• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Kajsatim

Jag är så extremt dålig på att skriva här men jag läser iallafall :) Men nu har jag ett GIGANTISKT problem.. Senaste månaden har mina händer svullnat upp ordentligt och jag får inte på mig mina ringar speciellt smidigt.. Det tar tid och gör ont.. ska tillägga att doktorn ser ett antal tecken på att det är rematism..
    Hur ska detta gå till på vigseln?? Min M2B kan ju inte ta på mig ringen?!!!!! 

Har ni något tips som jag inte tänkt på, försöker hitta en lösning men kommer inte på någon, pratat med prästen och han skulle tänka på vad man kunde göra men jag känner att paniken kommer smygande..

Jag får på mig ringarna men det tar ju en stund och efteråt är jag knallröd och super svullen så det tar ju en stund för det att lugna ner sig, inte roligt med kort på ett stort rött finger :(

Kanske blev väldigt lulligt nu men hoppas någon förstår iallafall ;)

• M040812J
    Kajsatim skrev 2012-07-13 15:53:56 följande:
    Jag är så extremt dålig på att skriva här men jag läser iallafall :) Men nu har jag ett GIGANTISKT problem.. Senaste månaden har mina händer svullnat upp ordentligt och jag får inte på mig mina ringar speciellt smidigt.. Det tar tid och gör ont.. ska tillägga att doktorn ser ett antal tecken på att det är rematism..
    Hur ska detta gå till på vigseln?? Min M2B kan ju inte ta på mig ringen?!!!!! 

Har ni något tips som jag inte tänkt på, försöker hitta en lösning men kommer inte på någon, pratat med prästen och han skulle tänka på vad man kunde göra men jag känner att paniken kommer smygande..

Jag får på mig ringarna men det tar ju en stund och efteråt är jag knallröd och super svullen så det tar ju en stund för det att lugna ner sig, inte roligt med kort på ett stort rött finger :(

Kanske blev väldigt lulligt nu men hoppas någon förstår iallafall ;)
    Va tråkigt. Är det övergående? Hur känns det om ni köper en symbolisk ring? Typ en silver med cs som ni kan använda tills dess att dina händer mår bra igen? Så har jag vänner som gjort under graviditeter osv. 
    Ingen som ser skillnad :) Frågan är ju hur du känner för det?

• M040812J
    Augustiblomma skrev 2012-07-13 13:26:29 följande:
    Nu är jag arg! Har skickat efter stora scarfar att lägga på armarna istället för bolero både till mig själv och tärnorna. Igår upptäckte jag att jag hade fått ett mejl från i förrgårkväll. Det stod att dom hade skickat utt scarfarna men att dom hade fått tillbaka dom för att adressen inte stände (bullshit!) och att om jag inte svarade innan kl 15.00 igår så skulle det dröja innan jag får dom för dom går på semester!?! Sen vill dom att jag ska betala porto för allt igen eftersom det gick tillbaka. Nu vet jag inte alls hur det blir med dom. Såååå irriterad!
    Tråkigt! Är trött p oseriösa företag. Hoppas det löser sig. Känner mer och mer att jag bara vill bli av med alla orosmoment nu när det börjar närma sig. 
  • M040812J

Kul med hippan augusti!! Va kul att du var så nöjd! Sitter och väntar på alla som kommer med rapporter om sina hippor från gårdagen... Någon? Min m2b blev kidnappad igår och jag är nästan säker på att det är min tur nästa lördag!

Idag ska vi iväg och justera tärnklänningarna hos en vän. Sen fick jag veta av syrran att hon bjuder på tårtan! :) så himla glad! Det är typ bästa presenten (hon gör den också. Jobbar på konditori) 

Min klänning ska provas på tisdag sen är det mest småsaker kvar, dock måånga småsaker... Men jag är STRESSAD. Trodde inte att jag skulle bli så hispig, men nu känns det i magen att det närmar sig! Längtar så! 

• Tok kär Annki

Nu är det bar 20 dagar kvar Vi längtar så och börjar bli pirriga båda två. Flört Idag ska vi fixa slips till bäst mannen och lite annat till vår dag.

Tok kär Annki
  • Augustiblomma

Igår vart jag hippad! Mina vänner kom och tog mig hemma. Jag fick en lapp om att jag skulle packa badkläder, handuk, övernattningssaker och varm tröja/jacka. Efter att jag hade packat detta åkte vi ut mot flygplatsen där det blev en picnic med jordgubbar, skumpa, brie och kex. Efter picnicen var det dags för mig att sätta mig i ett litet flygplan och åka upp i luften. Två av mina vänner fick också följa med. Det var superroligt! Fick testa att flyga själv och vi hade en supertrevlig pilot med oss. När vi väl landat så åkte vi till Karlskoga och Bodaborg (massor med rum med hinderbanor och klurigheter där man ska samla stämplar). Utanför där dukade vi upp och det bjöds på en supergod pastasallad som en vän som är kockutbildad hade gjort. När maten var klar var vi inne på Bodaborg och sprang runt. Vi fick dela upp oss i två lag och så tävlade vi lite mot varandra. Vi vann ;) När det var klart så satte vi oss i bilen och körde ut mot ett par av tjejernas släkts sommarstuga (dom är kusiner). Där grillade vi grillspett och fick hemmagjort potatissallad. Sen vart det bad, kubb, vin och en massa mys. Alla sov inte kvar men fem av oss gjorde det i alla fall. På morgonen satt vi och pratade en stund och sen åkte två av tjejerna hem medan jag och mina två svägerskor åkte och tog en lunch på lyxiga McDonalds, ha ha. Hade en supertrevlig dag i alla fall!

• car1021

Idag har jag gjort en provdukning. Kändes jätte bra att se sakerna tillsammans och både jag och min sambo är jätte nöjda. Såhär blev det:

• Kajsatim
    M040812J skrev 2012-07-15 11:11:14 följande:
    Va tråkigt. Är det övergående? Hur känns det om ni köper en symbolisk ring? Typ en silver med cs som ni kan använda tills dess att dina händer mår bra igen? Så har jag vänner som gjort under graviditeter osv. 
    Ingen som ser skillnad :) Frågan är ju hur du känner för det?

Det har jag faktiskt inte ens tänkt på att det går :) Tack!! Ska kolla runt lite :)
  • 987654321

Jag blev också hippad igår :)

De kom med frukost vid 8, sen fick jag på mig en klänning, cowboyhatt och rosa solglasögon. fick också en uppblåstbar kossa och en käpphäst. Sen fick jag köpa en heliumballong. (Den hade vi väldigt roligt med senare på kvällen....) Sen fick jag spela in Euphoria.... Den låten har jag hört typ 2 gånger så det är ingen vacker skiva :D Visste att jag sjöng dåligt men inte såå dåligt.. :D
    Sen grillade vi och åkte sen på Linedancekurs och där skrattade vi så vi nästan kissade på oss. Därefter åkte vi till min kompis och åt jättegott, jag fick måla en tavla av min sambo, svara på frågor som han redan svarat på och sen avslutade vi med singstar. Hälften av tjejerna sov över och så åt vi frukost och skrattade massor i morse också och till lunch var jag hemma och skrattar fortfarande. VILKA VÄNNER!!!

Tråkigt med händerna Kajsatim!! Hoppas det är övergående!

I morgon ska jag till sömmerskan och sy in och upp klänningen. MYCKET att göra nu.. men snart är vi alla FRU :)

• augusti2012

Jag & Morgan.. Hojta till om ni vill köpa bröllopsklänningen

Har skrattat så jag får tårar i ögonen.. nu börjar mina vänner lägga upp bilder på facebook..

Vad allt tar mycket längre tid än man tror suck.. 
    Någon mer än jag som känner av stressen??? 

kramar

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012