• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • 987654321
    M040812J skrev 2012-07-01 22:01:19 följande:
    Låter helt underbart!! Åh vad jag längtar! Vet inte om eller när hippan blir men jag SKA ha en ;) hahha. Min sambo har sin svensexa den 14e så jag misstänker att det inte blir den helgen iaf..
    Min sambo har också svensexa den 14:e och jag har fått för mig att de ska ta mig samtidigt och att de anlitat min mamma som barnvakt

Kakanmackan: det låter ju alldeles fantastiskt bra!
  • M040812J
    987654321 skrev 2012-07-01 22:20:59 följande:
    Min sambo har också svensexa den 14:e och jag har fått för mig att de ska ta mig samtidigt och att de anlitat min mamma som barnvakt

Kakanmackan: det låter ju alldeles fantastiskt bra!
    Tanken har slagit mig med. Men jag vet inte. Nästa helg är det barnkalas i sambons familj och jag antar att det inte blir då om det inte är en täckmantel ;) sen är det sambons 14e så jag vet inte men har fått för mig att det lutar åt den 21a. Men hoppas på nästa helg :D hehe
  • 7milakliv
    KakanMackan skrev 2012-07-01 21:53:23 följande:
    Glömde berätta vad som hände på kvällen.. Det var själklart fest! Tänk vad kul med ett hus fullt med folk som du tycker så mycket om! Helt Underbart! Det blev ganska så sent och idag har jag varit trött kan jag säga. Vi tog det lugnt, sov till 10 och åt sen en lång god frukost tillsammans. Vi lämnade huset klockan 14 och sen var det hemfärd. Idag har det inte varit många knop gjorda. Pizza och bara tagit det lugnt..

Hur går det för er andra? Någon mer som blivit hippad i helgen?

Elina: Fina köp! Gillade verkligen ditt halsband! Får nog kika in på Glitter imorn på lunchen

Vad härligt det låter! Smögen är ju inte helt fel heller ;)

Har ej blivit hippad ännu men det närmar sig ju den stora dagen med stormsteg. Spännande att inte veta vad som komma skall...

Får nog bli en sväng till Glitter för min del oxå i morgon på lunchen. Hade inte tänkt så mycket på väska men den var ju riktigt nice! Antar att du oxå jobbar på Torp? Själv jobbar jag på Coop:)

• Elila

Åhh Kakan, det låter som en helt underbar möhippa!! Va härligt och roligt... Jättefint hus!! Jag fick också små presenter utav mina vänner som symboliserade vår vänskap, såå himla roligt!!
    Fick du sålt några kramar/tryckare/pussar? ;)

Min m2b ska ha sin svensexa den 7/7 och han anar ugglor i mossen minsann ;)

Här kommer lite slarviga håruppsättningar;

• Augustiblomma

Åh vad härligt att läsa om möhippa! Vet att jag ska få en men inte när. Ska bli spännande att se vad de har planerat. Riktigt kul! Igår var jag och min blivande till IKEA och shoppade några saker som vattenkaraffar som vi ska ha stående på borden och sen en stor ram som vi ska göra en överblick lver bordsplaceringen och sätta upp sen. Sen var vi inne på en affär som heter Chilli och hittade en underbar tårtspade som vi kände att vi bara måste ha och skära upp tårtan med på vår dag så den fick följa med också. Hittade även en "låda" som vi lagt i såpbubblorna vi ska dela ut i. Vart riktigt bra det med. Ska lägga ut lite bilder på bloggen sen om ni vill kika.

• M040812J

Idag var det klänningsprovning. Som ni ser hänger vissa delar lite löst, men det var kul att den för första gången höll sig uppe när jag testar! Det var inga problem alls att sy in :) Är glad. Dessutom billigare än vad jag trott så det blev en slöja till med!
    Hade en av tärnorna med mig och efter provning bjöd hon på champagne vid norr mälarstrand. Urmysigt. Idag kände jag mig för första gången som en blivande brud <3 En månad imorgon!

Efter åkte vi hem till syrran och testade tärnklänningarna :) Känns super just nu! 
  • augusti2012

Hej alla goa brudar.. 
    En spännande och kanske stressig månad vi har framför oss.
    Styrkekramar till er alla {#emotions_dlg.flower} 

Själv har jag haft egentid idag.
    Provat smink och hår + lämnat dekorationer till dem som gör vår glasstårta.

Såhär blir det

Sminket är inte helt klart utan kommer bli bra mycket  bättre på bröllopsdagen. Mest kollade vi ögonskuggor mm. 

Fick tipset av frisören att jag har mycket glatt hår att tvätta håret dagen innan, ta i mousse och föna för att det
    för att det ska bli lättare att göra frisyr på bröllopsdagen. Något för er som kommer göra frisyren själv.

Soliga kramar från Bankeryd.

• M040812J
    augusti2012 skrev 2012-07-04 15:26:12 följande:
    Hej alla goa brudar.. 
    En spännande och kanske stressig månad vi har framför oss.
    Styrkekramar till er alla {#emotions_dlg.flower} 

Själv har jag haft egentid idag.
    Provat smink och hår + lämnat dekorationer till dem som gör vår glasstårta.

Såhär blir det

Sminket är inte helt klart utan kommer bli bra mycket  bättre på bröllopsdagen. Mest kollade vi ögonskuggor mm. 

Fick tipset av frisören att jag har mycket glatt hår att tvätta håret dagen innan, ta i mousse och föna för att det
    för att det ska bli lättare att göra frisyr på bröllopsdagen. Något för er som kommer göra frisyren själv.

Soliga kramar från Bankeryd.

Jättefint! Jag hade tänkt göra håret själv men en kompis hjälper mig nu. Sminka mig gör jag själv :)
  • Augustiblomma

Jag sminkar mig själv men frisyren får jag hjälp med. Min m2bs bestman är fd frisör så han kommer hem till mig på morgonen och fixar håret gratis. Perfekt!

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012