• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Jalle

Lebendig; Tack! M040812J; ungefär en sån bukett ska jag också ha! Ska binda den själv. Älskar lite mer vilda buketter. Och färg!!

• Afla

M040812J Tack så mkt. Jag bor i Skaraborg, själv? väldigt vacker bukett. Jag har velat mycket, antingen vill jag ha som du med alla färger, eller så vill jag ha med gröny, lila och kanske lite rosa. Det är så svårt att välja!

• Lebendig

VI har typ äntligen bestämt vår bröllopsresa. Vi har helt snöat in på Mauritius så det bär av dit som det ser ut nu! Som vi har velat men vi har båda fastnat för den ön... Något som varit där?  

• Elila

Va härligt med Mauritius, hur långt efter bröllopet åker ni?

Vi skrev rätt mkt i våra inbjudningar men har det mesta av info med på hemsidan...

Nu har sista o.s.a gått ut för oss och alla svarade utom ett par som vi nu kontaktat men de kunde inte tyvärr... De trodde man inte behövde höra av sig om man inte tänkte komma. Suck! Nu vet vi iaf hur många vi blir och det blir 107 gäster ink oss :)

Nu kan man snart börja med bordsplacering och vi ska även börja klura på saker att skriva om gästerna i festhäftet, ska ni oxå göra det med era gäster?

• Afla

Åh Mauritius låter bra. Vi åker nog inte på bröllopsresa förrän nästa år. Vill inte lämna bort vår bebis nu när hon är så liten. Nästa år är hon ändå mellan 1,5-2 år och då känns det bättre att lämna bort henne några dagar.

Tråkigt med folk som inte hör av sig, men tur ändå att det inte var så många, läste om någon som fick ringa runt till nästan 20 pers

Funderar på  att göra så med gästerna. Jag har själv tyckt att det har varit roligt att läsa sådant på andras bröllop . Tänkte du numrera människorna också på något sätt?

• Lebendig
    Elila skrev 2012-05-03 11:08:01 följande:
    Va härligt med Mauritius, hur långt efter bröllopet åker ni?

Vi skrev rätt mkt i våra inbjudningar men har det mesta av info med på hemsidan...

Nu har sista o.s.a gått ut för oss och alla svarade utom ett par som vi nu kontaktat men de kunde inte tyvärr... De trodde man inte behövde höra av sig om man inte tänkte komma. Suck! Nu vet vi iaf hur många vi blir och det blir 107 gäster ink oss :)

Nu kan man snart börja med bordsplacering och vi ska även börja klura på saker att skriva om gästerna i festhäftet, ska ni oxå göra det med era gäster?
    Vi kommer nog att åka under sommaren 2013, beroende på hur vår arbetssituation ser ut. Efter bröllopet måste vi spara ihop en hel del pengar.... Resan dit kostar ca 45.000 för två veckor...! Jag längtar nästan ihjäl mig! Vi kommer snart äntligen ha råd att åka utomlands tillsammans jag och min sambo. Vi har sparat till bröllopet nu och sedan blir det resa!:D OCh det är skönt att åka till en ö som inte ligger allt för många tidszoner bort! OCh vi har hela tiden velat åka till en paradisö på bröllopsresa!

Var ska ni andra åka? När åker ni?
    Är det någon som inte kommer åka iväg någonstans? 
    M040812J skrev 2012-05-02 21:58:35 följande:
    Hur som helst. Nu har det börjat dropp in osa, så mina kort måste ha kommit fram till någon ;) spännande! 
    Åh så bra att de verkar trilla in! Kanske var posten snäll och förstod att det var inbjudningar eftersom det var så många? Kan du inte be någon närstående väga sitt kuvert (jag skulle definitivt det), eller låna det för att göra det själv? Fast du kanske inte är så nyfiken som jag skulle ha varit... Skrattande
  • Augustibrud 2012

Vi ska åka till Vimmerby och bland annat åka till Astrid Lindgrens-värld på bröllopsresa :) Vi älskar båda Sverige och har två barn, 4 och 6 år, som ska med på resan. Vi åker antingen dagen efter bröllopet eller på måndagen.

• M040812J
    Lebendig skrev 2012-05-03 11:21:41 följande:
    Vi kommer nog att åka under sommaren 2013, beroende på hur vår arbetssituation ser ut. Efter bröllopet måste vi spara ihop en hel del pengar.... Resan dit kostar ca 45.000 för två veckor...! Jag längtar nästan ihjäl mig! Vi kommer snart äntligen ha råd att åka utomlands tillsammans jag och min sambo. Vi har sparat till bröllopet nu och sedan blir det resa!:D OCh det är skönt att åka till en ö som inte ligger allt för många tidszoner bort! OCh vi har hela tiden velat åka till en paradisö på bröllopsresa!

Var ska ni andra åka? När åker ni?
    Är det någon som inte kommer åka iväg någonstans? 
    M040812J skrev 2012-05-02 21:58:35 följande:
    Hur som helst. Nu har det börjat dropp in osa, så mina kort måste ha kommit fram till någon ;) spännande! 
    Åh så bra att de verkar trilla in! Kanske var posten snäll och förstod att det var inbjudningar eftersom det var så många? Kan du inte be någon närstående väga sitt kuvert (jag skulle definitivt det), eller låna det för att göra det själv? Fast du kanske inte är så nyfiken som jag skulle ha varit... Skrattande
    Jag skickade en av de som skulle till utlandet idag... Det vägde 20 gram på pricken! Problemet är ju att mina kort int eär likadana utan personliga så ehm... det hjälpte inte mer än en riktpinne ;) haha
  • lindahhh

Vi åker till los Angeles och Las vegas efter jul och under nyår, enda gången vi är lediga då jag går sista terminen på sjuksköterskeprogrammet och min sambo har två terminer kvar i sin skola! :)

• Elila

Vi åker till Samos, Grekland i två veckor den 7/8 (alltså på tisdagen efter bröllopet)... Ska bli såå härligt!

Igår postade vi vår hindersprövning :) Känns så himla på riktigt nu när det närmar sig... Idag ska jag ringa en sömmerska + min frisör och dubbelkolla lite info. Imorgon ska jag prova klänningen igen och sen ut för att köpa underkläder, spännande! Fick tipset på Change att prova klänningen och rita små streck där den slutar så att man vet hur högt upp bh:n kan gå... smart tyckte jag så det ska jag testa :)
    Förhoppningsvis åker klänningen in till sömmerskan i nästa vecka...
    Nu händer det grejer hörni...hihi!

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012