• förlovadflicka

Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!

Är det någon som hänger på ett ärligt försök att trimma kroppen lite extra?

Är inte jättefet precis, men borde dra ner på godiset och träna hårdare, och nu är det bara 78 dagar kvar!!

Någon som hänger på i den här tråden, vi kan skriva "idag ska jag träna" och sedan skriver man att man har tränat, så blir det av liksom! Om man vill kan man lägga upp träning för en hel vecka och hur mycket sötsaker man ska tillåta sig.

Häng på nu då!

• Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!
  • förlovadflicka

Idag har jag tränat styrka/kondition hemma i 1,5 timme, åt några godisbitar innan (ca 50 g kanske) men mer blir det inte denna fredag!!

(Hänger ingen på kan jag iaf skriva här själv! :P)

• fasit

Det hade ju varit kul:) Jag har mer än 365 dagar kvar, men jag kan ju hönga på för hälsans skull:) Om du inte vill ha en bröllopsmotiverad brud såklart.

• förlovadflicka
    fasit skrev 2011-07-15 19:37:19 följande:
    Det hade ju varit kul:) Jag har mer än 365 dagar kvar, men jag kan ju hönga på för hälsans skull:) Om du inte vill ha en bröllopsmotiverad brud såklart.
    Nej, men det är klart att du får vara med! ;) Det är ju bättre att börja tidigt, jag började egentligen träna och tänka på vad jag äter för 1,5 år sedan, och det har blivit rätt stor skillnad, kanske inte i fettmassa, men i muskelmassa :) Men jag tenderar att ha perioder där jag slutar träna och av någon anledning äter jag mer godis då, har varit så ett tag nu och det är verkligen inte rätt tid, så nu måste jag vara hård mot mig själv! Fast jag tänker absolut på hälsan också, tycker träning och kost är rätt intressant faktiskt :)
  • fasit

Jag håller med! Jag kan ju tänka på att jag kanske kommer välja brudklänning om typ 70 dagar..kanske lite mer, men då är det ju bra att vara typ i bröllopsform:)
    Vad brukar du träna?

• förlovadflicka
    fasit skrev 2011-07-15 19:47:52 följande:
    Jag håller med! Jag kan ju tänka på att jag kanske kommer välja brudklänning om typ 70 dagar..kanske lite mer, men då är det ju bra att vara typ i bröllopsform:)
    Vad brukar du träna?

Jag brukar mest träna hemma, har inte riktigt råd att lägga pengar på att gå på gym, och känner mig inte så bekväm eftersom jag bara tränat på gym några få gånger, det är liksom som en egen liten värld :P

Prenumerar på iform så brukar göra övningar jag hittar där, och så har jag fyra träningsdvder som jag tränar med :)

Du då? :)

• fasit
    förlovadflicka skrev 2011-07-15 19:49:31 följande:

Jag brukar mest träna hemma, har inte riktigt råd att lägga pengar på att gå på gym, och känner mig inte så bekväm eftersom jag bara tränat på gym några få gånger, det är liksom som en egen liten värld :P

Prenumerar på iform så brukar göra övningar jag hittar där, och så har jag fyra träningsdvder som jag tränar med :)

Du då? :)

Jag brukar oftast gå på afropowerdance eller step up på fysiken (göteborg). Det är roligt! Jag har även joggat lite ibland, men inte nu på ganska länge. Lite promenader blir det också och så har jag precis börjat med ett litet styrkeprogram hemma (också hittat i en tidning). Tänkte försöka göra det tre ggr i veckan. Har gjort det två ggr hittills:) Afro igår. Men det är lite glest med bra gruppass på sommaren.
    Hur tänker du när du ska äta nyttigt?vad är nyttigt egentligen? Har du märkt några bra resultat av någon speciell kost eller så?
  • bruden

Har tränat lite i några veckor (med gummiband) men från idag har vi ett komplett gym hemma så nu ska jag gasa på träningen. Jag gifter mig om 3 veckor från imorrn så jag kommer nog inte vara supersnygg men förhoppningsvis några ytterligare cm mindre här och där  Ska försöka träna varje dag med varierande övningar. Jag äter inte godis, har inte gjort det på fyra år. Det smakar bara sååååå illa...Kräks Okay, nån mörk chokladbit ibland men det är allt.

• jenniejummie

Jag är på!
    Vi har ganska exakt fyra månader kvar, jag skulle vilja bli av med 5-6 kilo. Har väldigt svårt med motivationen bara...även svårt att hitta tid då jag jobbjr heltid 7-16 och min m2b jobbar 13-01 så jag är själv med barnen hela dagarna. Vill inte lämna dem ensamma då de inte är så stora.
    Jag har köpt en träningsdvd som fortfarande ligger inplastad.....kanske ska sprätta den imorgon!

Kanske jag hittar lite motivation här!

• förlovadflicka
    fasit skrev 2011-07-15 20:17:52 följande:
    Jag brukar oftast gå på afropowerdance eller step up på fysiken (göteborg). Det är roligt! Jag har även joggat lite ibland, men inte nu på ganska länge. Lite promenader blir det också och så har jag precis börjat med ett litet styrkeprogram hemma (också hittat i en tidning). Tänkte försöka göra det tre ggr i veckan. Har gjort det två ggr hittills:) Afro igår. Men det är lite glest med bra gruppass på sommaren.
    Hur tänker du när du ska äta nyttigt?vad är nyttigt egentligen? Har du märkt några bra resultat av någon speciell kost eller så?

Jag äter inte vitt bröd (i stort sett äter jag bara knäckebröd) och har typ aldrig smör på mackan, försöker att äta mycket fiber och hitta produkter med lite socker, tex pauluns müsli utan socker har jag märkt är jättegod :) Sedan äter jag fullkornspasta och ris och nästan aldrig potatis. Detta har jag gjort hela terminen när jag bott själv, fast har flyttat hem till mamma och pappa över sommaren och då är det svårare, för de gillar inte fullkornsalternativen och det är oftast inte jag som handlar... Men försöker att äta mycket grönsaker, sitter och äter majs istället för godis nu, hehe.

Vad gör jag mer? Äter helst inte korv eller kött med mycket fett i och så dricker jag så mycket vatten jag kan. :)

Jag märker skillnad när jag äter rätt, blir mycket piggare och så, märker inte så mycket på figuren, för är som sagt inte i behov av viktnedgång men jag mår bättre :)

• Silketuss

Jag hänger gärna på! Jag brukar träna två ggr per vecka. Inte så avancerat, men lite styrketräning á la sjukgymnastik, iaf. Eftersom det är mest axelbandslösa klänningar för tillfället, är det väl inte fel att försöka få lite mer muskler på armar, axlar och rygg??    

Svar på tråden Nu tycker jag vi gör en tränings och kost-grupp!