nu, för vi vill ju bli gravida, men inget händer. Så när mensen uteblir så här blir man bara arg!

• aniara

Gah, jag har dragit ut på det länge och nu hittar jag ingen frisör! Jag har ringt 4 salonger idag, varav en var bokad på mitt datum, en hade inte lördagsöppet (de ska återkomma om någon kan tänka sig att jobba ändå), en svarar inte i telefon trots att de ska ha telefontid nu och den fjärde tycks ha lagt ner sin verksamhet (numren gick dels till en klockaffär, dels till nån tjej som gör naglar). Jag har börjat ångra att vi inte har bröllopet på hemmaplan men det är ju alldeles för sent att ändra på det nu! :(

Hindersprövningen och namnbytesblanketten är i alla fall skickade och vi har bokat buss till gästerna. Florist ska också bokas och jag har tips på en som ska vara bra men det känns inte som att det måste bokas pronto? Sen borde jag göra något åt klänningen också men jag vet inte när det ska hinnas med...

• aniara

Ha, bara för det fick jag tag på henne som inte svarade innan och hon hade tid för mig Solig
    Nu gäller det att hitta en som kan sminka i samma område. Det var lite dåligt med det enligt frisören men hon skulle höra med en f.d. kollega som gjort sånt förr.

• annapanna88
    aniara: skönt att det löste sig! Visst är det konstigt det där, precis när man börjar ge upp hoppet om något så fixar det sig :)

Här ligger vi lågt med planering av bröllop för tillfället. Mycket annat som upptar tankarna just nu, kollade ju på hus i helgen och vill så gärna att banken ska bevilja oss lån, trots att jag bara fått ett vikariat! Å suck...
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!