• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Elila

Gästboken hittade vi på Bokia, fanns i massa olika färger :)

• KakanMackan

Nu frågar jag igen trots att jag vet att vi "pratat" om det tidigare, men ¨jag orkar inte leta igenom alla våra sidor Tungan ute

Vilka låtar ska ni ha? ^Vi har nog bestämt oss för Mandelssohn som ingångsmusik, och som solosånger: "Du är allt" och "Kärleksvisan". Men ut vet vi inte.. Vad ska ni andra ha??

• Afla

Vilka fina örhängen elila, skulle själv vilja ha några liknande... får se om jag hittar.

Ungefär denna frisyr vill jag ha, fast utan tiara och med slöja ovanför frisyren (och så ta bort den senare på kvällen)

KakanMackan: Vi vill ha Rondeau av Jean-Joseph Mouret som inmarsch (får hoppas att organisten kan spela den - ska prata med prästen på tisdag), som utmarsch ska vi ha Sommarsång av Wilhelm Peterson Berger och som solo i vigseln blir det "För kärlekens skull". Psalmer är "I denna ljuva sommartid" och "En vänlig grönskas rika dräkt", måste vi ha en tredje blir det " Nu är det härligt att leva".

• 987654321

För oss blir det:

För alltid

Now and forever

Utan dina andetag

Vi gifter oss borgerligt på en båt så vi kommer varken marchera in eller ut :)

• Lebendig
    KakanMackan skrev 2012-06-17 22:15:30 följande:
    Nu frågar jag igen trots att jag vet att vi "pratat" om det tidigare, men ¨jag orkar inte leta igenom alla våra sidor Tungan ute

Vilka låtar ska ni ha? ^Vi har nog bestämt oss för Mandelssohn som ingångsmusik, och som solosånger: "Du är allt" och "Kärleksvisan". Men ut vet vi inte.. Vad ska ni andra ha??
    i have the time of my life som ingång
    å vi e aik som utgång (m2bs krav)

Solosång  I'll always be right there Bryan Adams och psalmer hoppas jag en vänlig grönska och i denna ljuva sommartid. 
    Afla skrev 2012-06-17 22:28:01 följande:
    Vilka fina örhängen elila, skulle själv vilja ha några liknande... får se om jag hittar.

Ungefär denna frisyr vill jag ha, fast utan tiara och med slöja ovanför frisyren (och så ta bort den senare på kvällen)

Har du provat ut någon frisyr? Jag provade en slöja med en frisyr som jag tänkte mig ha och det blev inte alls bra. Slöjan hamnade alldeles för högt upp och jag såg bara konstig ut. 
  • Elila

Just nu kommer jag inte ihåg vilka psalmer men jag tror att det är "en vänlig grönskas" och "i denna ljuva..." som låtar ska vi ha "Somebody like you - Keith Urban" och "The Story - Brandi Carlile". Ingångsmarsch är Prince of Denmarks  march och som utgång blir det Mehndelsson :)

Tycker ni det  blir för mycket pärlor om jag har både pärlörhängen, det breda pärlarmbandet och även pärlhalsband? Ni som har tubklänning, hur gör ni med halsband?

• Afla
    Lebendig skrev 2012-06-17 23:07:29 följande:
    Afla skrev 2012-06-17 22:28:01 följande:

Har du provat ut någon frisyr? Jag provade en slöja med en frisyr som jag tänkte mig ha och det blev inte alls bra. Slöjan hamnade alldeles för högt upp och jag såg bara konstig ut. 
    Nä, ska till frissan nästa vecka så får vi se. Slöjan ska iaf vara överst.... sedan får frisyren modifieras efter det . Slöjan i första hand sas. Men tack för responsen
  • augusti2012

Mitt hår är som följande: rödbrunt till lite mer än axlarna och lugg. 
    Om ni googlar på håruppsättningar med lugg så finner ni i princip nada.. *suck* Som tur är ska jag träffa hon som skall göra håret den 4/7. Hoppas hon kan lugna mig lite

Elila: Jag har pärlor på min klänning. Kommer ha pärlor överlag.
    Halsband, örhänge, ett armband. I min tiara och några få på slöjan.
    Har kollat och tycker inte själv att det blir för mycket. Blir jätte fint ihop. Stilrent trots smycken och detaljer.
    Du får prova dig fram.  

Musik i kyrkan kommer vi ha följande: 
    ingångslåt: Änglagård:
    ">

Solosånger:
    Utan dina andetag med Kent
    Du är allt med Sonja Alden/shirley clamp
    Psalmer:
    I denna ljuva sommartid
    En vänlig grönskas rika dräkt
    Utgång: 
    Antingen Love and marriage med frank sinatra eller ledmotivet till skärgårdsdoktorn

">

Men sommarsång var väldigt vacker. ska prata med min m2b
    Sen gillar jag  carolas evighet som den schlager nörd jag är  

Ska ringa församlingshemmet i veckan och kolla läget tänkte jag.

Fick idag hem dricka till festen: (60 gäster och alla dricker inte)
    10 flak cider
    12 flak öl
    18 flaskor rött
    18 flaskor vitt
    2 bag in box vitt
    2 bag in box rött
    kommer köpa till bubbel och likör till kaffet.

Afla: fin frisyr.. kan tänka mig något liknande.. 

• KakanMackan
    Elila skrev 2012-06-18 10:31:57 följande:

Just nu kommer jag inte ihåg vilka psalmer men jag tror att det är "en vänlig grönskas" och "i denna ljuva..." som låtar ska vi ha "Somebody like you - Keith Urban" och "The Story - Brandi Carlile". Ingångsmarsch är Prince of Denmarks  march och som utgång blir det Mehndelsson :)

Tycker ni det  blir för mycket pärlor om jag har både pärlörhängen, det breda pärlarmbandet och även pärlhalsband? Ni som har tubklänning, hur gör ni med halsband?

Jag är också lite kluven Elisabeth hur jag ska ha det med smycken. Jag har också en NIXA tubklänning. Jag ska hanvita pärlor som örhängen och det lutar åt att jag ska även ska ha vitt pärlhalsband.. Känns lite naket annars tror jag. Armband tror jag inte att jag ska ha, men man vet aldrig, jag har ett som skulle passa..

Ska du ha slöja? Jag är så kluven när det gäller det.. Ni andra, ska ni ha? Jag hade nog inte tänkt att ha det från början men ju mer jag tänker på det desto mer sugen blir jag. Känns som man "ska" ha det som brud, hör liksom till, blir komplett liksom
  • Elila

Jag ska inte ha slöja... Känns inte som mig. Tycker det är fantastiskt vackert och håller verkligen med dig Kakan känns som att man "ska" ha det.... att det hör till liksom :) Fast jag känner mig bara som en mupp i den så det går bort ;)

Igår köpte vi en caketopper på Panduro :)
    http://www.pandurohobby.se/Katalog/50-Skapa-Dekorera/5060-Dekormaterial/506055-Poly/1/821203-Brudpar-105-cm-vitsvart
    Vi har letat hela nätet runt men inte hittat ngn ok så nu körde vi på den... billig var den oxå :) Hittade ett brudpar men det kostade 400:- (!!!!) Helt galet! 

Om man har pärlarmband + pärlörhängen hur tror ni det blir med ett annat typ av halsband, typ silver? Blir det konstigt? 

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012