• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • MsChevy

Äntligen har vi bestämt datum! 29 juni 2013 blir vi man o hustru :) Så igår kväll satt jag p pysslade lite med inbjudningarna, ,fick till ett som jag tyckte mycket om...

• Lilique

Fick ett sms från kyrkan som löd:

Hej! Ni har bokat tid för vigsel. Tag kontakt för att boka tid för vigselövning. 0455 - xxxxxx. Amiralitetsförsamlingen.

Det kom igår kl. 10.18 och när hon slog 10.19 tryckte jag på numret för att ringa upp. Inget svar. Ringde igen efter en timme, inget svar. Så höll jag på så hela arbetsdagen och ringde en gång i timmen. Man kan ju tycka att någon ska svara på ett telefonnummer man blir ombedd att ringa xD Men nej nej.

Nåväl, har 8 timmar kvar att ringa på idag ^^ höhö.

• sagoprinsessa

Vad heter den som gästerna ser bordsplaceringen på? Finns det speciella att köpa någonstans och bara fylla i (eller ännu bättre, få dem ifyllda?) eller måste jag pyssla själv? Känns som att det borde finnas då det känns ganska vanligt, men har ingen aning vad det heter, vare sig på svenska eller engelska, och då blir det lite svårt att leta. Någon som vet? Glad

• aniara
    sagoprinsessa skrev 2012-04-12 15:39:18 följande:
    Vad heter den som gästerna ser bordsplaceringen på? Finns det speciella att köpa någonstans och bara fylla i (eller ännu bättre, få dem ifyllda?) eller måste jag pyssla själv? Känns som att det borde finnas då det känns ganska vanligt, men har ingen aning vad det heter, vare sig på svenska eller engelska, och då blir det lite svårt att leta. Någon som vet? Glad
    Bordsplaceringstavla? Jag tror inte det finns något "officiellt" namn för det faktiskt, i vart fall inte på svenska. På de flesta fester jag varit på med bordsplacering (studentsammanhang) har bordsplaceringen varit uppritad på ett papper och tejpad på väggen. Jag överväger att klä in en vanlig anslagstavla i kork med tyg och nåla fast bord och små placeringskort på. Mina föräldrar har ett gäng såna anslagstavlor hemma i källaren såg jag i påskas :)
  • aniara

I helgen åker vi ner till våra bröllopstrakter och ska
    1. träffa frisören,
    2. träffa kantorn,
    3. ev. provsmaka något bröllopstårteaktigt (försöker ringa konditoriet som ska göra tårtan men de svarar inte),
    4. titta på platser för bröllopsfotograferingen,
    5. provsmaka bröllopsmenyn inkl. provsmakning av viner,
    6. prata upplägg på bröllopet med vår kontakt på hotellet
    7. träffa den tilltänkta floristen och diskutera brudbukett, knappnålsbukett och dekorationer.

Vi har att göra med andra ord ;) Vi måste dessutom hem till svärisarna och slänga på sommardäcken på bilen söndag kväll.

Saknas gör fortfarande en som kan sminka. Jag har en backup-plan; att gå en sminkkurs veckan innan bröllopet och be att få lära mig göra en brudsminkning på mig själv, samt köpa på mig en massa bra sminkprodukter (det har jag redan börjat med, i samband med att jag flyger i tjänsten). Det kan nog funka. Men helst vill jag hitta en duktig sminkör.

• annapanna88

Jippie!!! Var på banken idag och fick veta att vi får låna pengar! Nu är bollen i rullning, snart kan vi köpa vårt drömhus :D

• Nikkita
    annapanna88 skrev 2012-04-12 20:27:03 följande:
    Jippie!!! Var på banken idag och fick veta att vi får låna pengar! Nu är bollen i rullning, snart kan vi köpa vårt drömhus :D
    GRATTIS Skrattande Alltid kul när det går åt rätt håll.

Idag hade vi vår 2a valslektion! Vi är såå duktiga (om jag får skryta lite) Flört De gav oss dessutom lite finesser att baka in i valsen som snurrar, steg runt varandra & en snygg avslutning. 
    Detta kommer att blir såå himla kul när det väl är dags Glad
  • Styrka
    annapanna88 skrev 2012-04-12 20:27:03 följande:
    Grattis fö fan!!!
    sagoprinsessa skrev 2012-04-12 15:39:18 följande:
    Jag vill oxå ha latmans-varianten av en sån där tavla!!
    Panduro? Celebrations? *gissar* Kan man inte skriva ut Bröllopstorgets egen variant? Det borde väl gå?
    aniara skrev 2012-04-11 14:47:16 följande:
    Vi har fortfarande en månad kvar till sista OSA men det är faktiskt väldigt få som har svarat officiellt, kanske 10 st. Tre personer (av 56) har hittills tackat nej men en av dem ska pappa försöka övertala att komma ändå. Det hade nog varit bättre om vi hade bett gästerna OSA via mail istället för telefon (det är lätt att vara efterklok). Men vi skriver upp alla svar oavsett om de kommer muntligt till oss, via mail eller till våra värdar. Och det är gott om tid kvar.
    Det där känner jag igen. Vi gjorde ett sånt nummer av att vi minsann är spontana och icke-formella så vi formulerade oss nåt i stil med "alla svar är bra svar; telefon, mail, facebook välkomnas" Det lär ju bara få innebära att den 1 maj får vi ringa sisådär 74 telefonsamtal.
    Men men, kärt besvär!

Vi provsmakade menyn, och blev lite besvikna faksitkt. lite slätstruket och mesigt för vår smak. så nu funderar vi på att uppgradera, öka på budgeten lite, så vi får nötkött istället. mailade precis cateringföretaget, och hoppas på snabbt svar!

Jag beställde skor! Från Melody shoes! De ska levereras i slutet av månaden, dööör av nyfikennet! Hoppas de sitter som gjutet nu! Jag har aldrig haft på mig ett par måttbeställda skor förut, har så tråkiga erfarenheter av fabriksstorlekar, mina blir alltid för stora i hälen och för små över tårna... plus att damstorlekar ofta börjar på strl 36, och jag tenderar att ha 35... Håll tummarna för mig!
    Lilique skrev 2012-04-12 09:02:13 följande:
    . Man kan ju tycka att någon ska svara på ett telefonnummer man blir ombedd att ringa xD Men nej nej.
    Haha, Murphy´s lag! Sånt där händer mig jämt!! *dunkar pannan i väggen*
  • chabar

Åhåå,  vad det händer grejjer tjejer!

För det första, msChevy - Grattis till datumet!

och annapanna88 - Grattis till lånet! Underbart med att hitta och få köpa sitt drömhus! Tyvärr är jag hussugen som attan medan M2B helt blankt vägrar, så vi lär nog aldrig få det nöjet av egen villa :( Men det värmer att andra får ta och göra det istället <3

Nikkita - Skoj med valskurs! Vi borde nog gå, eftersom jag är lite borta med taktkänsla, men det har aldrig ens kommit på tal. Kanske ha nån form av husmöte och ta och diskutera igenom det där ordentligt.

och Aniara- Heja vilken helg! Sminkplanen låter ju jättebra, bra produkter och träning så brukar det ge med sig. Kanske börja redan nu och träna på om det finns nåt moment som är klurigt. För mig är det eyelinern. Alltid denna Eyeliner! Så jag har lejt bort det, eftersom jag inte lär ha nerver frö det.

Här händer det just inget, jag söker jobb, väntar på att höra ifrån kyrkan, bytte en fotograf mot en annan och fick höra att herrgården och middagen blir billigare än vi tänkt oss. Väldigt skoj, speciellt i dessa tider av A-kassa, när jag ju får igenom det. Borde ju göra massor med bröllopsrelaterade saker men eftersom jag gjort så mycket tidigare så är det lungt justnu med det mesta.

idag är det 79 dagar kvar.
    Det är ju nästan ingenting!

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!