• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • M040812J
    Elila skrev 2012-06-29 18:33:20 följande:

Vilka fina bilder M040812J! Fotografierna kommer bli fantastiska :)

Här hittade jag lite trådar ang vigselprogram om du ville ha lite tips och inspiration:

www.brollopstorget.se/Forum-1-32/m4175890.htm...

www.brollopstorget.se/Forum-1-32/m4123049.htm...

www.brollopstorget.se/Festen/1.1028619-underl...

Tack :) 
    Tittade in i tråden och scrappingnerverna började rycka direkt haha. Men jag oooorkar inte göra 56 program haha. Jajja, det blir från datorn då ;) men bra ide med korg och bubblor eller ris! 
  • 987654321

Vår toastmaster gör våra program :) Heja honom!

• augusti2012
    M040812J: vilka underbart vackra bilder ni har tagit. Kommer bli toppen.
    Jo, jag har en oftast helt underbar son som är född januari 2010. Men ibland kommer monstret som heter trots fram. Och den är mindre rolig tyvärr.  
    Familjen är viktigare än alla små detaljer har jag kommit fram till.
    www.nyttkapitelimittliv.blogg.se är min blogg

• Augustiblomma

M040812J: Jag har kikat oå Halens men behöver en i storlek 80/86 och en i storlek 104 och de hade inte likadana sådana där. Har även kikat på Lindex, Kappahl och HM men där var det kört också. Varifrån beställde du era kläder? Blev du nöjd? Hur låg tid tog att från beställning till de var klara?

• Elila

Igår köpte jag en väska, är så himla glad!! Har gått och våndats över det här med väska men sen bara hittade jag en på Glitter som var jättefin. Det är en kuvertväska... Nu en annan grej som jag tänkte på. Hur ska ni göra med alla andra grejer man behöver ha med sig under dagen, ha i en separat väska eller kasse eller hur tänker ni där?

Jag köpte även ett halsband med endast en pärla på... Ifall jag tycker mitt pärlhalsband blir för mycket så tänkte jag ha det istället, en liten kompromiss :)

Vad har ni haft för er för bröllopsbestyr? Hur går det med kostymerna?

• M040812J

Elila: Jättefina!! Gillar halsbandet jättemycket! 
    Jag har betällt från en säljare som heter handbag på dh-gate. Har kollat upp recensioner och de verkar seriösa. Jag har inte fått grejerna än, de kulle komma efter 15 arb dagar, 12 kvar ;)
    Men jag tänker som så att halens beställer ju sina från kinafäretag, så köper du från tex dh-gate är det bara att du hoppar över mellanleden.
    Jag har handlat av andra säljare tidigare och det har aldrig varit problem. Det jag oroar mig för är att de skulle dröja längre tid än angivet, men de har lovaat mig åtskilliga ggr att de ABSOLUT ska komma inom 15 dagar. Så vi får väl se! Räknar med att de kommer den 15 juli.
    Men jag kan ta reda på säljarens adress om du är intresserad :) 

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012