• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • M olsson
    987654321 skrev 2012-05-11 17:51:31 följande:

JAG HAR MUSIKPANIK!! Hittar ingen som kan sjunga under vigseln :( Ingen som känner någon som sjunger och spelar och är bosatt i göteborg? :)

Fina klänningar!!!

Jag heter Marie Olsson och spelar harpa sedan många år tillbaka och har en god vän som är duktig på att sjunga. Vi kanske kan hjälpa er?
  • car1021

Här kommer bilder när jag har minklänning på mig. Mina döttrar har varit här idag och hjälpt mig med snörningen. Jag har inte mina skor på mig så därför är den lite lång.

• lepaus
    car1021 skrev 2012-05-19 20:52:04 följande:
     Här kommer bilder när jag har minklänning på mig. Mina döttrar har varit här idag och hjälpt mig med snörningen. Jag har inte mina skor på mig så därför är den lite lång.
    Jättefin! Gillar verkligen färgen Glad
  • M040812J
    car1021 skrev 2012-05-19 20:52:04 följande:

Jättesöt klänning! Gillar också färgen! Riktig princessa!
  • M040812J
    987654321 skrev 2012-05-16 15:43:17 följande:

Jihaa Jag har bantat i mig klänningen och nu är jag rädd att jag får sy in den istället men det gör inget :D

Sambon har köpt en andra kostym för den första kändes inte helt 100men denna sitter jättefint och skjorta är inköpt :) Det är nästan det svåraste för han har så kraftig nacke och "bulliga axlar men smal öve magen men det fick bli en i XL fast i slim fit så den satt bra.

Håller på febrilt med musik till vigseln vilket är svårt... Vi ska ju vigas på en båt och då finns inte så mycket plats eller tid att rigga musikutrustning... Men förhoppningsvis kan det funka med akustisk musik. Vad tror ni? Är det fint väder viger vi oss ute på däck och är kanske 50 pers.

Hur går det för er andra? Har ni fått många som O.s.a:t? Här är de jättedåliga på att svara... Men det är ju två veckor kvar :)

Min sambo har också kraftig nacke! Kostymer brukar gå bra men han beställer alltid skjortot från tailorstore.com och är riktigt nöjd (och då är han en kräsen typ;)
  • M040812J

Det känns som att jag har så mkt att göa att jag knappt hinner med här inne! Är det nån mer som börjar bli bervös?! Snart bara 2 månader kvar!!!!!

Just nu håller jag på att
    - Boka in provfoto med fotograf
    - Boka tid för omsömnad av klänning
    - Leta loppisgods till dukning
    - Prova mig fram till vilken sminkning jag vill ha
    - -//- vilken frisyr jag vill ha (har bestämt mig för att göra själv)
    - Tjata på killen att prova ut kläder, men han vägrar tills han tappat mer vikt *stress*
    - Bestämma meny
    - Fixa bordsplacering - osa går ut imorgon! Detta är favorit just nu!
    - Ska testa tårtan igen nästa helg med mitt brudförlje...
    - Ska ta tag i bröllopsprogrammet
    - Boka möte med präst

phjuuu .... FIck jag med allt? Jag har dessutom börjat drömma om bröllopet. Att jag står där och inte hunit göra mig klar eller så har jag inte hunnit skicka ut inbjudningar och bröllopet är dagen efter hur som helst blir jag superstressad. Vaknar med en klump i magen varje gång!! AAH! Och jag brukar INTE bli nervös!

• Elila

Hej på er!

Här är det full rulle... 
    Här har det varit hur mkt som helst de senaste två veckorna och känner mig nästan helt slut... ändå är det bara måndag :(

Under kristi himmelfärdshelgen i skåne fick vi gjort massor:
    Vi har iaf köpt all alkohol till festen, 30 boxar vin (15 vita/15 röda), 50 flaskor cava, 400 öl, 72 st cider, 3 L whisky + 1,5L Baileys....puh! Summa med bensin, mat på båten, färja rödby/puttgarten, öresundsbron + all alkohol = ca 12:000:- Mycket bra tyckte vi!
    Jag har varit och gjort min provuppsättning och blev jätte nöjd, har tyvärr ingen bild :( Frisören kändes jättebra och vi fick verkligen en bra kontakt med en gång :) Vi börjar snart bli färdiga med offerten med cateringfirman. Förhoppningsvis imorgon. Vi har provsmakat vår förrätt (matjesillstårta), jääääätte god!  Vi har pratat med florist om brudbukett och det kommer förhoppningsvis bli en bukett som ser ut så här fast med lite inslag av sädesslaget Korn (tyckte det passade in för Österlen).

Vi har även varit och kikat på vår bröllopssvit och blev myycket nöjda. Hotellet är så himla mysigt och pittoreskt och verkligen typiskt för Simrishamn :) Vi hann även med att kika ut fotoplatser för vår fotografering... Vi regn har vi ingen plan b men vi hoppas på sol så får man lösa det i sista sekund isf :)

I veckan här hemma har vi gjort bordsplaceringen (vilket var jätteskoj och förvånansvärt lätt). Vi hade ritat upp borden och sen klippt ut alla namn i små lappar och sen parade vi ihop bord för bord med en bra blandning av folk. Vi har även köpt alla våra papper till vigsel- och festprogram så det ska vi börja med snart och imorgon bär det av till sömmerskan med klänningen för att få den insydd och uppsydd vilket är jättespännande! Pirrar lite i magen...

Jag tycker verkligen det känns som att det börjar närma sig nu... Så mycket konkreta grejer som görs hela tiden. Ibland precis innan jag somnar kan jag ligga och få nervositetskänslor. Jag ligger och tänker på själva vigselakten och känner hur pulsen ökar. Sen tänker jag på festen, fotograferingen, maten, talen, dansen, tårtan och överfylls av glädje och vips så är all nervositet borta lika fort som den kom ;)

Car1021: Vilken fantastiskt fin klänning du har köpt! Den sitter verkligen perfekt och ser ut som en dröm!

Mitt tips till er som känner er stressade är att skriva ett veckoschema, det gjorde vi för några veckor sedan och det känns perfekt. Vi har skrivit upp saker vi ska göra i varje vecka så att det inte ska bli så mkt precis på slutet :)

Hur går det för er andra?
    Sry för långt inlägg

• M040812J

Visst var det någon här som hade beställt barnkostym från ebay? Hittar inte länken! 

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012