• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • verylind

Vi har full koll!! Glad

Idag har vi vikt alla linneservetter som vi tagit med oss från festlokalen, knutit rosetter runt och fäst namnskylten, Dom blev jättefina.

Har gjort bordsplacerings tavlan och börjat skriva körschema. Har genomgång med alla som är lite inblandade på onsdag. Känns som allt är på banan.

Blev hippad för två helger sedan, var verkligen superkul. Man kände sig så omhändertagen och att alla verkligen gjorde allt för att min dag skulle vara speciell. Underbart kul var det.

Nu ska bara klänningen lämnas till skräddaren, ska ta av släpet, känns bara jobbigt med släp även om det är vackert. Skorna gås in här hemma var och vartannan dag.

Allt är på banan och vi känner harmoni.

• verylind
    M040812J skrev 2012-06-24 13:51:46 följande:
    Tittar in i stressen! GAAAH våran hinderprövning blev hemskickad då vi missat fylla i en del :/ vet inte om jag sagt det... Men jag hittade den IDAG! Den var inte inskickad igen som jag trott *stress*
    Sen vet vi inte vilket efternamn vi ska ta, måste fixa pass, fixa gravering (har inte gjort än), köpa klääder till barnen, bestämma blommor: Vad har ni för buketter? Har INGEN aning om vad jag ska ha!!! ... och jag vet inte allt som är kvar. Känns som det bara dyker upp nya grejjer hela tiden :/

Är ni andra stressade? SNART dags!

Vi sitter och klurar på spotifylistan iaf! Vissa saker ärju lite roliga iaf ;) Har ett facebookevenemang där alla gäster ska lägga till sina 2 absoluta favoritlåtar så vi får lite fart på dansgolvet. MYCKET populärt :) Alla vill vara med! Jättekul!

Åhhh Facebook eventet var ju en sjukt kul idé - vi snodde det rakt av. Tack för tipset.
  • Elila

Den här buketten har jag önskat mig av min florist :)

Jag känner mig faktiskt inte så jättestressad trots att det är massor kvar att göra, boka och fixa men det känns ändå som att vi har koll...

Jag drömde om min klänning idag.... jag drömde att den satt perfekt! Hoppas, hoppas att sömmerskan gör ett bra jobb :)

• augusti2012

TokkärAnkki: Välkommen hit :) och stort grattis till bröllopet.. Du kommer fixa allt galant! {#emotions_dlg.flower}

Mina blommor kommer bestå av röda rosor i olika nyanser, skelettblad och gröna blad samt vita pärlor.
    Eventuellt gerbera i. Det är min kusins tjej som kommer göra blommorna. 
    Köper blommorna i Hallarna i göteborg.

Nu två veckor som kommer, kommer det mesta lösa sig.
    Klänning och ring blir klar i veckan. Väntar på mannens. Sonens kläder skall sys upp. Servetter skall börjas tvätta och sen strykas med stärkelse. Maten ska beställas imorgon. Likaså tårtan.
    Ska maila hon som gör ostkakan om hur många vi blir.
    Provsminkning och hår ska provas att göras.. 

Mest nervös för att planera helger nu känner jag.. är inte så många helger dem kan välja
    jag jobbar och några ska på bruce.. hahaha
    Blir till att raka benen... och vara nyduschad på fredagkvällen..

Håller tummarna att någon av stormarknadena får billig läsk nu framöver så jag kan bunkra upp.. 

Måste få ur mig lite galla svärmor tänkte komma i en svart klänning.. hon har alltid svart.. *suck***
    Det är inte alltid lätt att tycka om denna kvinna. Skäms
    Idag råkade jag möta henne i  köpcentrum.. hade varit på ikeas rea och ville lägga en sak i hennes bil. Visste att hon skulle åka upp dit idag då jag sa att det var etikettsbrott att komma i svart på bröllop.
    Så hon kom hem med en fin klänning från lindex som var i färg *Puh*

Nu ska jag njuta av lite michael jackson på tv:n... 

• M040812J
    Elila skrev 2012-06-24 21:04:49 följande:

Den här buketten har jag önskat mig av min florist :)

Jag känner mig faktiskt inte så jättestressad trots att det är massor kvar att göra, boka och fixa men det känns ändå som att vi har koll...

Jag drömde om min klänning idag.... jag drömde att den satt perfekt! Hoppas, hoppas att sömmerskan gör ett bra jobb :)

GUD va vacker! Vill också ha något liknande. Vad får du betala för den?
    Lämnade också in min klänning i onsdags. Lite nerväs, den skulle sys in från 42 till 36 så vi frå se hur det går :/ hon bedyrade dock att det inte var några som heeeelst problem. Men man vet ju aldrig!!! 
  • M040812J
    snuttitess skrev 2012-06-24 19:37:50 följande:
    Min bukett kommer vaa rund med ljus rosa och lilla  rosor i samt vita Freesia i  och kanske  luktärter men får se med de.

Låter jättefint!! Åh att jag bara inte kan ta och bestämma mig! 
  • M040812J
    verylind skrev 2012-06-24 20:59:59 följande:
    Åhhh Facebook eventet var ju en sjukt kul idé - vi snodde det rakt av. Tack för tipset.
    Ja eller hur! Det känns som folk nästan kände sig hedrade :) och så vet man ju själv hur det är när favoritlåten kommer! MAN MÅSTE ju bara dansa :)
  • M040812J
    augusti2012 skrev 2012-06-24 21:18:28 följande:
    TokkärAnkki: Välkommen hit :) och stort grattis till bröllopet.. Du kommer fixa allt galant! {#emotions_dlg.flower}

Mina blommor kommer bestå av röda rosor i olika nyanser, skelettblad och gröna blad samt vita pärlor.
    Eventuellt gerbera i. Det är min kusins tjej som kommer göra blommorna. 
    Köper blommorna i Hallarna i göteborg.

Nu två veckor som kommer, kommer det mesta lösa sig.
    Klänning och ring blir klar i veckan. Väntar på mannens. Sonens kläder skall sys upp. Servetter skall börjas tvätta och sen strykas med stärkelse. Maten ska beställas imorgon. Likaså tårtan.
    Ska maila hon som gör ostkakan om hur många vi blir.
    Provsminkning och hår ska provas att göras.. 

Mest nervös för att planera helger nu känner jag.. är inte så många helger dem kan välja
    jag jobbar och några ska på bruce.. hahaha
    Blir till att raka benen... och vara nyduschad på fredagkvällen..

Håller tummarna att någon av stormarknadena får billig läsk nu framöver så jag kan bunkra upp.. 

Måste få ur mig lite galla svärmor tänkte komma i en svart klänning.. hon har alltid svart.. *suck***
    Det är inte alltid lätt att tycka om denna kvinna. Skäms
    Idag råkade jag möta henne i  köpcentrum.. hade varit på ikeas rea och ville lägga en sak i hennes bil. Visste att hon skulle åka upp dit idag då jag sa att det var etikettsbrott att komma i svart på bröllop.
    Så hon kom hem med en fin klänning från lindex som var i färg *Puh*

Nu ska jag njuta av lite michael jackson på tv:n... 

Jag har "turen" att inte ha någon svärmor. Men jag förstår vad du menar... Känns som att svärmödrar är lite av en plåga... hoppas man blir en snäll själv en vacker dag ;)

Däremot är jag väldigt liberal med allt vad "traditioner" heter... Har en vän som undrade om rött var ok, och för min del spelar det verkligen ingen roll. Däremot kanske jag vill vara lite ensam om vitt dagen till ära så ingen får för sig att det finns 2 brudar ;) hehe
  • BlåAugustibröllop
    M040812J  -du kan vara lugn, du är iaf långt före mig i planeringen! Jag gifter mig - 5/8 - alltså samma helg som alla ni andra här, men på söndag!

Jag har ingen frisör än...
    Vi har inte träffat prästen än...
    Vi har inte ens beställt några ringar än, ännu mindre fixat med graveringen! Skrikandes
    Vi har bokat catering, men inte bestämt maten. Vi vet vad vi vill ha - men vi verkar alltid komma på viktigare saker att göra än maila cateringen! Tungan ute
    Min m2b har bara en kravatt, en väst och ett par kallingar  - det blir ju ett intressant utstyrsel! Drömmer
    Jag har inga underkläder...
    Klänningen ska sys in/ut/upp....

Ja, listan kan nog göras väldigt lång. Det beror mestadels på att vi bor i Umeå, men gifter oss i Eskilstuna - det blir svårt att fixa saker på avstånd. Jag ska åka ner nu och vara mestadels ledig i juli - så jag får ju ta itu med allt som behöver göras då! Solig
  • Elila

M040812J: Vi får betala 2400:- för 1 brudbukett + 1 tärnbukett + 1 större corsage + 2 mindre corsage + 3 ännu mindre corsage + 2 små tärnbuketter + bordsdekoration. :) Känns väldigt billigt :)

Fattar ni att vi är gifta om 6 veckor? Känns helt galet... Jag vill att det ska bli den 4/8 NUUU! Längtar såå!

I veckan ska vi försöka få tag på vår präst + annat smått som jag inte riktigt har koll på...
    Vad bör man tänka på innan man träffar prästen?

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012