• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • sagoprinsessa
    aniara - tack för tankeställaren med kanter, det hade jag inte ens tänkt på Glad

annapanna88 och lillzan
    - tack för att ni berättade varför ni gör som ni gör också och inte bara hur Solig

MsChevy
    - jag röstar på nr 5 till temat, assnygg! Men nr 1 var också gudomlig Solig
  • aniara

MsChevy, jag röstar på nr 3 för att jag tycker den är urläcker. Nr 1 är också superfin men ska du sätta snörning i ryggen kommer hela baksidan förändras tror jag (den kommer inte kunna vara så där djupt urringad då). Nr 4 gillade jag inte och nr 5 är en sån modell som, om man inte är lång och slank, får det att se ut som att man knappt har någon överkropp. Temamässigt är jag osäker, tycker inte någon av dem känns helt rätt där, men så har jag inte heller så stor koll på brudmode historiskt.

• karrott

jag röstar på nummer 5!! guuud vad snygg :D

• MsChevy

Ingen som gillade nr 2 eller nr 6? Tackar för edra åsikter, de hjälper massor! Personligen är nog 1, 3, o 5 favoriternas favoriter...ska kolla priset på dom, så kanske man kan köpa alla tre o bestämma sig när man sett hur de ser ut på mig...kan ju inte ha en för snäll klänning heller eftersom jag har en massa tatueringar på armar o ena axeln...

Apropå borden...jag är lite smått allergisk mot den vanliga bordsutformningen av E eller U-bord, tycker  det blir alltför många för långt bort från brudparet då o de kan känna sig lite "ju längre bort man sitter, ju oviktigare är man" o enligt mitt tycke är det så typiskt svenskt bröllop (jo, jag är stolt svensk, men det där har jag svårt för). Jag hoppas att vår slutgiltiga lokal antingen har runda bord eller tillräckligt med yta att få till en massa rektangulära bordssektion. Jag har letat lokal efter lokal, men det är lättare sagt än gjort. Antingen för dyra, för små, inget porslin, dötråkiga eller nåt annat "men"... Funderar på att hitta en vacker uteplats nånstans, köpa eller hyra ett enormous partytält o ha en härligt utefest. Enda anledningen att vi inte har en rejäl utefest "southern hayrideparty" är det ovissa vädret. Tänk va mysigt med träbänkar, papplampor i träden, höbalar, en jukebox, livemusik under stjärnorna...

• Nikkita
    MsChevy skrev 2012-04-02 09:36:56 följande:
    Nikkita: om man beställer från dom, kanske det är bäst att beställa en storlek mindre än vad man har i vanliga fall? 
    Ja det är kanske det! Jag har iaf aldrig behövt ha skor i stl 34 förrut (i vuxen ålder Flört) Nu har de påbörjat ett nytt par till mig efter att jag skickat foto på hur stora de var & förklarat att jag får ner ett helt finger i hälen ner till sulan (det betyder tydligen att de är en hel storlek för stor). 

Hoppas så innerligt att de nya passar när de kommer, annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra! Måste ju snart prova klänningen med skorna för att veta hur mycket den ska läggas upp. Dessutom vill jag öva in valsen med rätt skor, så jag vet att det fungerar. 

Men, men, nog om detta!

Lilique: Fan va synd jag tycker om dig!  Vilken liten snorunge hon är Skrikandes Hoppas att ni får bukt med problemet & att hon skärper sig snart. Har hon fixat fram pengarna än?

Sagoprinsessa: Vi kommer att ha ett U-format bord med placering. Jag har skilda föräldrar så de hamnar på vars en tunga. Sen hamnar alla med någon de känner & vi splittar inte på par. Vi vill att det ska bli så avslappnat som möjligt så då är detta bästa lösningen för oss. Vi är dessutom inte så många så det blir inga överdrivet långa tungor, annars kan det bli lite jobbigt.

MsChevy: Vilka sagolika klänningar du hittat Solig Nr: 1 & 3 skulle jag nog röstat på, men det är ett svårt val. Har du varit någonstans & provat dessa modeller? Kan vara bra att få känna hur de känns att röra sig i & se om de framhäver el. stjälper din figur Flört Inte alltid man kan ha en viss modell trots att man gärna vill.
    Fast vad jag kan se på bilden tror jag att det fungerar med vilken som på dig. Du har snygga kurvor som absolut ska framhävas tycker jag Skrattande
  • lillzan

Mschevy - var precis så vi har placerat folk. Vi började bakifrån och tänkte vem är oss minst nära. Kanske taskigt men sant. Men blir ju lite så om man har långbord och vi sitter på ena änden. Man hade ju kunnat sätta oss i mitten och då blir det hälften så långt bort från kanterna.Men men är ändå rätt nöjd med min bordplacering.

• Lilique

Har iallafall fått den lilla *bliip bliip* - *censurerat* - *bliiiiiiip* att föra över pengar till mig nu. Fast eftersom att hon dröjde på sig så hinner jag inte hämta klänningarna (de stänger innan jag slutar idag, och sen är det påskstängt till nästa vecka). Tänker tjura som en barnrumpa över detta och tröstäta lite. Det hjälper mot ALLT.

Ni pratar om bord etc, kan säga att vi förmodligen kommer att köra på ett E, om rummet  tillåter.
    Annars får det bli Plan B:

[ Honnörsbordet ]

[ Bord ] .... [ Bord ]

[ Bord ] .... [ Bord ]

FAST, borden ska stå på diagonalen såhär  / / och \ \ och inte såhär =  så att ingen ska sitta helt med  ryggen mot oss. Men ja, förhoppningsvis kan vi ha det som ett E.

• sagoprinsessa
    lilique - skönt att det löste sig med pengarna, även om du får vänta tills nästa vecka med att hämta ut klänningarna. Tröstätning är ta mig tusan en universiallösning, den fungerar på precis allt Flört

En hel djungel blev det med bord, mitt stackars huvud Obestämd Får suga på den karamellen lite till. Men är jätteglad för alla åsikter och vinklar på det hela Solig

• aniara
    MsChevy skrev 2012-04-04 21:35:24 följande:
    Apropå borden...
    Men folk hamnar väl ändå lika långt bort från honnörsbordet om de sitter vid runda bord, om man ska utnyttja hela lokalen? E-bord är praktiska på det sättet att man utnyttjar rummets yta mest effektivt. Med många småbord måste det vara mer utrymme mellan dem -> borden längst bort hamnar ännu längre bort från honnörsbordet (om man inte väljer att placera det i mitten, men då måste honnörerna ha ryggen mot en del av gästerna).

Sen är det ju faktiskt så enligt etiketten att familjen ska sitta närmast brudparet (även de som inte sitter vid honnörsbordet) och sen vännerna längre ut. Vi väljer dock att sätta de som vi tror kommer behöva gå ifrån mest längst ut, dvs barnen och småbarnsföräldrarna. Dels för att de ska störa minst där, dels för att de enkelt och diskret ska kunna smita iväg.
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!