• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • augusti2012

Hej tjejer.. 

Jag är numera hippad
    Dem tog mig på jobbet i måndags morse. 
    Blev så paff. Min ena tärna som också jobbar på mitt jobb hade varit i kontakt med chefen i smyg. 
    Är så imponerad över mina vänner som har ordnat denna fina möhippa åt lilla mig.

Bjöd på en bilresa i nästan två timmar. Destinationen vart Ullared med en bokad shoppingstuga.
    Uppdrag:
    * Prova en klänning som mina vänner hade valt. Det visade sig att min syster stod i omklädningsrummet.
    = många glädjetårar
    * Ta kort på en mamma, pappa, sambo och håkan hellström look alike
    * klippa tvättråd från killars kalsonger 
    * Dansa brudvals med Ullareds morgan framför kundtjänst
    *  Ta kort med något nytt, gammalt, blått och lånat i sexshopen

Exotiskplanka, bubbel och presenter fick jag på kvällen.  
    Presenterna var först ett pris för att jag hade klarat uppdragen galant. En påse från body shop.
    Sen fick jag presenter som symboliserade våran vänskap. Blev tårögd.
    Efteråt hade dem bokat en vedeldad badtunna. Super mysigt då vi har pratat om detta tidigare.

När jag och min syster och en kompis kom ner till stugan och jag stod i duschen kom Ullareds morgan.
    Min ena kompis hade bjudit in han till stugan men vi trodde ju aldrig att han skulle komma. 
    Så han har sett mig i badhandduk. *skrattar* Han stannade hos oss i två timmar ungefär och jag fick en helt annan bild av honom. 
    Sen blev det tjejsnack med allt vad det innebär. En toppendag som jag skulle vilja göra om :) 

• Milla71
    Elila skrev 2012-07-10 08:35:51 följande:

Hanna05 - Vad är det för spex du ska göra? Va skoj!!

M040812J - Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med smink då jag är helt lost på det ämnet... Typ mascara och rouge är det jag använder, och lite gloss. Jag är så glad över att ha en kompis som är kunnig och som vill hjälpa mig :)
    Vilka fina bilder och OMG, vilka fina skor, tärnklänningar, kostym till din son, frisyr!! Är frisyren helt uppsatt eller halvt? Blev väldigt fint med blomman :) Varifrån är skorna? Riktigt snygga!!

Milla71 - Välkommen in på upploppet :) Det verkar som om du har bra koll på läget :) och nej vi har inte träffat prästen än, vi ska göra det helgen innan bröllopet. Dock har vi från och med igår lite mailkontakt med honom ang vigselprogram så att vi kan trycka det innan :) 

Igår lämnade vi in våra ringar för upputsning och extra gravyr (i min förlovningsring skriver vi till Paris, det var där han friade, och i m2bs lägger vi till vigseldatumet). Så nu går man här utan ring... Känns konstigt. Men efteråt blev det verkligen WOW vi ska gifta oss, det är inte på låtsas längre utan nu är det verkligen snaaart. Wehooo! 

Tack!
    Så skönt att höra att det inte bara är vi som inte fått prata med prästen än. De skulle ringa igår och meddela vem det blir men jag har ännu inte hört något. Ska nog maila till musikern/kantorn och höra om musik - för där har jag fått ett namn och mailadress.

Min sambo tappade bort sin ring i skogen så vi har fått köpa en ny till honom men fick som tur var ut ganska mkt pengar på hemförsäkringen, så mer än halva nya ringen betalade försäkringen.

Ja, nu börjar det kännas verkligt. Börjar sakta men säkert gå in att det är jag som ska gifta mig och ingen annan. Ska pröva klänningen för tredje gången imorgon och provsminka mig en gång till då det inte satt mer än 6-8 timmar förra gången - då har vi ju inte ens tagit oss igenom middagen - måste ju hålla i nästan 12timmar känns det som!?

Det jag har kvar som känns svårast är morgongåva till blivande mannen och bordsplaseringen då min sambo inte har några föräldrar kvar i livet. Kanske ska göra som någon skrev i en av trådarna sätta syskonen där framme hos oss istället? Fast det blir konstigt också då vi bara har träffat min sambos ena systers nya partner en gång - inte många som vet vem han är.

Nej, nu ska jag nog sätta mig och vika lite kartonger till gästernas gåva. Den måste jag säga att jag är nöjd med. Hittat ett litet kitt med tre små knep & knåp saker i metall som vi splittrar upp och lägger i en och en till gästerna tillsammans med en chokladbit - som jag dock inte lyckats hitta något som smakar gott än.
  • Augustiblomma

Vad roligt med möhippa! Låter som ni hade en trevlig dag! Måste dock erkänna att efter att du skrivit att du varit i sexshoppen så läste jag att du fick en erotisk planka och började fundera på hur en sån kan se ut, ha ha. Själv har jag suttit och pysslat med vår caketopper. Köpte en på Panduro och lite färg så nu har jag målat den så den ser ut som oss och jag blev sååå nöjd! Längtar verkligen tills jag får sätta den på tårtan!

• Elila

Hej hej!

Va kul Hanna05, har du mixat ihop musiken till texterna också eller kör du utan musik?

Ni är så duktiga ni som pysslar och gör egna caketoppers och allt möjligt, jag förstår inte hur ni orkar ;)

Vi ska lämna in våra vigselprogram + festprogram till tryckeriet imorgon. Tyvärr måste vi dock sitta hela kvällen och fixa med det idag då två släktingar till m2b helt plötsligt inte kan komma... Nu får vi ändra bordsplacering + numreringen i festprogrammet så att inte det blir så att ngn person är gift med fel, haha!

Åh va vacker Forrest Gump låten var, har inte hört den på det sättet innan.

Har ni hittat barnskor än? Såg super fina på H&M i rosa för de som önskar den färgen :)

Vilken kul möhippa du verkar ha haft, hur var Morgan på att dansa vals förresten? Hahaha!

Ska alla här dansa vals eller ska någon dansa vanlig "styrdans"? Vi ska dansa styrdans :)

Vad förresten köper ni till er blivande i morgongåva? Jag och m2b köper en systemkamera till varandra i morgongåva, vi älskar att fotografera så det blev en jättebra present för båda två....men satan var dyrt det är om man vill ha en kamera med mycket funktioner och bra objektiv.... Nästan 10.000:- kostade den (puh!!) Prisa gud för skatteåterbäringen säger jag bara, haha!

• Elila

Haha jag läste också erotisk planka ;)

• Milla71
    MGJR skrev 2012-07-10 15:01:38 följande:

Sitter o filar på festprogram och trycksaker fö tillfället. Funderar på att ha en typ skylt där vi sitter, framför oss på bordet istället för något bakom oss, dä våra namn och datumet står. Hur gör ni andra med det? någon båge eller liknande bakom? Vi ska vigseln ute så tänkte också fixa en skylt, likt en vägskylt med pil, att sätta vid vägen vid infarten till parken där bröllopsfesten ska vara.

Vi har inte lyckats boka tårtan än heller... Bagaren har varit allvarligt sjuk och vi vill verkligen ha henne så vi får hoppas på provsmakning denna helgen! Helst skulle jag vilja ha en våningstårta men de säger att det inte går om man vill ha mousse och kladdkakebotten eftersom det blir för tungt... Hur dan tårta ska ni andra ha?

Väntar på att min klänning ska komma också, köpte den i USA i februari och den ska skicka hit i juli...Vågat, ja vet, men hittade verklgen drömklänningen...Annnars får jag panikshoppa en ny några dagar innan...

Funderar också på bröllopsresa men hittar ingen vi e så sugna på...Vart ska ni andra?

Vi hade tänkt beställa tårta via ett bageri. De tar 42kr biten men sen visade det sig att en bekant som jobbar som polis kan göra tårtor. Så hon ska göra 5 st till oss. Det kommer kosta oss 1000kr istället för 2500kr. Det är visserligen köpte tårtsbottnar som hon lägger mousse i mellan, blandat på pulver med vispad vispgrädde och sen kommer hon klä in tårtorna med vitsockermassa och sätta vinröda rosor på. De ser jättefina ut och vi valde smaken hallon/rabarber om jag kommer ihåg rätt och de smakade jättegott! Sen hade jag velat ha kladdkakebottnar med chokladmousse men min blivande man äter inte choklad så istället kommer vi ha dessertbuffé till efterrätt där det bla kommer finnas saker med choklad i men även jordgubbssmulpaj och vaniljsås som han vill ha.

Vi kommer bara åka 2-3 dagar till Öland. Har hittat ett hotell som har spa och 1200 whisky sorter i baren - min sambo tycker om whisky ska väl tilläggas. Sen får vi åka något längre senare i höst och då ta med barnen för vi kan inte få barnvakt i så många dagar. Jag hade gärna flygit till Italien i några dagar nu men har inget pass då mitt går ut nu i slutet av juli och jag vill inte lägga ut en massa pengar på ett tillfälligt pass i mitt nuvarande efternamn för att sen göra ett nytt med mitt nya efternamn.

Vad tänker du göra vägskylten i för material?
  • KakanMackan

Elila: kul att lämna in till tryckeriet nu Jag börjar bli grymt stressad över våra nu, vi gifter oss dock en vecka efter er.. Men måste hinna knyta ihop alla häften också. Jag har gjort egen framsida.. Våran "vals"blir en egen.. En kompis till oss har mixat ihop två låtar, det börjar med "vår låt" - You're beautiful- för att sedan övergå till Greaselåten -you are the one that I want- som vi då ska "skoja till" Hoppas det blir bra, börjar känna mig lite nervös haha!

• Elila

Jaha...och nu vill solisten endast sjunga en utav de två sångerna... På ngt sätt hade vi missuppfattat varandra och jag blev inte alls egentligen arg på henne för det är nog jag som har tänkt galet men samtidigt såå besviken. Grät massor igår och vill ju verkligen ha båda "våra" låtar med under vigseln men nu blir det bara en...

Vi fick igår ändra om hela festhäftet + vigselprogrammet men idag lämnas det iaf för tryck. Den som hoppar av eller gör ändringar nu kommer banne mig få en bridezilla på halsen, haha!

Vi har skrivit om vårt veckoschema nu också och nu är det bannemig grejer att göra varje dag fram till bröllopet, herregud! Visserligen inte endast bröllpsgrejer utan grillkvällar och 30-års kalas och allt möjligt men ändå...stressigt värre nu känner jag faktiskt. Hur känner ni?

Idag köpte jag present till min tärna på Albrekts guld, de hade 30% på allt, gå dit och fynda om det är samma landet runt?! Hon får ett jättefint silverhalsband med en sötvattenspärla på :) Hoppas hon blir glad. Marskalkarna skall få två whiskyglas var, en av toastmastrarna får en flaska champagne och den sista toastmastern vet vi ännu inte...  några tips? Typ runt 200-300:-

• Augustiblomma

Nu är jag arg! Har skickat efter stora scarfar att lägga på armarna istället för bolero både till mig själv och tärnorna. Igår upptäckte jag att jag hade fått ett mejl från i förrgårkväll. Det stod att dom hade skickat utt scarfarna men att dom hade fått tillbaka dom för att adressen inte stände (bullshit!) och att om jag inte svarade innan kl 15.00 igår så skulle det dröja innan jag får dom för dom går på semester!?! Sen vill dom att jag ska betala porto för allt igen eftersom det gick tillbaka. Nu vet jag inte alls hur det blir med dom. Såååå irriterad!

• Elila

Men fyy vad irriterande, vad var det för företag? Låter väldigt oseriöst :(

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012