• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • aniara

Kan tillägga att min ena moster fyller år vår bröllopsdag. Hon fyller inte jämnt. Vi kollade med henne så att hon var okej med det. Vi kan gifta oss nästan när som helst. Födelsedagar kan inte flyttas!

• annapanna88
    aniara: Så skönt att ha allt (nästan) klart! :) Kom på när jag läste ditt inlägg att jag måste boka tid för konsultation med min frisör... när ska man ha tid med det då? Det är lite för mycket på gång i mitt liv just nu, suck.
  • Nikkita

Vår första lilla "motgång" idag...
    Vi har räknat med att bli strax över 55 pers på middagen. Nu har vi fått svar från alla utom EN & det är 6 pers som väljer att "bara" komma på vigseln. Min syster & hennes pojkvän väljer att fixa barnvakt åt sina 2 flickor (fast de först sa att de skulle ta med dem på middagen), vilket resulterar i att vi blir strax över 47 på middagen istället. Detta gör att vi får betala en extra avgift för lokalen på 6000kr Skrikandes Vi hade ju hellre haft fler gäster (ca: 850kr/pers), än att betala för ingenting!!! 

• 123ost
    Nikkita skrev 2012-04-16 21:58:15 följande:
    Vår första lilla "motgång" idag... Vi har räknat med att bli strax över 55 pers på middagen. Nu har vi fått svar från alla utom EN & det är 6 pers som väljer att "bara" komma på vigseln. Min syster & hennes pojkvän väljer att fixa barnvakt åt sina 2 flickor (fast de först sa att de skulle ta med dem på middagen), vilket resulterar i att vi blir strax över 47 på middagen istället. Detta gör att vi får betala en extra avgift för lokalen på 6000kr  Vi hade ju hellre haft fler gäster (ca: 850kr/pers), än att betala för ingenting!!! 

Oj, det lät inte roligt alls! Nu har jag inte hängt med på vart ni ska vara eller vad ni kommit överens om, men jag tycker det låter konstigt. Ni får bjuda in fler gäster ;)
  • Nikkita

Lokalhyran går på 6000kr om man inte är minst 50 pers. Vi kommer att vara på Heleneholm slott i Malmö så det är ett jätte fint ställe där allt ingår. Tanken var ju att vi skulle vara över 50st, men eftersom så "många" inte stannar på middagen blir det ju lite knasigt. 

Vi har inga fler som vi känner att vi vill bjuda, annars hade vi gjort det direkt.

• 123ost
    Nikkita skrev 2012-04-16 22:17:35 följande:
    Lokalhyran går på 6000kr om man inte är minst 50 pers. Vi kommer att vara på Heleneholm slott i Malmö så det är ett jätte fint ställe där allt ingår. Tanken var ju att vi skulle vara över 50st, men eftersom så "många" inte stannar på middagen blir det ju lite knasigt. Vi har inga fler som vi känner att vi vill bjuda, annars hade vi gjort det direkt.

Vad synd att det bara hängde på några få personer!
  • Styrka

Idag träffade jag en musikalisk kompis och övade min överraskningssång till brudgummen! Det blev en helt annan än den låt jag tänkte mig. Har hela tiden valt mellan två låtar men lutat åt den ena för att texten stämmer bättre och den är lite rolig och oväntad, men det blir den andra för att den är så jag (dyrkar artisten), mer bröllopig och kärleksfull och mer betydelsefull. Min röst håller tydligen tillräckligt för att ingen ska vilja hoppa ut genom fönstret, blev jag försäkrad om, men jag måste lära mig att anpassa sången till gitarren. Jag är så van vid att sjunga till en skiva, det låter inte likadant på gitarr, så jag tappar bort mig,blir osäker på när jag ska börja... men, jejje, lite övning ska nog ordna till det där! Så det blir både tal och sång för min sida under middagen! *glad och stolt*

Bild på skorna var det nån som efterlyste: Det är dessa, fast i vitt, inte ivory, och med 6 cm klack ist för 5 cm som de på bilden har. Funderar på att silversprayfärga sulan, den brundbeiga färgen tycker inte jag är så uppiggande... Tror ni skorna skulle bli hala om man silversprayar dem undertill?

• Nikkita
    123ost skrev 2012-04-16 22:20:36 följande:
    Vad synd att det bara hängde på några få personer!
    Ja verkligen...
    lillzan skrev 2012-04-16 22:58:31 följande:
    Nikkita - Ni har inga ni skulle kunna bjuda in extra?
    Vi tror inte det, ska tänka en extra gång! Vad säger man till dem i så fall, när inbjudan kommer såå sent & alla redan vet om att inbjudan gått ut???
    Styrka skrev 2012-04-16 22:57:19 följande:
    Idag träffade jag en musikalisk kompis och övade min överraskningssång till brudgummen! Det blev en helt annan än den låt jag tänkte mig. Har hela tiden valt mellan två låtar men lutat åt den ena för att texten stämmer bättre och den är lite rolig och oväntad, men det blir den andra för att den är så jag (dyrkar artisten), mer bröllopig och kärleksfull och mer betydelsefull. Min röst håller tydligen tillräckligt för att ingen ska vilja hoppa ut genom fönstret, blev jag försäkrad om, men jag måste lära mig att anpassa sången till gitarren. Jag är så van vid att sjunga till en skiva, det låter inte likadant på gitarr, så jag tappar bort mig,blir osäker på när jag ska börja... men, jejje, lite övning ska nog ordna till det där! Så det blir både tal och sång för min sida under middagen! *glad och stolt*
    Åh va kul att du vill/vågar detta Glad Jag skulle såå gärna vilja sjunga för min älskade, men jag har världens scenskräck så det fungerar icke Tungan ute 
    Han får nöja sig med mina secret box bilder Flört

• MsChevy

Skulle önska att jag kunde göra det med, sjunga för min blivande alltså. Håller faktiskt på o skriver en låt, men hade tänkt låta nån annan sjunga den, även om jag skulle vilja, så tror ja inte att jag skulle våga när det kom till kritan. 

Styrka skrev 2012-04-16 22:57:19 följande:
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!