• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Augustibrud 2012

Har ni tänkt på att våra möhippor snart kommer att sätta igång. Jag är jätte nervös inför min eftersom jag tycker att det är jobbigt att inte ha någon kontroll.

• Lebendig
    Augustibrud 2012 skrev 2012-05-31 11:46:07 följande:
    Har ni tänkt på att våra möhippor snart kommer att sätta igång. Jag är jätte nervös inför min eftersom jag tycker att det är jobbigt att inte ha någon kontroll.
    Jag hoppas att jag slipper hippa. Jag har dessutom nästan ingen ledig tid förrän veckan innan bröllopet och då är jag ärligt inte sugen på någon hippa.
    marielleangelina skrev 2012-05-30 22:59:03 följande:
    Den behöver bara sys upp lite och sys in i bysten en aning, annars sitter den finfint =) Ska nog inte ha broschen dock... Känns mer stilrent utan!

(Stör mig dock lite på att man ser mina höftben som sticker ut lite... tänker man på det?)

Kan det inte vara så att du kan ha typ en underklänning eller något? Man ser höftbenen eftersom du har påtalat det, annars tror jag inte man tänker på det. Men om du känner dig inte helt bekväm är risken större att det kommer synas
  • marielleangelina
    Lebendig skrev 2012-05-31 12:27:18 följande:
    Jag hoppas att jag slipper hippa. Jag har dessutom nästan ingen ledig tid förrän veckan innan bröllopet och då är jag ärligt inte sugen på någon hippa.
    Den behöver bara sys upp lite och sys in i bysten en aning, annars sitter den finfint =) Ska nog inte ha broschen dock... Känns mer stilrent utan!

(Stör mig dock lite på att man ser mina höftben som sticker ut lite... tänker man på det?)

Kan det inte vara så att du kan ha typ en underklänning eller något? Man ser höftbenen eftersom du har påtalat det, annars tror jag inte man tänker på det. Men om du känner dig inte helt bekväm är risken större att det kommer synas
    Jo jag har en underklänning på mig på bilden... Men du har helt rätt! Jag ska inte tänka på det, så kommer ingen annan göra det heller Glad

Angående hippan... Säg till dina vänner att du inte vill ha en hippa före bröllopet, så de inte planerar något som du inte kommer känna dig bekväm med... Du kan ju föreslå att om de skulle vilja hippa dig att de planerar in något efter bröllopet! Själv kommer jag nog inte få någon hippa eftersom vi bara bjuder familjen och att många av mina vänner inte känner varandra...
  • M040812J
    Hejsan brudar =) snart är det bara 2 månader kvar!! Hur snabbt har inte det här året gått?!? Skrattande

Min klänning är klar och jag är väldigt nöjd med den Hjärta Skorna blev bra till sist också!

Snart får den här sällskap ;)

Åh så vackert! Jättefina skor!!!
  • ella

Någon som har tips på snygga vigselprogram och festprogram ska börja fila på dem snart =)

• Hanna05
    ella skrev 2012-05-31 22:37:42 följande:
    Någon som har tips på snygga vigselprogram och festprogram ska börja fila på dem snart =)
    Calligraphen :)
  • augusti2012

Åhhh börjar få lite pirr i magen.. :) 

Ballonger och en ny tiara med pärlor på har vi fått hem från ebay.
    Saker till dem tre barnen på bröllopet är fixat.
    Godis till favour påsar och godisbuffe är klart. Ska bara köpa hem chips och lite salta pinnar och vindruvor när det närmar sig.

Sista anmälningsdagen till  bröllopet var igår och vi kommer bli runt 50-60 personer. Har skickat ut en påminnelse idag till dem som inte hade anmält sig. 

Ringen är klar i slutet av juni. Gör om två ringar till en. Provade den i fredags och det kommer bli så bra.
    Och förlovningsringen är inlämnad för att putsas upp. (pris för allt runt 1500 och ringens värde kommer vara runt 6000 kr). Känner mig så naken.

Nya skor till mig är fixade.
     http://www.putfeetfirst.com/se/skopunkten/Kvinna/Pumps/Pumps/p/268039
    Kommer ha liknande band i buketten och bordsplaceringen är samma mönster. :) 

Har sålt bröllospklänningarna jag inte ska ha :) = Tillskott i kassan.
    Serveringspersonal och personer som hämtar maten är ordnade. 

To do: Ordna alkohol, kläder till sambon som håller på att gå ner i vikt (minus 7 kg nu på en månad) och kemtvätta min klänning. Titta på bilen vi ska åka i på bröllopet och prata med chauffören. 
    Ordna bordsplaceringen när vi fått svar från alla. 

Så kul att läsa vad ni alla hittar på. Stor kram till er alla. {#emotions_dlg.flower}

• augusti2012

Tipsar: 

Ni som ska ordna tårta själva så har jag i veckan köpt tårtfat med lock i plast på netto för 20 kr styck. 
    Fanns följande färger på faten: röd, grön, rosa 

• Augustibrud 2012

Idag vid tre kommer vårt värdpar och  toastmaster för att gå igenom det mesta inför bröllopet. Har ni några tips   på  vad vi ska komma  ihåg att ta upp med dom. Vad har era värdpar och toastmaster/toastmadame för uppgifter?

• Hanna05
    Augustibrud 2012 skrev 2012-06-03 11:06:58 följande:
    Idag vid tre kommer vårt värdpar och  toastmaster för att gå igenom det mesta inför bröllopet. Har ni några tips   på  vad vi ska komma  ihåg att ta upp med dom. Vad har era värdpar och toastmaster/toastmadame för uppgifter?
    Jag gjorde dem ett helt schema! :D De har många uppgifter :P
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012