fasit skrev 2011-07-15 20:17:52 följande:
Jag brukar oftast gå på afropowerdance eller step up på fysiken (göteborg). Det är roligt! Jag har även joggat lite ibland, men inte nu på ganska länge. Lite promenader blir det också och så har jag precis börjat med ett litet styrkeprogram hemma (också hittat i en tidning). Tänkte försöka göra det tre ggr i veckan. Har gjort det två ggr hittills:) Afro igår. Men det är lite glest med bra gruppass på sommaren.
Hur tänker du när du ska äta nyttigt?vad är nyttigt egentligen? Har du märkt några bra resultat av någon speciell kost eller så?
Jag äter inte vitt bröd (i stort sett äter jag bara knäckebröd) och har typ aldrig smör på mackan, försöker att äta mycket fiber och hitta produkter med lite socker, tex pauluns müsli utan socker har jag märkt är jättegod :) Sedan äter jag fullkornspasta och ris och nästan aldrig potatis. Detta har jag gjort hela terminen när jag bott själv, fast har flyttat hem till mamma och pappa över sommaren och då är det svårare, för de gillar inte fullkornsalternativen och det är oftast inte jag som handlar... Men försöker att äta mycket grönsaker, sitter och äter majs istället för godis nu, hehe.
Vad gör jag mer? Äter helst inte korv eller kött med mycket fett i och så dricker jag så mycket vatten jag kan. :)
Jag märker skillnad när jag äter rätt, blir mycket piggare och så, märker inte så mycket på figuren, för är som sagt inte i behov av viktnedgång men jag mår bättre :)