• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • 123ost

Nikkita: Ni kan bjuda dem personligen och förklara att ni gärna hade velat ha dem där, men ni var tvugna att dra en gräns. Men att det nu finns några platser över och att ni gärna vill att de närvarar.. eller liknande

• Äntligen blivande
    MsChevy skrev 2012-04-19 23:35:08 följande:
    oj...vad tyst det varit här ett par dar...hur går det tjejer?

Tycker det börjar kännas lite halvstressigt...

Så många detaljer som dyker upp och man

vill ju gärna inte missa en massa... Fast det

löser sig nog... Jag måste tona till mina muskler

lite.... Har varit skadad ett tag och har inte kunnat

träna som jag velat... Nu är det bara att sätta fart :)

• sagoprinsessa

Har fått tillbaka hindersprövningen och bestämt mig för temabord men i övrigt så har det nog inte hänt så mycket Glad

• chabar
    MsChevy skrev 2012-04-19 23:35:08 följande:
    oj...vad tyst det varit här ett par dar...hur går det tjejer?
    Det finns ju inget att göra! ;) 
    Skämt åsido, här händer knappt något om jag ska vara ärlig.  Vi ska skicka in hindersprövningen/efternamnsändringen idag, sen är alla bokningar gjorda och klara sen länge eftersom jag var ute i så god tid.
    Det är klart att det kommer bli mer att göra i maj när man ska börja träffa alla som är inblandade, men justnu så känner vi lugnet.

Och för några dagar sen så fick jag ett jobb, eg. ett vik men jag blir nog inlasad under vikariatstiden till fast tjänst, så justnu är jag på små moln över det Solig 
    Det gör ju dock samtidigt att jag kommer ha ännu mindre tid åt att fixa med bröllopet, men jag är mest så himla glad över jobbet så jag inte riktigt sett det som nåt bekymmer :D 
  • MsChevy

Jag är lite avis på er tjejer som får gifta er snart! hehe

Vi står inför ett stort beslut i vårt liv. Ska kolla på hus på söndag o till banken o prata lån nästa vecka...är så sjukt nervös o orolig att vi inte får lån för det huset vi ska titta på...wow!!! Ett hus på 258 m2, stor tomt, på landet, 1.3 mille... när man ändå lånar pengar kanske man ska lägga till 50 000:- till bröllop, hehe...

• lillzan

MsChevy - Hoppas du har en bra bank..  bankerna nu är så snåla. Man får ju oftast bara låna 85% av köpesumman som huset är på nu för tiden, då inkluderas ju inte ens pantbrev och lagfrart som ofta kommer upp i några 10tusenlappar. Så gäller ju att man har har en del pengar sen innan. Men annars kan man ta blankolån på ens fack oftast. Dock är det ju rött hög ränta om jag inte minns fel. Men hoppas som sagt ni har en schysst bank som inte följer alla de där reglerna! 

Chabar - Kul med jobb! Är himla avis, var på intervju i veckan men inte hört nått än. Iofs var det bara en "allmän" intervju och inte för ett specifikt jobb.

Iövrigt händer typ inget med bröllops planeringen just nu. Tror jag börjar få koll på drickat och ska kolla hur mycket man egentligen tjänar på att beställa från tyskland eller om man tar från systemet där man kan lämna tillbaka det som inte dricks upp. 

• annapanna88

Usch, jag har så mycket annat på gång i mitt liv just nu att bröllopsplaneringen blivit lite lidande. Dock är de stora bitarna avklarade så känner mig inte fruktansvärt stressad heller.... Fick förresten hem min slöja igår, köpt på ebay för 150 kr. Kanske slänger upp en blid sen :)
    Sista OSA om 10 dagar! Då kan man börja planera lite mer detaljerat, typ borsplacering och alkoholinköp. Känns verkligen att det börjar närma sig nu!

MsChevy: På tal om snäll bank. Vi gick faktiskt till en annan bank än vi egentligen har efter att vi tittat på vårt drömhus. De gav oss lån med bara 10% kontantinsats och detta trots att jag för närvarande är student och endast fått vikariat till sommaren/hösten. Och det är inget litet lån heller... 1,7 miljoner! Man får lite lätt svindel när man tänker på hur länge man kommer vara skuldsatt!

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!